Spring naar inhoud

- - - - -

wat vinden jullie van een 'veggie'dag?

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_midi_*
Guest_midi_*

#31 Geplaatst 26 januari 2010 - 15:50

heb ook veel dingen van vlees dat ik niet eet... idem met konijntjes, moest vroeger mee gaan, met opa om konijnen te slachten... en als je dan dat beestje nog zag na spartelen... neen dank je...

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#32 Geplaatst 26 januari 2010 - 18:17

Je kan daar over discuteren tot je blauw ziet, de ene persoon ziet het zus, de andere zo.
Ik eet geen dode dieren, simpel, of dat nu een koe is, een konijn of een kabeljauw.
Helaas verwacht het spijsverteringsstelsel van mijn katten en honden dierlijke voeding, maar dan begint bij mij idd het emotionele aspect een rol te spelen en laat ik de "kattenbrokjes met konijn" in de rekken.
Ik heb niet zo'n moeite met brokjes met TONIJN, ja waarschijnlijk is dat hypocriet ja, het zal mij een zorg wezen.
Ik heb een hond die vroeger zwaar allergisch was en op lam en rijst stond, tja, lammetjes vind ik onwaarschijnlijk schattig maar soms moet dat gevoel op nul en verstand moet dan maar even primeren.
Ik koop alleen nooit varkensvlees, niet voor de dieren, niet voor mijn echtgenoot (die soms wél vlees eet), nee varkensvlees komt hier niet in huis.

En hoeveel opmerkingen ik al heb moeten slikken dat ik hypocriet ben, omdat ik geen vlees eet, mijn kinderen geen vlees eten, maar ik dus wél degelijk arme koetjes, lammetjes... aan mijn dieren geef. Sorry, ik zie mijn katten geen salades eten.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#33 Geplaatst 26 januari 2010 - 18:23

Fairy zei:

Je kan daar over discuteren tot je blauw ziet, de ene persoon ziet het zus, de andere zo.
Ik eet geen dode dieren, simpel, of dat nu een koe is, een konijn of een kabeljauw.
Helaas verwacht het spijsverteringsstelsel van mijn katten en honden dierlijke voeding, maar dan begint bij mij idd het emotionele aspect een rol te spelen en laat ik de "kattenbrokjes met konijn" in de rekken.
Ik heb niet zo'n moeite met brokjes met TONIJN, ja waarschijnlijk is dat hypocriet ja, het zal mij een zorg wezen.
Ik heb een hond die vroeger zwaar allergisch was en op lam en rijst stond, tja, lammetjes vind ik onwaarschijnlijk schattig maar soms moet dat gevoel op nul en verstand moet dan maar even primeren.
Ik koop alleen nooit varkensvlees, niet voor de dieren, niet voor mijn echtgenoot (die soms wél vlees eet), nee varkensvlees komt hier niet in huis.

En hoeveel opmerkingen ik al heb moeten slikken dat ik hypocriet ben, omdat ik geen vlees eet, mijn kinderen geen vlees eten, maar ik dus wél degelijk arme koetjes, lammetjes... aan mijn dieren geef. Sorry, ik zie mijn katten geen salades eten.

daar heb ik ook al opmerkingen over gekregen, maar ik kan leven zonder vlees, honden en katten niet. En geen vlees of vis eten is MIJN keuze, niet de hunne.
Verder zou ik het al even hypocriet vinden geen vlees of vis te eten voor het dierenwelzijn en mijn eigen dieren dan ziek laten worden voor dat principe...

Pixel
Pixel
  • 17.020 berichten

#34 Geplaatst 26 januari 2010 - 18:30

Ik heb al regelmatig onbewust veggiedagen. Ik ben nl. niet zo'n grote vleeseter en eet het ook niet elke dag. Als ik het eet, is het zeker niet veel. Vaak maar een half stukje vlees, dat is meer dan genoeg voor mij. Eend, konijn en paard zal ik zeker nooit eten. Ik plaats die dieren in dezelfde categorie als katten, honden, enz. Geen dieren om op te eten dus.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 27 januari 2010 - 12:25

Hier ook regelmatig een onbewuste veggie-dag hoor. Mijn man is ook een echte vleeseter, maar hij merkt het nauwelijks als ik het gehakt in de spaghetti vervang door quorn gehakt of als ik quorn in de wok bak i.p.v. kippe-stukjes. Andere vegetarische procukten ken ik eigenlijk niet en heb ik nog nooit gebruikt.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#36 Geplaatst 15 april 2010 - 12:10

de zomer komt eraan ;)
hier heb ik een heeeele lekkere veggietip voor als maaltijd of dessert:
'geplette aardbeitjes':
je steekt ze gewoon in de blender ;) en je kan er wat suiker bij doen, of/en platte kaas, sommige vinden het lekkerder met platte kaas, sommige zonder, heerlijk! Met platte kaas is het ook wat zwaarder, dus misschien beter voor een maaltijd? je kan er natuurlijk ook nog brood bij eten (ik vind het zalig met frans brood :h )
en in de slaatjes heb je verschillende vegetarische reepjes,... dat je erbij kan doen in plaats van vlees of vis, kijk maar eens in de delhaise of carrefour ;)

