Spring naar inhoud

* * * * - 12 stemmen

Het klaag-topic

• Log in om te reageren
38368 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.481 berichten

#38341 Geplaatst 24 februari 2020 - 16:43

Ben de wind en regen meer dan beu, het lijkt soms of heel het huis gaat vliegen.
Als ze nu nog eens zeggen dat er water te kort is dan ga ik heel hard lachen, onze tuin is precies een moeras

Geplaatste afbeelding

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#38342 Geplaatst 24 februari 2020 - 20:08

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 februari 2020 - 14:03, zei:

Hmm... ik ben er eerlijk gezegd sceptisch over. Maar zoals je zegt: het schaadt ook niet. Alhoewel ik me wel afvraag hoe icky een theelepel kaneelpoeder is. Ik lust kaneel, maar een hele theelepel?? Maar ik ga het straks eens proberen sè! Straf dat jij onthoudt dat ik artritis heb  :duim:

heb je t nu al geprobeerd met die kaneel?
Ik wist niet dat artritis op de ogen kan slaan, ik dacht dat dat alleen in je gewrichten was
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38343 Geplaatst 24 februari 2020 - 21:32

Nog niet geprobeerd, nee. Ik vergeet het altijd. Maar morgen naar het ziekenhuis voor testen en misschien dat we vrijdag beginnen met baxters. En hopelijk dat dat aanslaat...

Reumatoïde Artritis kan veel gevolgen hebben. Een ex-collega van mij is op haar 20 een tijd blind geweest door de reuma (RA). Dat is goed gekomen gelukkig.
Geplaatste afbeelding

#38344 Geplaatst 25 februari 2020 - 07:52

Bekijk berichtBlackScorpion, op 24 februari 2020 - 21:32, zei:

Reumatoïde Artritis kan veel gevolgen hebben. Een ex-collega van mij is op haar 20 een tijd blind geweest door de reuma (RA).

:trance: :trance:
Dat wist ik niet dat je blind kon worden daardoor.
En zij wist meteen dat ze weer zou kunnen zien, of was er kans dat ze blind zou blijven?

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38345 Geplaatst 25 februari 2020 - 20:15

Bekijk berichtSeabert, op 25 februari 2020 - 07:52, zei:

:trance: :trance:
Dat wist ik niet dat je blind kon worden daardoor.
En zij wist meteen dat ze weer zou kunnen zien, of was er kans dat ze blind zou blijven?

Absoluut geen idee, ze heeft niet lang nog bij ons gewerkt toen ik mijn verdict kreeg. Maar het gebeurd dus effectief wel. Net ook gehoord dat het ook op de organen kan slaan...
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38346 Geplaatst 28 februari 2020 - 11:54

Pluis heeft gisteren weer een stuk plastiek uit een zak gebeten en doorgeslikt voor ik iets in de gaten had. Ik wist niet dat er een zak zat tussen papieren die ik meegekregen had, die op tafel gelegd en ze was er natuurlijk weer sneller bij. Nu denk ik weer dat we elk moment naar de da moeten rennen voor een operatie :( Ik probeer haar in het oog te houden, maar wat is ander gedrag? Vanochtend was ze nog enthousiast met een muis aan het spelen, nu ligt ze in de zetel te slapen. Niet van haar gewoonte maar ook niet abnormaal... Straks hebben we gasten over de vloer dus dan gaat ze sowieso in een hoekje kruipen.
We letten zo enorm op en toch  :onzeker:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Inge91
Inge91
  • 12.481 berichten

#38347 Geplaatst 28 februari 2020 - 18:35

Bekijk berichtMachteld., op 28 februari 2020 - 11:54, zei:

Pluis heeft gisteren weer een stuk plastiek uit een zak gebeten en doorgeslikt voor ik iets in de gaten had. Ik wist niet dat er een zak zat tussen papieren die ik meegekregen had, die op tafel gelegd en ze was er natuurlijk weer sneller bij. Nu denk ik weer dat we elk moment naar de da moeten rennen voor een operatie :( Ik probeer haar in het oog te houden, maar wat is ander gedrag? Vanochtend was ze nog enthousiast met een muis aan het spelen, nu ligt ze in de zetel te slapen. Niet van haar gewoonte maar ook niet abnormaal... Straks hebben we gasten over de vloer dus dan gaat ze sowieso in een hoekje kruipen.
We letten zo enorm op en toch  :onzeker:

Waarschijnlijk zal ze het gewoon terug overgeven. Was het een groot stuk?

