Spring naar inhoud

- - - - -

Dierenasiel Noord-Limburg in Lommel

• Log in om te reageren
81 reacties op dit onderwerp
Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 19 april 2010 - 17:49

Filmpje door één van onze vrijwilligsters gemaakt over Chevy

Ook een filmpje over Evil

Een dier is niet voor even maar voor een leven!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 20 april 2010 - 12:33

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 21 april 2010 - 13:46

Vrijdag 16 april 2010

Toen heb ik een moeilijke dag gehad in het asiel.

Kim riep en zei: je moet eens in de bench in de quarantaine gaan kijken.

Dit deed me weer pijn, net zoals bij Hugootje dat vorige week is gestorven.

Er zat een klein, miserabel poedeltje in de bench. Ik moet wel zeggen dat het een hondje was dat NIET verwaarloosd was maar gewoon oud.

Op zijn snuitje had het geen haar meer, op zijn ruggetje nog wel. Verder had hij een echte olifantenhuid van de ouderdom en nog 1 hoektand.

Hij kon nog moeilijk op zijn pootjes staan maar dronk en at nog wel.

De verantwoordelijke van de honden moest de beslissing nemen om het hondje nog een kans te geven of het uit zijn pijn te verlossen want je kon goed zien dat het pijn had.

Ik stond daar weer hulpeloos naar dat diertje te staren. Hij stond te bibberen in zijn bench.

Ik ben toen een deken gaan halen en had hem er lekker in gewikkeld en ik was er mee in de zon gaan zitten.

Ik kon het niet over mijn hart krijgen dat dat hondje daar alleen zat te bibberen en naar liefde hunkerde.

In het zonnetje bekwam hij een beetje en toen kreeg ik 3 likjes van hem. Sommigen zeiden al van: waarom laat je dat dier je likken? Wie weet is dat schurft die kale plekken.

Op dat moment kan dat mij niets schelen, ik wou gewoon dat hondje nog een aangename tijd geven.

Rond half 3 is de DA gekomen want er moesten nog 2 honden gecastreerd worden.

Tussendoor heeft ze naar het poedeltje gekeken en zijn niertjes werkten ook niet meer goed.

Samen met de DA werd dan besloten om hem te laten gaan.

Ik had het daar moeilijk mee. Ik heb toen aan de DA gevraagd of hij in mijn armen mocht sterven.

Ik wou absoluut niet dat hij zonder enige liefde moest gaan.

Zo is het ook gegaan. Hij kreeg eerst een overdosis verdoving en toen het laatste spuitje.

Hij zuchtte nog 3 keer en hij was de regenboogbrug over...

Wat kan dat toch pijn doen, ook al gaat het dan over een oud hondje.

Ik ben er de hele dag triest over geweest maar heb hem nadien een plaatsje in mijn hart gegeven en zal nog vaak aan hem denken.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#64 Geplaatst 21 april 2010 - 14:36

:hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 21 april 2010 - 15:06

:rub: :rub: :rub: , zo triest dat het hondjenog in het asiel moest belanden. Kunnen de eigenaars zelf deze beslissing dan niet nemen voor hem :( :(
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 22 april 2010 - 07:31

Het hondje was weggelopen.
De volgende dag hebben zijn baasjes gebeld om te vragen of hij bij ons was.
Dat was slikken...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#67 Geplaatst 22 april 2010 - 11:07

ocharme het hondje!! Waarschijnlijk was het niet gechipt! En zo zien we maar wéér eens dat het chippen van je hond héél belangrijk is!

Al een geluk dat jij het hondje zijn laatste liefde hebt gegeven!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 22 april 2010 - 11:33

Rakhan zei:

Het hondje was weggelopen.
De volgende dag hebben zijn baasjes gebeld om te vragen of hij bij ons was.
Dat was slikken...

Ocharme, moet voor de eigenaars ook niet gemakkelijk zijn :(
Geplaatste afbeelding

lizke
lizke
  • 5.523 berichten
  • 1 katten

#69 Geplaatst 22 april 2010 - 11:38

Oh nee... Traantjes :cry:

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 24 april 2010 - 19:11

Nala kwam enkele weken geleden in het asiel en ze had meteen de harten van vele vrijwilligers gestolen.

