Spring naar inhoud

- - - - -

Waarom kozen jullie juist een Ragdoll?

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Guest_sjaak_*
Guest_sjaak_*

#46 Geplaatst 28 december 2010 - 21:38

het is echt een plaatje wat een schatje
ben benieuwd...trio
daar word je toch zo verliefd op :love: :love: :love: :love: :love:

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 29 december 2010 - 00:39

is zo een knapperd ,wat spannend allemaal ,van een nieuwjaarsgeschenk gesproken :love: :love: :love:
Geplaatste afbeelding

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#48 Geplaatst 29 december 2010 - 09:55

Woow wat een beauty! :love3:
Ikzelf heb sinds een maand of 2 voor het eerst een Ragdoll gekocht.
Heb het altijd al hele mooie katten gevonden, maar nu eindelijk 1 gekocht. Zeker na het nazoekwerk dat ik had gedaan over het ras, dacht ik echt ja zo een kat wil ik graag..en wat ze erover zeggen klopt helemaal. Wat een lief soort echt waar.
Per verrassing heeft ze een jong gekregen (bleek 2 weekjes zwanger toen ik haar kocht) ook al een schat, hem hou ik ook hoor. Ik ga ze hier lekker vertroetelen mama en zoontje..

Bijgevoegde thumbnails

• raisa en jong 1 week oud 004.JPG

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 30 december 2010 - 01:10

van een verrassing gesproken :LOL: ,vind het zo fijn voor je is trouwens een hele mooie mamaragdollpoes :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#50 Geplaatst 30 december 2010 - 12:13

marleen57 zei:

van een verrassing gesproken :LOL: ,vind het zo fijn voor je is trouwens een hele mooie mamaragdollpoes :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Ja dat klopt, heel mooi en het kitten ook trouwen, word je gewoon spontaan verliefd op, maar dat is bij alle ragdolls het geval, denk ik.. :love3:

Bijgevoegde thumbnails

• raisa en gucci 3 weekjes oud 017.JPG
  • raisa en gucci 3 weekjes oud 019.JPG

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 30 december 2010 - 15:36

Eigenlijk heb je wel geluk Raisa, twee ragdolls voor de prijs van één :LOL: ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_raisa ragdoll_*
Guest_raisa ragdoll_*

#52 Geplaatst 30 december 2010 - 19:08

hahahaha klopt wel ja. :a

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 31 december 2010 - 00:24

ik vind het super voor je ,je krijgt er nooit genoeg van van die mooie en knuffelige ragdolletjes :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 06 januari 2011 - 12:37

Idd, dat kan ik sinds een maand beamen dat je er niet genoeg van krijgt, ze zijn zo lief en echt heel erg mensgericht :)

Guest_susan-ne_*
Guest_susan-ne_*

#55 Geplaatst 30 maart 2011 - 15:31

wij hebben een ragdollpoes misty, ik was meteen verliefd toen ik het ras zag!!
en de karakter eigenschappen zijn helemaal super wat wil je dan nog meer? :LOL:

chatoela
chatoela
  • 4.811 berichten
  • 8 katten

#56 Geplaatst 30 maart 2011 - 16:46

hier ook een beginnende verslaving....heb 4 thai siamezen, 1 htk en sinds een paar maanden een ragdoll meisje, en ja....helemaal verliefd!!!

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#57 Geplaatst 30 maart 2011 - 17:00

Mijn interesse was gewekt toen ik een keer een reportage over het ras zag op tv. Ik zei toen "als er ooit een plekje vrijkomt hier, dan graag een ragdoll".

Ik heb me dan verder ingelezen over het ras op internet en kon eigenlijk niet echt negatieve kantjes ontdekken. Bijna te mooi om waar te zijn, zo'n waaier aan mooie en goede en lieve en hartveroverende eigenschappen die ze een ragdoll toekennen...

Toen 3 weken geleden Lewis bij ons kwam wonen, stond ik echt versteld toen ik merkte hoe snel ik die typische eigenschappen uit dat bolleke kon halen. 't Is een absolute verrijking voor ons gezin, ik zou hem voor geen geld van de wereld nog kunnen missen, hij is gewoon :loveshower:

Zet mij dus maar officieel bij op het lijstje van ragdoll-verslaafden. 't Gaat zelfs zo ver dat, toen ik afgelopen weekend een auto zag met de nummerplaat RAG ... ik zei tegen mijn man: zo eentje wil ik ook   :lachen:
Geplaatste afbeelding

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 30 maart 2011 - 23:47

snoopy zei:

Mijn interesse was gewekt toen ik een keer een reportage over het ras zag op tv. Ik zei toen "als er ooit een plekje vrijkomt hier, dan graag een ragdoll".

Ik heb me dan verder ingelezen over het ras op internet en kon eigenlijk niet echt negatieve kantjes ontdekken. Bijna te mooi om waar te zijn, zo'n waaier aan mooie en goede en lieve en hartveroverende eigenschappen die ze een ragdoll toekennen...

Toen 3 weken geleden Lewis bij ons kwam wonen, stond ik echt versteld toen ik merkte hoe snel ik die typische eigenschappen uit dat bolleke kon halen. 't Is een absolute verrijking voor ons gezin, ik zou hem voor geen geld van de wereld nog kunnen missen, hij is gewoon :loveshower:

Zet mij dus maar officieel bij op het lijstje van ragdoll-verslaafden. 't Gaat zelfs zo ver dat, toen ik afgelopen weekend een auto zag met de nummerplaat RAG ... ik zei tegen mijn man: zo eentje wil ik ook :lachen:

:LOL: :LOL: wil ik ook :ha
Geplaatste afbeelding

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 31 maart 2011 - 08:57

een paar jaar terug wou men vriendin steeds alleen maar een hond.. ze dacht dat katten geen aandachtsbeestjes en schoot-diertjes waren... ik heb haar dan kunnen overtuigen om wat info op te zoeken over katten, en zijn dan naar Cats 101 op Animal Planet beginnen kijken..
Oorspronkelijk keken we naar info over Heilige Birmanen, tot in dat programma de Ragdoll voorbij kwam.. en die bleek mogelijk nog liever, als "hond onder de katten" en zowaar nog mooier, met hun prachtige oogjes en knappe vacht..

we zijn dan op internet wat beginnen opzoeken over de Ragdoll..

wanneer we dan in december een huis gekocht hebben zijn we ook redelijk snel beginnen zoeken naar een dolletje..
probleem is dat deze zooooooo enorm schattig zijn dat we er meteen 2 genomen hebben :miauw: :eat

mijn vrouw wou een katertje, en toen we zagen dat Misskitty kittens te koop aanbood zijn we daar meteen naar gaan kijken.. vooral Lewis (toen nog Lexi) was ze meteen helemaal weg van.. maar die bleek de dag voordien reeds besproken ;)
dan hebben we meteen ook wel ons hartje verloren aan de knappe Cleo, met haar schattig boevenmaskertje.. :)

zelf vind ik persoonlijk de Lynx ragdolls het knapste van al.. dus toen we op Simba vielen op het web zijn we meteen gaan kijken.. en de liefde was meteen zo groot dat we hem meteen ook gekocht hebben..

zo hebben we ook alle 2 wat we wouden.. ik wou een poes en een Lynx, men vrouw wou een kater en een bicolor.. nu hebben we dus een prachtige Blue/silver Lynx kater en een seal bicolor poesje :)

en het zijn alle 2 zo'n enorme schatjes.. ik zou echt al niet meer zonder kunnen.. ook al zijn ze soms een hand vol werk.. :)