Spring naar inhoud

* * * * - 12 stemmen

Het klaag-topic

• Log in om te reageren
38187 reacties op dit onderwerp
Syntara
Syntara
  • 3.112 berichten
  • 2 katten

#38146 Geplaatst 21 juni 2019 - 16:20

Mijn klaagje is Nya's gezondheid. Een paar dagen terug was ze echt ziek: niezen, koorts, snotteren, moeilijk ademen, heel rustig,... Ik heb dan medicatie mee gekregen in de hoop dat het niesziekte is ipv iets ernstigers. Ze is ondertussen véél beter maar blijft piepend ademhalen en reutelen. Dus ik hoop echt dat dat ook nog zal verbeteren. Ze heeft al genoeg afgezien vorig jaar en al genoeg medische problemen. Als het geen niesziekte is, dacht de dierenarts dat de huidkanker van haar neusje (die nu weg is), misschien is uitgezaaid naar bvb haar longen. Dus laat ons hopen van niet...

Daarnaast is die medicatie geven dus ook een groot probleem. We houden haar nu met twee vast en 1 persoon spuit dan de medicatie in haar mond, maar dan spuwt ze toch nog de helft uit waardoor ik niet weet hoeveel ze juist binnen heeft. En ze verstopt zich meer en meer voor ons, omdat ze bang is dat we haar weer medicatie gaan geven. En dat vind ik ook zo zielig. Ik wil niet dat ze bang is van ons.

Bewerkt door Syntara, 21 juni 2019 - 16:21.

Ephiny
Ephiny
  • 4.865 berichten
  • 4 katten

#38147 Geplaatst 25 juni 2019 - 06:34

Bekijk berichtSyntara, op 21 juni 2019 - 16:14, zei:

Herkenbaar helaas. Hier is Nya enorm moeilijk... Zij merkt dat áltijd als ik ergens medicatie in gemengd heb. En als ik een pilletje rechtstreeks in haar mond geef, denk ik soms dat ze het geslikt heeft en dan zie ik even later dat pilletje ergens op de grond liggen.

Veel beterschap voor Seabert!

Succes! Hopelijk krijgt Marlee het er zelf uit. Vreemd dat hij dat zo vaak heeft. Die van mij hebben dat nog nooit gehad, ook niet toen ze jaren buiten kwamen.

Hij kreeg het zelf weg gelukkig. Wel nog een dag keelpijn gehad, maar lijkt weer helemaal ok.
En ja, met mijn andere katten ook nooit gehad.
Hij heeft ook al drie keer een verstuikte poot/gescheurde spier gehad. Ook nooit tegengekomen met de andere katten. Tja... :)

Bekijk berichtSyntara, op 21 juni 2019 - 16:20, zei:

Mijn klaagje is Nya's gezondheid. Een paar dagen terug was ze echt ziek: niezen, koorts, snotteren, moeilijk ademen, heel rustig,... Ik heb dan medicatie mee gekregen in de hoop dat het niesziekte is ipv iets ernstigers. Ze is ondertussen véél beter maar blijft piepend ademhalen en reutelen. Dus ik hoop echt dat dat ook nog zal verbeteren. Ze heeft al genoeg afgezien vorig jaar en al genoeg medische problemen. Als het geen niesziekte is, dacht de dierenarts dat de huidkanker van haar neusje (die nu weg is), misschien is uitgezaaid naar bvb haar longen. Dus laat ons hopen van niet...

Daarnaast is die medicatie geven dus ook een groot probleem. We houden haar nu met twee vast en 1 persoon spuit dan de medicatie in haar mond, maar dan spuwt ze toch nog de helft uit waardoor ik niet weet hoeveel ze juist binnen heeft. En ze verstopt zich meer en meer voor ons, omdat ze bang is dat we haar weer medicatie gaan geven. En dat vind ik ook zo zielig. Ik wil niet dat ze bang is van ons.

Hoe is het met haar intussen?
Kan me voorstellen dat je bezorgd bent zeg...

En met lege capsule lukt het ook niet?
Those who don't believe in magic, will never find it

Syntara
Syntara
  • 3.112 berichten
  • 2 katten

#38148 Geplaatst 25 juni 2019 - 09:38

Bekijk berichtEphiny, op 25 juni 2019 - 06:34, zei:

Hij kreeg het zelf weg gelukkig. Wel nog een dag keelpijn gehad, maar lijkt weer helemaal ok.
En ja, met mijn andere katten ook nooit gehad.
Hij heeft ook al drie keer een verstuikte poot/gescheurde spier gehad. Ook nooit tegengekomen met de andere katten. Tja... :)

Gelukkig heeft hij het zelf weggekregen :)

Bekijk berichtEphiny, op 25 juni 2019 - 06:34, zei:

Hoe is het met haar intussen?
Kan me voorstellen dat je bezorgd bent zeg...

En met lege capsule lukt het ook niet?

Nee, met lege capsules ook niet.

Ik heb het gevoel dat het wel wat beter gaat met haar :) Ik vind dat moeilijk te zeggen omdat ik haar natuurlijk elke dag zie en het heel geleidelijk gebeurt. Maar als ik haar ademhaling vergelijk met een aantal dagen geleden heb ik toch het gevoel dat die nu wat stiller is.

#38149 Geplaatst 25 juni 2019 - 10:16

Bekijk berichtSandra, op 20 juni 2019 - 15:16, zei:

Al eens een pil schieter geprobeerd voor Siebert ?

Ik heb al eens zo een ding in huis gehaald, maar....
Seabert weet, ruikt en voelt dat van kilometers afstand dat ik dan iets van plan ben en dan zie ik hem gegarandeerd de hele dag niet en als ik hem dan na lang zoeken eindelijk wél weet te lokaliseren dan moet ik hem nog in de juiste positie krijgen en, hij verweerd hem gelijk zot, bek open en.....
Neuh, in't kort, dat lukt niet.... ;) .

Bekijk berichtSyntara, op 21 juni 2019 - 16:14, zei:

Herkenbaar helaas. Hier is Nya enorm moeilijk... Zij merkt dat áltijd als ik ergens medicatie in gemengd heb. En als ik een pilletje rechtstreeks in haar mond geef, denk ik soms dat ze het geslikt heeft en dan zie ik even later dat pilletje ergens op de grond liggen.

Veel beterschap voor Seabert!

Ik heb het met veel miserie ook nog geprobeerd, Seabert gedwangbuisd, pil in zijn bek en.... Maar dan weigert hij van te slikken, kwijlt hij en kwijl + aangelengde pil komt er weer uit.

Maar goed, niets meer gemerkt intussen, ik zat er wss iets te dicht op waardoor ik aan alles begon te twijfelen. En Seabert kreeg aandacht iedere keer hij op zijn bak ging dus ik denk dat hij daarvan ook iets geprofiteerd heeft 8) .

Bekijk berichtSyntara, op 25 juni 2019 - 09:38, zei:

Ik heb het gevoel dat het wel wat beter gaat met haar :) Ik vind dat moeilijk te zeggen omdat ik haar natuurlijk elke dag zie en het heel geleidelijk gebeurt. Maar als ik haar ademhaling vergelijk met een aantal dagen geleden heb ik toch het gevoel dat die nu wat stiller is.

Oef, gelukkig gaat het beter nu met Nya.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Syntara
Syntara
  • 3.112 berichten
  • 2 katten

#38150 Geplaatst 25 juni 2019 - 11:34

Bekijk berichtSeabert, op 25 juni 2019 - 10:16, zei:

Maar goed, niets meer gemerkt intussen, ik zat er wss iets te dicht op waardoor ik aan alles begon te twijfelen. En Seabert kreeg aandacht iedere keer hij op zijn bak ging dus ik denk dat hij daarvan ook iets geprofiteerd heeft 8) .

