Spring naar inhoud

* * * * - 12 stemmen

Het klaag-topic

• Log in om te reageren
38191 reacties op dit onderwerp
gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#37891 Geplaatst 21 december 2018 - 15:50

Wel lief van de leverancier om een nieuwe te sturen.

Pootje
  Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#37892 Geplaatst 25 december 2018 - 11:57

Mag ik even de "Grinch" van Kerstmis spelen?

Naar de bakker gegaan om de bestelling op te gaan halen voor het middageten, het avondeten - lees Kerstdiner hier - en de desserts … Wat blijkt?  Er was niks van de bestelling gemaakt want … ze waren het papier kwijtgeraakt.  Ze wisten nog wel dat het was afgegeven maar niet meer waar ze het toen hadden gelegd dus hadden ze niks van de bestelling kunnen klaarmaken.  Als compensatie hadden ze wel gewoon wit brood gebakken dat dan in de plek kon :o   Ze hebben het trouwens kunnen houden.  Alsof ik echt nog zin had om iets van hen te eten.

Da's dus de tweede keer daar al dat ze met bestelling knoeien.  Met Pasen waren andere mensen de pineut door hetzelfde probleem en nu zijn wij dus bij de gelukkigen.  Echt, als je dat niet aankan om bestellingen te verwerken, sluit dan gewoon en laat mensen niets bestellen :evil:   Ik zit hier nu wel schoon …  Boterhammen met Kerstmis :wall:

Oké, er zijn erger dingen in het leven, ik snap dat echt.  En iedereen kan fouten maken - daar precies wel héél veel.  Maar wat me echt treft is dat toen ik het thuis zei, de reactie van mijn moeder was: "Geen probleem.  We hebben hier nog een gebraad in de diepvries zitten en dan maken we dat wel om te delen"  Allemaal goed en wel, maar ik ben wel vegetariër!!!!  Toen ik daar ene opmerking over maakte, keken ze me allemaal aan alsof ik echt er op uit ben om Kerstmis voor iedereen te verknoeien.  Zij snappen niet wat zo erg is aan boterhammen op Kerstmis, maar ja, zij hebben wel een lekker gebraad met kroketten.  Ik krijg hier dus niks erkenning dat het voor mij wel een hele grote teleurstelling is dat al de pistolets en croissants en stokbrood en zo er niet was alsook niet het gebak.  En dat raakt me :cry:   Het is alsof je als vegetariër niet telt en dat het mijn eigen fout is dat ik nu dus maar een boterham heb omdat ik per sé vegetariër wil zijn.

Voor mij is Kerstmis dus al een pak minder "warm" nu.

(En ik heb ze gezegd dat ze de bestelling voor Nieuwjaar kunnen annuleren.  Echt als ik nog maar aan de bakker denk, dan draait mijn maag om.  Zal wel zien dat ik zelf deze keer bak zodat er tenminste dan wel iets meer dan boterhammen zal zijn.)

Pootje
  teleurgestelde Gillian

Na een nare ervaring hier neem ik wat afstand van de site.  Kan zijn dat ik terugkom, maar kan zijn dat dit ook niet gebeurt.  Voor het moment in ieder geval geen goesting om me er hier terug in te smijten ...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#37893 Geplaatst 25 december 2018 - 12:40

Ik kan aannemen dat je er niet gelukkig over bent. Hier is het enkel ik met mijn ouders zoals elke dag en mijn moeder kookt altijd iets apart voor veggy ikke. Snap niet dat ze dat niet begrijpen bij jou. Nu ja, ik heb ook wel een paar collega's die veggy belachelijk vinden (dieren bestaan om gegeten te worden... ). Denk niet dat ik ooit bij hen zou moeten gaan eten.

Hopelijk valt deze kerstdag wat beter mee?
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.695 berichten
  • 1 katten

#37894 Geplaatst 25 december 2018 - 18:07

ik ben geen vegetariër maar ze moeten de mensen in hun gedacht laten.
Als ze geen vlees willen eten dan moeten ze dat niet.
Waarom moet iedereen daar zo moeilijk over doen?
Ieder voor zich.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.870 berichten
  • 5 katten

#37895 Geplaatst 25 december 2018 - 21:13

Ze voorzien toch alleen maar 'noodvoedsel'? Jij kon toch alsnog de boterhammen opeten die je anders ook had moeten opeten/aanbieden? Ik snap niet goed waarom je ouders/gasten dan opeens geen rekening houden met jou al vegetariër? Omdat zij wel nog iets lekkerder konden eten dan een boterham?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#37896 Geplaatst 26 december 2018 - 07:32

Thunder, het gaat er om dat de familie niet begreep dat het voor haar een teleurstelling was dat zij door de schuld van de bakker niets anders dan boterhammen had.
Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#37897 Geplaatst 26 december 2018 - 11:59