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38348 Geplaatst 29 februari 2020 - 11:06

Bekijk berichtInge91, op 28 februari 2020 - 18:35, zei:

Waarschijnlijk zal ze het gewoon terug overgeven. Was het een groot stuk?

Nee, ze heeft al vaak plastiek opgegeten maar nog nooit weer overgegeven. Het was best een groot stuk.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Inge91
Inge91
  • 12.481 berichten

#38349 Geplaatst 04 maart 2020 - 13:10

Bekijk berichtMachteld., op 29 februari 2020 - 11:06, zei:

Nee, ze heeft al vaak plastiek opgegeten maar nog nooit weer overgegeven. Het was best een groot stuk.

Is het er ondertussen al uitgekomen, langs de andere weg dan of zo?

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38350 Geplaatst 04 maart 2020 - 13:39

Bekijk berichtInge91, op 04 maart 2020 - 13:10, zei:

Is het er ondertussen al uitgekomen, langs de andere weg dan of zo?

Nee, maar ik heb haar wel al op de bak zien gaan, dus ze is gelukkig niet verstopt.

#38351 Geplaatst 06 maart 2020 - 09:10

Het is weer niet raar, nieuwe gsm gekocht en lukt niet om mijn gegevens over te zetten :roll: .

Man en ik hadden dezelfde en vernieuwd, weer elk dezelfde. Ik load alles op naar mijn icloud -> duurde iets van een halve dag tegen dat dat lukte, mijn man natuurlijk meteen :roll: .
Dan dus sim-kaart in nieuwe gsm en weer een halve dag eer ik mijn foto's zag verschijnen en bij natuurlijk meteen. Ik was natuurlijk al in paniek....

Blijken mijn whatsapp gesprekken niet mee verhuisd te zijn.... Wel, als ik whatsapp open, zie ik berichten van een update eind mei.

In september of zo had ik problemen met mijn whatapp, geeft iemand mij de fantastische raad om hem van mijn gsm te smijten en opnieuw erop te zetten, alles zou goedkomen. Doe ik en hup,...alles weg. Klein drama, van de meeste gesprekken/berichten kan mij dat niet schelen maar van sommige (vriendin die overleden is, ouders,...) hou ik die liever.
Vanalles opgezocht, maar altijd te horen gekregen dat er niets aan te doen was, alles was verloren en mijn gsm gaf ook aan dat er geen reservekopie op mijn icloud stond.
Open ik gisteren whatsapp om mijn nieuwe, staan die berichten er ineens wél in, hoe die daar geraakt zijn, geen idee want altijd te horen gekregen dat ze onherroepelijk verloren gegaan waren.

Ik blij, maar ik wou graag die tss mei en gisteren ook terug. Ik kijk op mijn oude gsm (whatsapp daar weer openen = weg van de nieuwe gsm, moet je een code voor krijgen) en idd mijn berichten deel 2 staan er nog.
Weer naar mijn nieuwe gsm overgeschakeld, doen synchoriseren in de hoop dat mijn berichten deel 2 op de nieuwe komen. Niet dus, mijn berichten deel 1 wél weg.

Van alles opgezocht en blijkt dat als ik alles van mijn oude in de icloud opsla, de gesprekken niet mee opgeslaan worden, dat moet je apart doen. Dus weer whatsapp op mijn oude proberen te krijgen, dat lukte niet. Wegens te veel switchen moest ik tot vanmorgen wachten eer ik een nieuwe code kreeg.