Ze is een grote knuffelbeer!

Vandaag is ze door de hulp van een organisatie voor Sint-Bernards verhuisd naar Frankrijk.

Ze gaat nu letterlijk leven als "God in Frankrijk".

We hebben van haar nog een deel leuke foto's genomen.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#71 Geplaatst 25 april 2010 - 11:37

Wouw, wat is Nala een prachthond! Al een geluk dat ze mag leven als "God in Frankrijk"!!!!!

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 25 april 2010 - 13:14

Ze zal het daar goed hebben!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 25 april 2010 - 13:21

:thumb: :thumb: :thumb: :heart:
Geplaatste afbeelding

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 29 april 2010 - 07:25

Filmpje over TJ, ook een Stafford

Rakhan
Rakhan
  • 1.270 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 04 mei 2010 - 15:24

Tako

Geplaatste afbeelding

Geslacht: M

Leeftijd: 3 jaar

Opgevangen sinds: mei

Dit is Tako, een Dobermann van drie jaar.

Tako werd gekocht voor de show, en showhonden moeten mooi zijn en onberispelijk blijven. Daarom mocht hij als pup niet spelen en zat hij dag in dag uit in een kleine bench, waar hij alleen maar uit mocht om zijn behoefte te doen.

Alsof dat nog niet gemeen genoeg was van zijn baasje, kreeg hij er ook nog eens veel slaag van.
Toen Tako's gezicht zo vol littekens stond (dat kan je nog zien aan de plekjes met witte haartjes op zijn oren en onder zijn ogen), kon hij niet meer dienen voor de show en moest hij gaan.

Toen kwam hij bij een gezin terecht, dat met hem wel het beste voor had, maar niet goed met hem wist om te gaan, want na die gewelddadige jeugd was Tako een beetje een angstbijter geworden en was het voor hem heel moeilijk om nog iemand te vertrouwen. Het was voor hem ook enorm verwarrend, want eerst mocht hij niks en nu mocht hij alles. Hij wist niet goed wat hij daarmee moest doen en zijn nieuwe gezin zag het met hem niet goed meer zitten.

Gelukkig kenden die mensen een goeie vriend waar Tako mocht gaan wonen. Die was heel goed voor hem en behandelde hem correct, maar omdat hij paarden had en veel klanten over de vloer kreeg, vond hij dat hij te weinig tijd had voor Tako en dat vond hij erg voor hem.

Ik had toen enkele maanden daarvoor één van mijn twee Dobermanns verloren en zocht een maatje voor mijn Amber, dus kwamen we overeen dat Tako bij ons zou komen wonen.

Maar omdat hij als pup eigenlijk geen juiste opvoeding had gekregen en nooit had geleerd met andere honden om te gaan, was hij agressief tegen ons Amber en hebben we de tuin in twee gedaan, zodat ze allebei hun eigen stuk hadden om op te ravotten. Als we met hen gingen wandelen, ging het goed maar we konden hem met haar niet alleen laten.

Hij was ook erg kopschuw in 't begin, maar dat heb ik hem kunnen afleren door hem te leren spelen met een tennisballetje. Nu voelt hij zich niet meer bedreigd en laat hij zelfs toe dat de veearts zijn tandjes bekijkt.

Ondertussen heeft het laatste gezin een kind gekregen en blijft er voor Tako te weinig tijd over. Tako heeft wel een grote tuin om te spelen, maar dat is voor een sportieve Dober zoals hem niet genoeg. Hij heeft een baasje nodig dat elke dag veel met hem kan bezig zijn en hem een goed leven kan geven.

Daarom zoeken ze voor hem een nieuwe thuis. Met pijn in het hart want ze zien hem heel graag, maar ze zijn niet meer de meest geschikte baasjes voor hem en ze willen doen wat voor hem het beste is.
Als er iemand is die een maatje zoekt om mee gaan te wandelen, joggen, ravotten,... en die geen kindjes of andere huisdieren heeft, dan is Tako zeker de geschikte hond.

Na alles wat dat arme dier heeft moeten meemaken verdient hij echt wel een goede thuis!

Tako verblijft in Westerlo, heeft dezelfde vzw als asiel van Lommel