Bekijk berichtArmani, op 25 december 2018 - 18:07, zei:

ik ben geen vegetariër maar ze moeten de mensen in hun gedacht laten.
Als ze geen vlees willen eten dan moeten ze dat niet.
Waarom moet iedereen daar zo moeilijk over doen?
Ieder voor zich.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 25 december 2018 - 12:40, zei:

Ik kan aannemen dat je er niet gelukkig over bent. Hier is het enkel ik met mijn ouders zoals elke dag en mijn moeder kookt altijd iets apart voor veggy ikke. Snap niet dat ze dat niet begrijpen bij jou. Nu ja, ik heb ook wel een paar collega's die veggy belachelijk vinden (dieren bestaan om gegeten te worden... ). Denk niet dat ik ooit bij hen zou moeten gaan eten.

Hopelijk valt deze kerstdag wat beter mee?

Altijd spijtig als mensen geen begrip hebben voor je keuze.  Ik zit ook niet iedereen vuil aan te kijken die wel vlees eet of hun keuze belachelijk te maken.  Ik respecteer dat gewoon.

Gelukkig hebben de poesjes in de namiddag wat super schattige dingen gedaan waardoor ik helemaal gesmolten ben van liefde voor zijn schattigheid en ik terug in de sfeer kwam  :love3: :love3: :love3: :love3:

Pootje
  Gillian

Bekijk berichtThundernimf, op 25 december 2018 - 21:13, zei:

Ze voorzien toch alleen maar 'noodvoedsel'? Jij kon toch alsnog de boterhammen opeten die je anders ook had moeten opeten/aanbieden? Ik snap niet goed waarom je ouders/gasten dan opeens geen rekening houden met jou al vegetariër? Omdat zij wel nog iets lekkerder konden eten dan een boterham?

Bekijk berichtBlackScorpion, op 26 december 2018 - 07:32, zei:

Thunder, het gaat er om dat de familie niet begreep dat het voor haar een teleurstelling was dat zij door de schuld van de bakker niets anders dan boterhammen had.

Inderdaad.  Het gaat om het feit dat je erkenning krijgt en niet gewoon zomaar opzij wordt geschoven alsof je weeral niet van tel bent.  Ik begrijp dat ze moeilijk iets voor mij konden voorzien omdat ik nu éénmaal de enige vegetariër in de familie ben en ben natuurlijk ook blij voor hen dat zij nog wel een "feestmaal" hadden.  Maar het had gewoon tof geweest als tenminste iemand even had gezegd: "Dit is echt sneu voor je." ipv de houding: "Och ja, maar wij hebben tenminste wel nog iets feestelijk.".  Dat je tenminste het gevoel had gekregen dat, ook al kon men niets doen om de situatie te veranderen, dat je toch ook van tel bent en belangrijk bent.

Pootje
  Gillian

Bewerkt door gillian-kat, 26 december 2018 - 11:59.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.870 berichten
  • 5 katten

#37898 Geplaatst 26 december 2018 - 13:43

Bekijk berichtgillian-kat, op 26 december 2018 - 11:59, zei:

Altijd spijtig als mensen geen begrip hebben voor je keuze.  Ik zit ook niet iedereen vuil aan te kijken die wel vlees eet of hun keuze belachelijk te maken.  Ik respecteer dat gewoon.

Gelukkig hebben de poesjes in de namiddag wat super schattige dingen gedaan waardoor ik helemaal gesmolten ben van liefde voor zijn schattigheid en ik terug in de sfeer kwam  :love3: :love3: :love3: :love3:

Pootje
  Gillian

Inderdaad.  Het gaat om het feit dat je erkenning krijgt en niet gewoon zomaar opzij wordt geschoven alsof je weeral niet van tel bent.  Ik begrijp dat ze moeilijk iets voor mij konden voorzien omdat ik nu éénmaal de enige vegetariër in de familie ben en ben natuurlijk ook blij voor hen dat zij nog wel een "feestmaal" hadden.  Maar het had gewoon tof geweest als tenminste iemand even had gezegd: "Dit is echt sneu voor je." ipv de houding: "Och ja, maar wij hebben tenminste wel nog iets feestelijk.".  Dat je tenminste het gevoel had gekregen dat, ook al kon men niets doen om de situatie te veranderen, dat je toch ook van tel bent en belangrijk bent.

Pootje
  Gillian

Dat had ik niet uit je tekst opgemaakt Gillian, natuurlijk is dat niet fijn. Jammer dat er dan niemand van je gasten in de buurt van een winkel woont die open is op feestdagen om iets lekkers voor jou.

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#37899 Geplaatst 26 december 2018 - 23:05

Bekijk berichtThundernimf, op 26 december 2018 - 13:43, zei:

Dat had ik niet uit je tekst opgemaakt Gillian, natuurlijk is dat niet fijn. Jammer dat er dan niemand van je gasten in de buurt van een winkel woont die open is op feestdagen om iets lekkers voor jou.