Fijn dat Seabert genezen is :)

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38151 Geplaatst 25 juni 2019 - 12:45

Bekijk berichtSeabert, op 25 juni 2019 - 10:16, zei:

Seabert weet, ruikt en voelt dat van kilometers afstand dat ik dan iets van plan ben en dan zie ik hem gegarandeerd de hele dag niet en als ik hem dan na lang zoeken eindelijk wél weet te lokaliseren dan moet ik hem nog in de juiste positie krijgen en, hij verweerd hem gelijk zot, bek open en.....
Neuh, in't kort, dat lukt niet.... ;) .

Helpt het als je je ademhalingsoefeningen doet voor je Seabert probeert te vangen? Niet dat het bij onze katjes vlot gaat he, maar ik merk een enorm verschil wanneer manlief (zenuwpees op zo'n momenten) me helpt of niet, of wanneer ik mezelf aan het opjagen ben omdat het snel moet gaan, of niet. Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is, maar als je voor een duik kan ontspannen, kan je dat voor Seabje vast ook ;)

Toen ik vorige keer in België was, merkte ik weer dat innerlijk kalm zijn helpt. Onze hond was ziek en moest pillen slikken. De eerste dagen was dat blijkbaar prima gegaan, hij at ze gewoon op. Maar toen moest mijn mama weg, heeft mijn oma de pilletjes gegeven (in een worstje, uiteraard), en toen ze weer thuis was, ging er geen pil meer in, met of zonder worstjes. Mama gefrustreerd omdat hij z'n pillen niet meer opat, hond gefrustreerd omdat hij niet gewoon eten kreeg, ... Je kent het liedje. Ik was op dat moment nieuw in het pilverhaal, dus toen alle mensen buiten waren, heb ik hem gewoon een pil in z'n bek gestoken, dicht gehouden, over de keel gewreven, en dat was dat. Daarna lukte het bij iedereen het weer :catnoknow Ik moet er wel bij zeggen dat het een collie is, dus zijn snuit is iets makkelijker vast te houden dan die van de kat :lachen:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

#38152 Geplaatst 25 juni 2019 - 13:13

Bekijk berichtSyntara, op 25 juni 2019 - 11:34, zei:

Fijn dat Seabert genezen is :)

Ben ook opgelucht.

Bekijk berichtMachteld., op 25 juni 2019 - 12:45, zei:

Helpt het als je je ademhalingsoefeningen doet voor je Seabert probeert te vangen? Niet dat het bij onze katjes vlot gaat he, maar ik merk een enorm verschil wanneer manlief (zenuwpees op zo'n momenten) me helpt of niet, of wanneer ik mezelf aan het opjagen ben omdat het snel moet gaan, of niet. Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is, maar als je voor een duik kan ontspannen, kan je dat voor Seabje vast ook ;)

Toen ik vorige keer in België was, merkte ik weer dat innerlijk kalm zijn helpt. Onze hond was ziek en moest pillen slikken. De eerste dagen was dat blijkbaar prima gegaan, hij at ze gewoon op. Maar toen moest mijn mama weg, heeft mijn oma de pilletjes gegeven (in een worstje, uiteraard), en toen ze weer thuis was, ging er geen pil meer in, met of zonder worstjes. Mama gefrustreerd omdat hij z'n pillen niet meer opat, hond gefrustreerd omdat hij niet gewoon eten kreeg, ... Je kent het liedje. Ik was op dat moment nieuw in het pilverhaal, dus toen alle mensen buiten waren, heb ik hem gewoon een pil in z'n bek gestoken, dicht gehouden, over de keel gewreven, en dat was dat. Daarna lukte het bij iedereen het weer :catnoknow Ik moet er wel bij zeggen dat het een collie is, dus zijn snuit is iets makkelijker vast te houden dan die van de kat :lachen:

Oei, dat kan wel een de nagel op de kop zijn....
Ik sta idd vaak al van de dag ervoor te stressen, er een drama van te maken :oops: .
Ik zei het al, de eerste dag ging het beter, hij plaste minder maar ik stond wel iedere keer alert naast hem toen ik hem zijn bak zag/hoorde ingaan. De dag erna begon hij weer alle 10 min te gaan, en ik iedere keer mee, vol compassie van het leed waar hij doorging, knuffelen en aandacht...
Tot hij tegen de avond, mij kwam halen, naar mij komen, miauwen en in zijn bak. Trots en dolgelukkig naar mij kijken en daarna.... Naar de snoepkast... :) . En toen dacht ik; " Die denkt net dat hij MOET op die bak gaan zitten, die denkt dat hij mij blij mee maakt..."
Daarmee dus gestopt en de volgende dag was hij genezen....

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.637 berichten
  • 2 katten

#38153 Geplaatst 01 juli 2019 - 10:59

Daarnet telefoon gehad van mn vader. Mn oma heeft een hartstilstand gehad deze nacht.
Ze ligt nu op intensieve in kunstmatige coma.
Ze heeft een tijd zonder zuurstof gezeten, dus het is erg de vraag hoe en of ze uit de coma zal komen

Time spent with cats is never wasted

Sandra
Sandra
  • 2 katten

#38154 Geplaatst 01 juli 2019 - 11:05

Steffie  :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#38155 Geplaatst 02 juli 2019 - 09:03

Is er al meer nieuws Steffie?

Klaagje, zit met wat bijwerkingen van de Cetirizine tegen de zonneallergie...

Bewerkt door BlackScorpion, 02 juli 2019 - 09:05.

Geplaatste afbeelding

#38156 Geplaatst 02 juli 2019 - 09:51

Bekijk berichtSteffie_G, op 01 juli 2019 - 10:59, zei:

Daarnet telefoon gehad van mn vader. Mn oma heeft een hartstilstand gehad deze nacht.
Ze ligt nu op intensieve in kunstmatige coma.
Ze heeft een tijd zonder zuurstof gezeten, dus het is erg de vraag hoe en of ze uit de coma zal komen

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Ik hoop dat je snel positief nieuws krijgt...

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.637 berichten
  • 2 katten

#38157 Geplaatst 02 juli 2019 - 13:46

Positief zal het niet meer worden.
Ze heeft een dikke 8 minuten zonder zuurstof gezeten en ze hebben 25 minuten gereanimeerd.
Ze ligt nu in kunstmatige coma en binnen een paar dagen gaan ze haar heel stilletjes laten ontwaken. Maar ofwel word ze niet meer wakker, ofwel als een plant. En in dat geval is er besloten om er ook mee te stoppen want dat is geen leven.
Wel frappant, mijn opa (haar man) is bijna exact een jaar geleden gestorven, op 7 juli.
Toch raar he

Time spent with cats is never wasted

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#38158 Geplaatst 03 juli 2019 - 19:51

Kwaad op mezelf. Ging normaal vandaag meedoen aan gratis les tai chi in het park. Geen idee wat er gebeurd is, maar ik denk combinatie van slecht in de zetel liggen, honger en anticipatie-angst. Maar voelde me rot slecht waardoor ik niet kon gaan. En keek er zo naar uit...
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#38159 Geplaatst 03 juli 2019 - 21:03

BlackScorpion, ik heb enkele jaren terug ook eens zo'n proefles gevolgd. Ik vond er niks aan. Dat was een groepje dat zo hecht ineen zat dat je er al buitenstaander niet bij kon. Mijn hubby was er als toeschouwer bij en vond het ook niks. Het warn ook allemaal oude mensen (veel ouder dan ik) en het werd ook niet tegoei uitgelegd. Ik met mijn 22 jaar ervaring als danser kon niet volgen. Dus, niks gemist.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding
Opvangmama voor http://dierenasielgenk.be/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 1 katten

#38160 Geplaatst 03 juli 2019 - 21:11

Ik heb ooit een (echte) les gevolgd en volgens de leerkracht was ik echt goed erin. Ik vond het ook heel leuk, zo dat traag maar krachtig bewegen. Maar er heen gaan was te moeilijk om te blijven volgen (moest door een eng donker stuk). Nu zijn het gratis lessen tijdens de zomervakantie in het park voor iedereen. Wilde er echt aan mee doen...
Geplaatste afbeelding