Spring naar inhoud

- - - - -

goedkoop natvoer??

• Log in om te reageren
30 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:03

Kiki eet dus echt niets van de betere natvoer merken. Tot vorige week wilde ze nog wel porta 21 eten maar dat is nu dus ook voorbij. Maar geef ik haar een zakje felix of een zakje natvoer van de aldi (hadden we laats gekregen van iemand :oops: ) dan eet ze het wel op :catscratchhead .
Kan ik ze dan beter toch zoiets geven als felix of dan maar beter gewoon helemaal geen natvoer?

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:05

heb je al de verchillende soorten van porta geprobeerd? Hier lusten ze het ene ook al liever dan het andere hoor en de ene dag is de andere niet :hug: .

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:07

Dat moet je ook wat voor jezelf uitmaken wat je wil natuurlijk. Maar als je naar de ingrediënten gaat kijken, wat ze allemaal in dat natvoer draaien, tja, dan zie je zelf ook wel dat er niet veel "vlees" bij is.
Vorige week hebben we enkele blikjes Almo gekregen van Jess, en die aten onze katten wel met smaak op. Maar eigenlijk krijgen ze helemaal geen blikvoer meer bij ons, maar in de plaats daarvan stellen we zelf "natvoer" samen van rauw vlees (eventueel ook met wat vis om eens af te wisselen). Dan weet je wat erin zit, het is gezonder dan het doorsnee blikvoer, en uiteindelijk ben je nog goedkoper uit dan wanneer je merken als Porta of Almo zou kopen. Maar dan moeten je katten natuurlijk wel wat van rauw lusten.
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#4 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:07

ja, ik heb alle soorten al in huis gehad zo ongeveer zodat we wat kunnen afwisselen hé.
Tot een tijdje terug ging dat dus goed maar nu had ik cosmo tai tussendoor geprobeerd en daar haalt ze haar neus voor op blijkbaar en nu wil ze dus ineens de porta ook niet meer :o geef ik dus zo'n zakje felix, grrmmbbllll alles op :trance:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#5 Geplaatst 22 januari 2010 - 09:09

Karolientje zei:

Dat moet je ook wat voor jezelf uitmaken wat je wil natuurlijk. Maar als je naar de ingrediënten gaat kijken, wat ze allemaal in dat natvoer draaien, tja, dan zie je zelf ook wel dat er niet veel "vlees" bij is.
Vorige week hebben we enkele blikjes Almo gekregen van Jess, en die aten onze katten wel met smaak op. Maar eigenlijk krijgen ze helemaal geen blikvoer meer bij ons, maar in de plaats daarvan stellen we zelf "natvoer" samen van rauw vlees (eventueel ook met wat vis om eens af te wisselen). Dan weet je wat erin zit, het is gezonder dan het doorsnee blikvoer, en uiteindelijk ben je nog goedkoper uit dan wanneer je merken als Porta of Almo zou kopen. Maar dan moeten je katten natuurlijk wel wat van rauw lusten.

Kiki eet dus ook niets rauw..... tis er nogal 1tje zeg.
Lola eet dus gewoon dubbele porties van alles en is nog altijd dunnekes en ik snap dus ook niet hoe Kiki zo'n dikzak is geworden :8

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 22 januari 2010 - 10:19

Misschien is het maar tijdelijk, waarschijnlijk eten ze die goedkope voeding nu doordat ze aangetrokken worden door de smaakversterkers die er in zitten.  Heb je al Animonda geprobeerd ?
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#7 Geplaatst 22 januari 2010 - 10:28

Roosje zei:

Misschien is het maar tijdelijk, waarschijnlijk eten ze die goedkope voeding nu doordat ze aangetrokken worden door de smaakversterkers die er in zitten. Heb je al Animonda geprobeerd ?

Jaaa, ook al geprobeerd, staan nog een blik of 6 van in de kast maar nee hoor, 1 keer snuffelen en mevrouw loopt weg

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 22 januari 2010 - 10:39

Hier eten ze allemaal de Bozita graag, terwijl het bij andere merken zo was, de ene wil dit niet de andere wil dat niet. Van de Bozita koop ik de brokjes vlees, en dan verschillende smaakjes, niet de andere soort dat is een soort vleesbrij die hoeven ze niet.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 22 januari 2010 - 12:42

Voor de animonda blikken halen ze hier ook de verwende neuzen op. Echter de kuipjes, zakjes en ocean blikjes zijn vreselijk snel leeg.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 22 januari 2010 - 17:37

Mijn poezels eten hier allevier elke ochtend natvoer van de aldi, en ze vinden het heerlijk en ze doen het er ook goed op, dus waarom als jou poezels wel dat van de aldi willen eten waarom zou je dat niet geven dan..
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 22 januari 2010 - 17:55

brithany zei:

Mijn poezels eten hier allevier elke ochtend natvoer van de aldi, en ze vinden het heerlijk en ze doen het er ook goed op, dus waarom als jou poezels wel dat van de aldi willen eten waarom zou je dat niet geven dan..

Omdat er éigenlijk niks voedzaams in zit... Kijk maar es op de verpakking. ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 22 januari 2010 - 18:17

Zwartje weigerde ook het betere natvoer.

Na drie maanden niets te krijgen (hij mocht echt het slechte niet meer), vind ie het nu wel erg lekker, dat kwalitatief natvoer :ha

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 januari 2010 - 20:28

*mikkeke* zei:

Kiki eet dus echt niets van de betere natvoer merken. Tot vorige week wilde ze nog wel porta 21 eten maar dat is nu dus ook voorbij. Maar geef ik haar een zakje felix of een zakje natvoer van de aldi (hadden we laats gekregen van iemand :oops: ) dan eet ze het wel op :catscratchhead .
Kan ik ze dan beter toch zoiets geven als felix of dan maar beter gewoon helemaal geen natvoer?

Probeer eens Grau? Heb dat van zooplus.. Lijkt wat meer op de felix en varianten. Goede samenstelling en niet TE duur

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 22 januari 2010 - 21:15

Voila se, ik wou net hetzelfde topic openen :)

Ik heb Animonda besteld (12 blikjes dan nog in 1 keer) voor mijn poezels.
De eerste keer dat ik heb gaf begonnen ze onmiddelijk te eten maar de 2de keer helemaal niet meer... Heb het een hele dag laten staan en 's avonds stond het er nog... Dan heb ik er vers ingedaan omdat het ander wat uitgedroogd was ondertussen maar nog altijd niets. Ik denk wel dat ze honger hebben want ze komen achter hun natvoer vragen (brokjes staan er altijd) dus kan ik hun gesmeek niet weerstaan en geef ik ze voer van de Aldi (waar ze zot van zijn) en dat gaat binnen gelijk niks!
Wat moet ik doen? Hun "dwingen" van animonda te eten of gewoon geven wat ze lekker vinden, maar waar minder vlees in zit??
Onze Zwarte eet wel vlees mee van tafel, vooral als het kip is maar onze Rosse eet niet graag van tafel mee...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 26 januari 2010 - 12:32

Heb je al eens geprobeerd om de Animonda te mengen met een beetje warm water ? Dit versterkt de geur en misschien dat ze het dan wel eten. Ofwel tijdelijk telkens een beetje van het natvoer van Aldi er onder mengen voor de geur.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag