Spring naar inhoud

- - - - -

wie heeft Russisch Blauw

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 22 januari 2010 - 07:18

ik hebt problemen ons Shiba sind puppy halen waren lief en snuffel en vroeg bij moeder weg en na 1jaar Shiba nog altijd zo bang dat mensen binnen komen loop Shiba naar boven en ook bang mijn man loop altijd weg kan niet strelen alleen wel ik kan strellen en snuffel zolang dat niet vreemd in buur nu is 3jaar Shiba nog steed bang dus is bij jullie ook zo bang??[ATTACH]20839
[ATTACH]20840

Bijgevoegde thumbnails

• shiba1.jpg
  • Shiba2.jpg

Bewerkt door Samantha, 22 januari 2010 - 07:18.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2010 - 10:20

Sylvester heeft dat ook... Ik kan hem enkel knuffelen enz, niemand anders krijgt hem te pakken. Soms zit dat gewoon in het karakter van een kant. Want zijn broer, Grijsje, is het tegenovergestelde.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2010 - 16:01

:LOL: :heart: :heart: :heart: . Je kan altijd eens proberen om bach bloesems te geven tegen zijn angst. Hierover vraag je best wat meer raad aan Lies van op het forum hier.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 23 januari 2010 - 20:29

ik zal proberen Peggy maar is al 3jaar ik hoop dat help

Fieke
Fieke
  • 3.150 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 01 maart 2010 - 09:45

Shiva is nog maar net 1 jaar geworden. Hij is eigenlijk wel vrij 'open' naar andere mensen. Hij laat zich heel gemakkelijk strelen. Ik, mijn partner, mijn ouders, mijn tante en zijn 'meter' mogen hem ook bijna altijd optillen.
Als we in de zetel zitten, beslist hij wel zelf of hij bij ons komt liggen... Je kan hem niet dwingen.
Ik praat heel veel met/tegen hem. Als hij ergens rustig ligt en ik of iemand anders loop voorbij, zullen we hem steeds even strelen. Zo is hij gewend aan strelen en knuffels.
Veel succes met Shiba! (zelfs hun namen lijken op elkaar ;) )

Geplaatste afbeelding

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 02 maart 2010 - 23:37

Heel veel liefde en geduld geven. Dit hielp toch bij mijn kater. Kwam van het asiel en was heel schuw en bang, zelfs agressief als hij zich bedreigd voelde. Nu is het een grote knuffelbeer, al is hij wel nog bang van vreemden. Van mij en mijn partner niet alsook onze boezemvrienden komt hij een knuffel vragen.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 11 maart 2010 - 22:24

onze grijze muis komt alleen bij mij en men dochter om geaaid te worden .. zodra er vreemde mensen binnenkomen bij ons gaat ze zich afzonderen ofwel wilt ze naar buiten.
van men man wil ze dus ook niks weten zodra hij haar benaderd is ze weg.. ik denk eerder dat je het karakter gaat moeten nemen zoals ze is.. het is hun karakter en een kat laat zich niet dwingen.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 03 april 2010 - 22:33

Mijn Tibo, Blauwe Rus, is 12.5 jaar bij ons geweest.
Hij is nooit een allemans kat geweest.  Ik kon alles met hem doen, mijn man zo goed als, maar de rest neen, niet echt.  Mijn mama kon hem aaien maar niets meer, mijn papa soms.
Ik ken nog mensen met een Blauwe Rus en blijkbaar zit het toch wat in hun karakter.  De meesten hebben "hetzelfde" met hun schatten.
Zolang je schatje maar gelukkig is en jij je er ook goed bijvoelt, dan is er geen probleem.

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 04 april 2010 - 13:50

Shiba lief en snuffel kan ik strellen alleen bij mijn man die bewegen dan loop terug naar boven ofwel naar onder tafel die heeft nooit gedaan als ik vast neem dan mijn man geven dat kan wel strellen raar he alleen ik Shiba vast neem  O:) kunt niets verander
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Guest_modelsaskia_*
Guest_modelsaskia_*

#10 Geplaatst 04 april 2010 - 13:53

we hebben hier ook zo een kat, alle hadden!
Die is enorm kloek nu! komt zelf bij je liggen enzo!
gewoon rustig aanpakken en zeker niet dwingen! x

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 04 april 2010 - 20:18

modelsaskia zei:

we hebben hier ook zo een kat, alle hadden!
Die is enorm kloek nu! komt zelf bij je liggen enzo!
gewoon rustig aanpakken en zeker niet dwingen! x

ja dat juist zelfde dat u verhaal :d
even verwittige ik ben doof gebarentaal :d groetje Samantha xxxx :love3: Geplaatste afbeelding

Guest_moira irina_*
Guest_moira irina_*

#12 Geplaatst 09 juni 2010 - 09:40

Hallo,

De rus staat erom bekend dat hij bij eigen mensen het beste gedijd en bij vreemden erg verlegen is...
Sommige mensen weten niet eens dat wij een blauwe rus hebben, want ze laat zich soms niet eens zien en zeker niet strelen.

Voor ons is het een echte kroel en ze is zeker niet bang - ze heeft alleen niets met " vreemden...."

Als ze jouw dan maar heeft om te knuffelen.....en hopelijk komt de rest vanzelf.