Da's oké.  Ik zal het niet duidelijk genoeg verwoord hebben.  Eigenlijk heeft jouw bericht me eens echt even goed doen stilstaan bij het "waarom" ik dit nu echt zo erg vond en dat was eigenlijk erg verhelderend voor mij.  :hug:

Dikke knuffel
  Gillian

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#37900 Geplaatst 27 december 2018 - 09:36

Bekijk berichtMachteld., op 12 december 2018 - 15:13, zei:

Goh, niet goed genoeg, dat weet ik niet, maar ik zie haar enkel in neutrale, moderne kleren. Ze lijkt mij niet snel blij met iets. Zo'n sjaal is prachtig vind ik zelf, maar veel mensen vinden dat oubollig. Ze gaat verhuizen dus ik koop dan liever iets dat ze nodig heeft. Maar ik kan niet weten wat ze al heeft he, en graag koken doet ze precies ook niet. De familie werkt niet echt mee om tips te geven.  :catscratchhead
Uiteindelijk heeft dit verhaal toch een goed einde :) Ik had op het laatste moment beslist om haar in plaats van 1 Russische sjaal, 2 Indische sjaals te geven. Die hebben een minder opvallend patroon, zijn lang ipv vierkant en zijn lichter en zachter. Ik had er enkele overgekocht van mijn Indische vrienden die er altijd wel enkele liggen hebben als cadeau. Gelukkig maar, want achteraf hoorde ik dat ze niet tegen wol kan. Maar deze vielen wel heel erg in de smaak!

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

gillian-kat
gillian-kat
  • 2.959 berichten

#37901 Geplaatst 27 december 2018 - 14:34

Bekijk berichtMachteld., op 27 december 2018 - 09:36, zei:

Uiteindelijk heeft dit verhaal toch een goed einde :) Ik had op het laatste moment beslist om haar in plaats van 1 Russische sjaal, 2 Indische sjaals te geven. Die hebben een minder opvallend patroon, zijn lang ipv vierkant en zijn lichter en zachter. Ik had er enkele overgekocht van mijn Indische vrienden die er altijd wel enkele liggen hebben als cadeau. Gelukkig maar, want achteraf hoorde ik dat ze niet tegen wol kan. Maar deze vielen wel heel erg in de smaak!

Ze kan niet zeggen dat je:

1) geen moeite hebt gedaan

2) dat ze geen origineel cadeau heeft gekregen want niet veel van ons hebben mensen die zomaar echte Indische sjaals kan geven.

Pootje
  Gillian

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.638 berichten
  • 2 katten

#37902 Geplaatst 27 december 2018 - 15:48

Ligt dat nu aan mij?
Maar mensen zijn zo bot geworden.
Alles moet naar hun goesting gaan en als er niet voor de volle 100% met hun rekening wordt gehouden zijn ze grof gebekt of geven ze fameuze steken onder water ...
Ik begin dat serieus beu te worden.

Time spent with cats is never wasted

Féline
Féline
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#37903 Geplaatst 27 december 2018 - 17:41

Bekijk berichtSteffie_G, op 27 december 2018 - 15:48, zei:

Ligt dat nu aan mij?
Alles moet naar hun goesting gaan en als er niet voor de volle 100% met hun rekening wordt gehouden zijn ze grof gebekt of geven ze fameuze steken onder water ...
Iéts asstertiever worden helpt Steffie, of je gaat nog veel klappen krijgen voor je zo oud wordt als ik

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 4.822 berichten
  • 3 katten

#37904 Geplaatst 27 december 2018 - 19:56

Bekijk berichtSteffie_G, op 27 december 2018 - 15:48, zei:

Ligt dat nu aan mij?
Het is in de feestperiodes waarschijnlijk nog iets erger in de winkels dan in de "normale" periodes (?)

Zelf merk ik toch ook dat de mensen veel meer gehaast zijn. Zowel in de winkels als onderweg.
Ik vraag me dan af als ik ze zo zie vliegen met hun auto of ze zich haasten door de feestdrukte en of dat het allemaal wel waard is.
Op kerstavond zijn er hier in de buurt 2 ongelukken gebeurd, 1 daarvan met 3 auto's.
Blijkbaar was één auto al een hele tijd aan het "racen" en elke auto voorbij aan het steken.
Ik vind het héél erg voor de andere conducteur die geen frontale botsing kon ontwijken en de derde die in de gracht tegen een boom reed om hen te ontwijken :(

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 27 december 2018 - 19:57.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.638 berichten
  • 2 katten

#37905 Geplaatst 27 december 2018 - 21:36

Ik geef ondertussen wel antwoord hoor. En dan ist meestal wel gedaan. Maar dat houdt helaas de volgende niet tegen  :lachen:

Time spent with cats is never wasted