Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenasiel Noord-Limburg in Lommel

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 18 februari 2010 - 10:32

Vrijdag 12 februari 2010

Vannacht is er ingebroken geweest in het asiel. Gelukkig waren alle honden nog aanwezig maar er was wel een hoop werkmateriaal weg. We stonden echt met onze mond vol tanden...

Wie doet nou zoiets?

In de namiddag was het redelijk druk. Ik heb ongeveer 18 honden uitgelaten.

Er was ook een Cocker Spaniel binnen gekomen, al een ouder hondje en hij treurde heel erg.
Dat deed mijn hartje pijn...

We hadden hem samen met 2 andere hondjes losgelaten in de speelruimte maar hij kon blijkbaar niet meer tegen de drukte van de 2 andere.

Nadien heb ik hem alleen bij mij genomen en hij keek zo zielig met de blik in zijn ogen van waarom zit ik hier...

Als we hem terug in zijn hok zetten dan begon hij weer te huilen. Dat was voor mij een moeilijk moment.
Gelukkig is hij gisteren door zijn baasje afgehaald!

We hebben nu ook een bak met hondenkoekjes opgehangen en 's avonds mag er dan aan iedere hond een koekje gegeven worden.

Sommige honden kijken recht op die bak en die kennen ze ondertussen maar al te goed!

Voodo was ook nog binnengekomen: een jonge hond, kruising van een Border Collie met een Stafford. Hij zulke mooie tekeningen in zijn vacht!

In de namddag werd er door de politie een Labrador gebracht. Hebben we daar mee gelachen!
Die zat achter in de combie op de zetel als een echte heer.
Gelukkig had hij een chip: we konden zijn baasje snel bereiken en hij werd weer afgehaald.

Zondag 14 februari 2010

Kim en ik mochten vandaag de honden gaan eten geven tegen 8 u want de rest van de vrijwilligers wou Valentijn vieren.

Evy, ook een vrijwilligster was ook gekomen, ze kon niet zo lang blijven want ze moest nog gaan werken.

Kim en Evy begonnen dan maar met de hokken proper te maken en ze eten te geven.

Ik begon de honden allemaal uit te laten. Totdat ik met dat oude Cockertje terug kwam en toen uitgleed met alle gevolgen van dien.
Lode bleef wel mooi naast mij zitten omdat ik niet meteen recht kon.
Best wel grappig.
Uiteindelijk zijn alle honden uitgelaten geweest want Kim heeft de rest nog gedaan.
Ze waren er moe van.
Nadien hebben ze allemaal een hondenkoekje gekregen voor "Valentijn".

Een dier is niet voor even maar voor een leven!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#32 Geplaatst 18 februari 2010 - 11:08

ingebroken :o

hebben ze nu helemaal geen respect meer???

midi
midi
  • Geband lid
  • 3.507 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 18 februari 2010 - 12:26

shit zeg... en dan hadden we eindelijk eens iets goeds... verdomme!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 18 februari 2010 - 13:37

:trance: :trance: :trance: , een inbraak is altijd erg, maar bij zulke organisaties die alleen maar hun best doen om dieren op te vangen en daarvoor heel vaak op eigen middelen moeten overleven, vind ik het ook heel onrespectloos.
:thumb: :thumb: :thumb: , maar jullie hebben weer goed werk geleverd
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:40

Jammer dat zulke dingen altijd moeten gebeuren

Pixel
Pixel
  • 17.017 berichten

#36 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:30

Wie breekt er nu in in een asiel. Schandalig!

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 24 februari 2010 - 16:58

Woensdag 24 februari 2010

Nu ik nog thuis zit met mijn voet kan ik ook niet naar het asiel.

Voor de dieren kan ik de website in het oog houden om te zien of er nieuwe bijkomen en of er geplaatst zijn.

Vanmorgen ging Kim naar mijn baas van het werk om de sleutel te brengen van iemand waar ik ga poetsen en die om vervanging had gevraagd.

Mijn baas doet ook vrijwilligerswerk in het asiel.

Zondagnacht hebben ze opnieuw ingebroken in het asiel.

Deze keer hebben ze geen gereedschap meegenomen maar wel al het geld.

Ze hadden in het kattengedeelte een raam ingeslagen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#38 Geplaatst 24 februari 2010 - 21:15

alweer ingebroken :( zo schandalig

midi
midi
  • Geband lid
  • 3.507 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 24 februari 2010 - 21:17

pff, waar zijn sommige mensen mee bezig?! waarom???

