Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

13 weken al afscheid nemen

• Log in om te reageren
302 reacties op dit onderwerp
Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#76 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:21

ja wij vroegen ook dat ze de weeën kon opwekken maar blijkbaar kan dit niet
maar kben blij dat alles goed verlopen is
bedankt voor de goede tips
ik onthoud ze zeker

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#77 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:22

Solotje zei:

Eigelijk is dat wel erg dat sommige da daar niet van op de hoogte zijn of dat ze ervan profiteren, ik denk dat de mijne daar te weinig ervaring mee heeft, ik zou eigelijk een andere moeten zoeken maar hoe begin je daar aan?
Als beginnende fokker vertrouw je je eigen da toch.
Vindt dit een zeer interessante uitleg Nathalie, ga deze bewaren voor in de toekomst. :)

Zouden de meeste da's niet kiezen voor een keizersnede om zich te beschermen? Als ze zeggen: laat de natuur zijn gang maar gaan en dan gaat het toch mis? En als je de eerste keer een bevalling meemaakt van je eigen poes, kan ik me voorstellen dat je toch even in paniek raakt (want niet alles gaat zoals in het boekje).

Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:26

Proficiat met de vijfling :flower:

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#79 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:30

Ik ga helemaal met je akkoord Nahs ;)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#80 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:31

Proficiat met de kittens dauwke! Ik hoop dat ze allemaal mogen opgroeien tot mooie en sterke brittenbeertjes! :heart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#81 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:32

En wanneer krijgen we de eerste foto's? :heart:

Geplaatste afbeelding

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#82 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:38

dauwke zei:

ja wij vroegen ook dat ze de weeën kon opwekken maar blijkbaar kan dit niet
maar kben blij dat alles goed verlopen is
bedankt voor de goede tips
ik onthoud ze zeker

dat kunnen ze wel maar ze hebben het geduld niet en zijn onzeker.
veel dierenartsen hebben te weinig ervaring met bevallingen.

ik mag me onwijs gelukkig prijzen met mijn dierenarts, hij is deels homeopaat en kan daar vaak met milde middelen optimaal resultaat behalen.

met 10 bevallingen hier thuis heb ik 1 keizersnede laten doen, dat was maart het afgelopen jaar, poes had 3 kittens succesvol gebaard.
het 4 de kwam er aan maar blijkbaar het was de andere hoorn ingeschoven.
van 1 uur snachts tot 7 uur in de ochtend geduldig gebleven 1 keer oxytocine gespoten om 5,30 daar ik wist dat er ontsluiting was.
getoucheerd ( ben verpleegkundige dat scheelt ook) voelde dat het kitten 2 kootjes diep zat maar kon het niet manouvreren. om 6 uur geen verschil, en om kwart voor 7 idem geen verschil poes bleef weeen krijgen.
maar het schoot niets op, toen de DA gebeld en gezegd ik kom er aan dit en dit gedaan, wordt snijden voor je. DA gecontroleerd hij dacht zelfs iets afwijkends te voelen, dit bleek niet zo te zijn maar hij liet me zien tijdens de ingreep hoe het kitten zat.
zo vreemd, maar goed dit katertje had het niet gered, maar er zat nog een frummel in en das mijn mooie sapphira. Een godswondertje.
mamapoes gelijk gesteriliseerd. Deze bevalling had niet meer op natuurlijke wijze kunnen eindigen helaas.

maar goed kan hele verhalen posten dit topic is van dauwke :catkiss

ps dauwke we moeten allen leren en die weg is voor ons allen anders dus niet boos zijn hoor ben dat ook niet op jou maar eerder op de DA die geduldiger had moeten zijn

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#83 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:42

Joloka zei:

Zouden de meeste da's niet kiezen voor een keizersnede om zich te beschermen? Als ze zeggen: laat de natuur zijn gang maar gaan en dan gaat het toch mis? En als je de eerste keer een bevalling meemaakt van je eigen poes, kan ik me voorstellen dat je toch even in paniek raakt (want niet alles gaat zoals in het boekje).