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#37 Geplaatst 15 april 2010 - 12:48

hier is het elke keer een veggie dagje als we weer eens vergeten zijn vlees uit de diepvries te halen :LOL:

eigenlijk hoeft er bij mij niet altijd vlees bij te zijn, maar ik zou toch wel mijn steakske of kippebilletje missen na een tijd. Maar ik eet geen vlees van jonge dieren (lam, kalf,...) dat vind ik te erg en konijntjes zijn te lief.

maar ik heb al wel gehoord van mensen die hun kat ook op een vegetarisch dieet hadden gezet omdat ze zelf ook vegetariers waren. :gek: Dat is spijtig genoeg iets wat meer schijnt voor te komen. Een vriend van me moest op die kat passen en heeft die toen stiekem toch vlees gegeven want hij vond dat ook zo zielig.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 15 april 2010 - 13:40

Hahahaha, dat zal em wel gesmaakt hebben zeker, dat vlees? :LOL:

Hier eten wij vegetarisch, tegen het veganisme aan. Maar onze katten hebben een paar dagen geleden nog gesmuld van kippenhartjes. Ik krijg het bijna niet over mijn hart om dat mee te nemen van de winkel, maar onze katten zijn nu eenmaal carnivoren en ik heb gekozen voor katten, dus vind ik dat ik ze ook correct moet voeren.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

wea
wea
  • 6.090 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 15 april 2010 - 13:43

ja, die moet dat ongelooflijk binnengeschrokt hebben :LOL:

ik begrijp goed dat mensen vegatarier willen zijn, maar ik begrijp niet hoe ze katten ook zo'n levenswijze willen opdringen.

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 15 april 2010 - 13:46

Ik heb er al heel vaak ruzie over gehad, op het forum van EVA, waar ik ook post. (al is dat nu al een ganse tijd geleden)
Op den duur hebben ze schrik dat ik weer afkom met mijn kruistocht tegen het vegan voer :LOL:
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#41 Geplaatst 15 april 2010 - 13:46

wea zei:

ja, die moet dat ongelooflijk binnengeschrokt hebben :LOL:

ik begrijp goed dat mensen vegatarier willen zijn, maar ik begrijp niet hoe ze katten ook zo'n levenswijze willen opdringen.

vind ik ook, wij kunnen zonder vlees, zij niet, en wij hebben dan zeker het recht niet deze keuze voor hen te maken.
Als je ze persé zelf de keuze wil geven zet dan een kommetjes groenten en een kommetje vlees en kijk wat ze nemen :mrgreen: al denk ik dat Orli gewoon alles eet want gisteren heeft ze nog mijn bloemkool gepikt :p
eigenlijk zijn ze hier een beetje vegetarisch want ze proberen toch altijd om met mijn veggievlees te gaan lopen :mrgreen: :mrgreen:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#42 Geplaatst 15 april 2010 - 15:25

In december hadden we vrienden die zouden komen eten, en de vrouw strikt vegetarisch. Dankzij Silke heb ik toen enkele heerlijk gerechtjes ineengestoken!
Reuze jammer was dat die mensen uiteindelijk niet tot bij ons geraakt zijn :cry: ; ze moesten immers vanuit Schotland komen, en ze raakten vast in de sneeuw! Er is toen trouwens gedurende enkele dagen helemaal geen enkele trein door de Chunnel geraakt!
Nu, wij hebben dat thuis zélf allemaal op gesmikkeld, en 'k moet zeggen, het heeft ons gesmaakt!!!

Bewerkt door Lut, 15 april 2010 - 15:26.

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#43 Geplaatst 16 april 2010 - 10:51

Een aantal jaar geleden zei iemand me "ben jij vegetariër? Normaal zijn die toch mager en bleek?"
Dat is blijkbaar het idee dat sommigen ervan hebben... :x

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#44 Geplaatst 16 april 2010 - 10:57

Nadine zei:

Een aantal jaar geleden zei iemand me "ben jij vegetariër? Normaal zijn die toch mager en bleek?"
Dat is blijkbaar het idee dat sommigen ervan hebben... :x

ja, dat is het algemene beeld: bleek, mager, zwakker,... en als je is ziek bent is het direct omdat je vegetariër bent ;)