Geplaatste afbeelding

piper en veuve
piper en veuve
  • 567 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 24 februari 2010 - 21:22

inbrekers :knuppel: :knuppel: :knuppel:

:geluk: met je voet en :duim: voor je hulp aan het asiel

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 25 februari 2010 - 11:03

:trance: :( , zo triest dat ze alweer ingebroken hebben  
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mel en pieter
mel en pieter
  • 657 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 25 februari 2010 - 11:07

alle jong !!! wa bezielt die mensen???
Is alles goed met de dieren en weet je over hoeveel geld het gaat!

De asielen zitten al zo krap bij kas en dan breken ze keer in!!!!
:love3: Noortje, Nouska en Mojito,Luna :love3:
Nola +07/10/2008-07/11/2009+
Neeltje + 01/08/2008-vermist sinds 13/10/2010+

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 06 april 2010 - 15:43

Maandag 5 april 2010

Nog eens een stukje schrijven over het asiel, het is een tijdje geleden en dat komt doordat ik het wat moeilijk heb met ons Joke.

Het was gisteren een drukke dag: het was mooi weer, dus wandelen geblazen.

Achter de loods van de honden kunnen we nu met de honden meteen het bos in, dat was in het begin niet want toen was de poort gesloten en moesten we over de draad kruipen maar dat heb ik nooit gedaan.
Nu is de poort dus open en kunnen ze heerlijk het bos in.

Zaterdag hebben ze nog een Rottweiler en een kruising Rottweiler binnen gebracht. Beide hebben ze de naam Laika.

Zaterdagavond is er nog een weglopertje gebracht: een kruising van een Chihuahua.
Er is ook een een Stafford gekomen die gevonden is.

Het is moeilijk om de Staffords te plaatsen omdat ze een slechte naam hebben.
En meestal wordt het baasje ook niet gevonden van zulke weglopers of zoeken ze zelf ook niet achter de hond.
Wat kan een chip dan toch makkelijk zijn!

Gisteren nog een Jack Russeltje dat door de hondenvanger werd gebracht en er is ook een Leonberger gekomen die het baasje moest verlaten omwille van ziekte van het baasje.
Wat is afscheid nemen dan verdomd moeilijk...
Dan komen bij mij soms ook de traantjes.

Verder is gisteren Mops geplaatst, kruising van een Fox. Hij is vorige week zondag vanuit Westerlo naar Lommel gekomen en hij was heel triest in het asiel.
De mensen die hem hebben geadopteerd hadden zaterdag hun hondje van 16 jaar verloren.

Gabbertje is mijn lieveling, dat is het Pinchertje dat samen met zijn broer Sam is binnengekomen na het overlijden van hun baasje.
Gabbertje is meer dan een week geleden ziek geworden: verkouden, snotteren en roggelen.
Hij heeft medicatie gehad maar het wil niet echt beteren. Op dinsdagnamiddag hebben we nu ook een dierenarts die enkel en alleen voor de honden komt en ze zal Gabbertje vandaag nog eens onderzoeken.
Hopelijk is mijn schatje snel beter. Hij bibberde vorige week zo erg dat ik een truitje van onze Darco had meegenomen en hem dat had aan gedaan. Gisteren heb ik een zuiver truitje meegenomen zodat ik het andere kan wassen.
Hij is echt al aan mij gehecht. Als ik dan wat vrije tijd heb den knuffel ik met hem.
Gisteren stond hij daar weer te bibberen toen hij mij zag, ik heb hem uit zijn hok genomen en achter mijn jas gestoken met de rits dicht zodat alleen zijn hoofdje nog was te zien.
Daar heeft hij van genoten...

De wegloper Henkie (kruising Chihuahua) daar heb ik ook nog wat mee zitten knuffelen want hij was aan het treuren.

Verder heb ik de Jack Russel en de Chi nog ontwormd en ontvlooid want dan wordt zo snel mogelijk gedaan als ze binnen komen. Ze verblijven dan eerst in quarantaine tot ze in orde zijn met hun vaccinaties.

Daarna mogen ze bij de andere honden maar ze blijven wel eerst 2 weken in het asiel voor het geval dat het baasje langskomt.

En voor de rest heel veel gewandeld...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 07 april 2010 - 10:33

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 07 april 2010 - 13:30

:thumb: :thumb: :thumb: