Spring naar inhoud

- - - - -

Elektrische oven reinigen

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 27 januari 2010 - 09:45

Hoe doen jullie het?
Ik heb zo'n bus, maar echt super vind ik dat niet.
Er is kaas gesmolten op de bodem en vastgekoekt, ik wil hem eens zeer goed proper maken, maar ik weet echt niet hoe.
(geen microwave he, gewoon een oven van een fornuis)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 27 januari 2010 - 11:09

Op mijn oven staat een knopje om hem zelf te laten reinigen, pyrolyse, het aangekoekte vet of kaas wordt dan tot as herleid en dan kan ik het met een gewone schoteldoek wegnemen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#3 Geplaatst 27 januari 2010 - 11:10

PeggyJ zei:

Op mijn oven staat een knopje om hem zelf te laten reinigen, pyrolyse, het aangekoekte vet of kaas wordt dan tot as herleid en dan kan ik het met een gewone schoteldoek wegnemen.

ja, daar ben ik nu vet mee he Peggy ;) ik heb niet zo'n knopje. Misschien mag ik jouw knopje eens lenen?? :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 27 januari 2010 - 13:02

Dan zal het zelf schrobben worden vrees ik :LOL: . Kan je er geen heel vochtige doek opleggen zodat het een beetje losweekt en daarna met sponsje verwijderen ? :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 27 januari 2010 - 21:31

Schijnbaar helpt het ook wanneer je een kommetje met citroen laat verdampen in de oven en kan je nadien al de vuiligheid wegnemen (zegt tante Kaat). ;) :d

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 27 januari 2010 - 21:46

veerlevs zei:

Schijnbaar helpt het ook wanneer je een kommetje met citroen laat verdampen in de oven en kan je nadien al de vuiligheid wegnemen (zegt tante Kaat). ;) :d

Ja, heb dat ook al ergens gelezen maar ik ben zo blij dat er op onze oven ook zo een knopje staat hoor (speciaal opgelet toen ik vorig jaar de nieuwe oven kocht: die moest en zou dat terug hebben).

Geplaatste afbeelding

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#7 Geplaatst 28 januari 2010 - 19:37

gewoon speciale spullekes :p

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 29 januari 2010 - 06:36

ik kan je ook niet verder helpen... gewoon natmaken, laten weken, en schrobben zou ik doen...
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#9 Geplaatst 29 januari 2010 - 07:09

een kommetje met water en een beetje ammoniak er een hele nacht laten in staan en normaal gezien zou je hem de dag erna makkelijk proper kunnen wrijven met een natte vod. Heb het zelf nog niet geprobeert.

henny
henny
  • 1.601 berichten

#10 Geplaatst 29 januari 2010 - 09:25

Amelie zei:

een kommetje met water en een beetje ammoniak er een hele nacht laten in staan en normaal gezien zou je hem de dag erna makkelijk proper kunnen wrijven met een natte vod. Heb het zelf nog niet geprobeert.

Dat klopt maar dan moet je de hele oven eerst insmeren met groene zeep.
Ik heb het wel geprobeerd en alle 'troep' gaat er gemakkelijk af.

Henny

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#11 Geplaatst 29 januari 2010 - 09:26

het zal toch iets zijn voor binnenkort, ik kan me nu niet bukken :(

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 12 februari 2011 - 14:08

Wat is 'groene zeep'????