Ik zou het niet weten Lut, maar zolang je kat rustig is, je ziet niets abnormaal en ze is nog niet voorbij dag 70 denk ik dat je de natuur zijn gang moet laten gaan en inderdaad als beginnende fokker geraak je direkt in paniek, had ik ook.
Sala heeft 2x inentingen gekregen om het in gang te zetten en op dat moment dat die injectie moest werken is er niets gebeurd, pas na ongeveer 3 uur, er had eigelijk door die handeling andere dinges kunnen gebeuren.
Door een keizersnede kunnen er nog andere complicaties komen oa dat ze de volgende keer moeilijk zwanger gaat geraken.

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#84 Geplaatst 03 februari 2010 - 20:43

bedankt hoor
ik ben niet boos hoor op jou
vind het super dat je nu allerlei tips geeft zo leren we erbij
ja misshien heeft mijn DA te vlug gereageerd maar dan nog liever zo dan dat de kittens dood zijn

kvind soms ook wel dat ze onvoldoende weet van poezen
zij fokt wel honden maar poezen zijn toch nog helemaal anders

de foto's zullen pas voor morgen zijn

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#85 Geplaatst 03 februari 2010 - 21:13

Solotje zei:

en inderdaad als beginnende fokker geraak je direkt in paniek, had ik ook.

Klopt had ik ook. Met Poppie stond ik bijna bij de da omdat die zei dat het keizersnede zou worden. En toch heeft ze op eigen houtje en zonder al te veel problemen 7 kittens ter wereld gebracht. Soms is het griezelig om op je eigen oordeel te vertrouwen omdat je bang bent om wat verkeerd te doen. Ik had nochtans al heel wat poezenbevallingen meegemaakt, maar toen was het de eerste keer van mijn eigen kat, dat maakt het toch ook heel anders, je wilt gewoon het beste voor je poes en je reageert soms emotioneel terwijl je beter rationeel blijft. 't Is altijd gemakkelijk om vanop een afstand rustig te blijven en tips te geven. Dat had ik ook toen jij een tijdje geleden belde Anja. Toen had ik zoiets van "rustig, rustig, komt wel goed", maar als je er zelf middenin zit is het niet altijd even gemakkelijk om rustig te blijven ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 03 februari 2010 - 21:28

dauwke zei:

de foto's zullen pas voor morgen zijn

Oh neeeeeeeeeeeeeeeeee, ik ga écht niet kunnen slapen hoor!! :engel: :a

Dikke proficiat met je 5 kittens!!! Ik ben blij dat alles toch nog goed verlopen is!!

En Nu dan..............

foto's

foto's

foto's

foto's

foto's !!!!!!!!!!!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#87 Geplaatst 03 februari 2010 - 21:42

Gefeliciteerd met de 5-ling.
Ik hoop dat je meidje zich heel snel als een moedertje gaat ontpoppen.
Ik ben het ook met Nathalie eens, je d.a. moet niet alleen aan zich zelf denken en aan een wintersport vakantie, maar moeders meer de tijd moeten geven.
Ik denk dat voor jou het een volgende keer heel anders zou zijn.
Probeer volgende keer anders meer advies te vragen op het forum.
Goed daar is het nu te laat voor.
Heel veel geluk met het grut
enne probeer wel te gaan genieten.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#88 Geplaatst 03 februari 2010 - 22:10

Smitten Kitten zei:

Klopt had ik ook. Met Poppie stond ik bijna bij de da omdat die zei dat het keizersnede zou worden. En toch heeft ze op eigen houtje en zonder al te veel problemen 7 kittens ter wereld gebracht. Soms is het griezelig om op je eigen oordeel te vertrouwen omdat je bang bent om wat verkeerd te doen. Ik had nochtans al heel wat poezenbevallingen meegemaakt, maar toen was het de eerste keer van mijn eigen kat, dat maakt het toch ook heel anders, je wilt gewoon het beste voor je poes en je reageert soms emotioneel terwijl je beter rationeel blijft. 't Is altijd gemakkelijk om vanop een afstand rustig te blijven en tips te geven. Dat had ik ook toen jij een tijdje geleden belde Anja. Toen had ik zoiets van "rustig, rustig, komt wel goed", maar als je er zelf middenin zit is het niet altijd even gemakkelijk om rustig te blijven ;)

Gelukkig dat we elkaar helpen. :hug:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#89 Geplaatst 03 februari 2010 - 22:50

proficiat met je vijfling

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#90 Geplaatst 03 februari 2010 - 22:57

Van harte gefeliciteerd met de 5-ling !!!

Geplaatste afbeelding