Vanmorgen gekregen, dus staat nu weer op de oude en doen overloaden naar icloud….
Ik denk na een halfuur begon hij pas (ja, ik was alweer aan het panikeren). En net dan komt er natuurlijk een bericht binnen, valt de boel stil :s ... Mijn rondje draait nog maar das ook al.
Ik bekijk nog eens alles, of ik het laden mss kan stoppen en opnieuw kan beginnen en zie dan iets dat ik de foto's kan afleggen.
En dan valt mij binnen dat man gisteren zei; leg dat af, dan laden je foto's niet mee (hoeft niet, staan ik fotoboek) en dan gaat het al veel rapper. Dus, ik leg dat af.
En besluit ook meteen de gesprekken die ik niet moet hebben (de zakelijke, van mensen die ik nauwelijks ken) te verwijderen.
Loopt de boel natuurlijk nog meer vast. Wss omdat ik aan het foefelen ben geslagen....

Rondje draait nu (al iets van een paar uur) en nog altijd maar 4% (van toen dat bericht binnenkwam) over gezet....
Ik hoop dat het in orde komt :o .

Het zou ook helpen als ik het kon laten om iedere 5 min te gaan kijken....

Maar waarom altijd bij mij?
Bij iedereen gaat dat vanzelf en probleemloos lijkt het en ik ben altijd alles kwijt :cry: :cry: ...

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#38352 Geplaatst 06 maart 2020 - 12:26

Bekijk berichtSeabert, op 06 maart 2020 - 09:10, zei:

Het is weer niet raar, nieuwe gsm gekocht en lukt niet om mijn gegevens over te zetten :roll: .

Man en ik hadden dezelfde en vernieuwd, weer elk dezelfde. Ik load alles op naar mijn icloud -> duurde iets van een halve dag tegen dat dat lukte, mijn man natuurlijk meteen :roll: .
Dan dus sim-kaart in nieuwe gsm en weer een halve dag eer ik mijn foto's zag verschijnen en bij natuurlijk meteen. Ik was natuurlijk al in paniek....

Blijken mijn whatsapp gesprekken niet mee verhuisd te zijn.... Wel, als ik whatsapp open, zie ik berichten van een update eind mei.

In september of zo had ik problemen met mijn whatapp, geeft iemand mij de fantastische raad om hem van mijn gsm te smijten en opnieuw erop te zetten, alles zou goedkomen. Doe ik en hup,...alles weg. Klein drama, van de meeste gesprekken/berichten kan mij dat niet schelen maar van sommige (vriendin die overleden is, ouders,...) hou ik die liever.
Vanalles opgezocht, maar altijd te horen gekregen dat er niets aan te doen was, alles was verloren en mijn gsm gaf ook aan dat er geen reservekopie op mijn icloud stond.
Open ik gisteren whatsapp om mijn nieuwe, staan die berichten er ineens wél in, hoe die daar geraakt zijn, geen idee want altijd te horen gekregen dat ze onherroepelijk verloren gegaan waren.

Ik blij, maar ik wou graag die tss mei en gisteren ook terug. Ik kijk op mijn oude gsm (whatsapp daar weer openen = weg van de nieuwe gsm, moet je een code voor krijgen) en idd mijn berichten deel 2 staan er nog.
Weer naar mijn nieuwe gsm overgeschakeld, doen synchoriseren in de hoop dat mijn berichten deel 2 op de nieuwe komen. Niet dus, mijn berichten deel 1 wél weg.

Van alles opgezocht en blijkt dat als ik alles van mijn oude in de icloud opsla, de gesprekken niet mee opgeslaan worden, dat moet je apart doen. Dus weer whatsapp op mijn oude proberen te krijgen, dat lukte niet. Wegens te veel switchen moest ik tot vanmorgen wachten eer ik een nieuwe code kreeg.

Vanmorgen gekregen, dus staat nu weer op de oude en doen overloaden naar icloud….
Ik denk na een halfuur begon hij pas (ja, ik was alweer aan het panikeren). En net dan komt er natuurlijk een bericht binnen, valt de boel stil :s ... Mijn rondje draait nog maar das ook al.
Ik bekijk nog eens alles, of ik het laden mss kan stoppen en opnieuw kan beginnen en zie dan iets dat ik de foto's kan afleggen.
En dan valt mij binnen dat man gisteren zei; leg dat af, dan laden je foto's niet mee (hoeft niet, staan ik fotoboek) en dan gaat het al veel rapper. Dus, ik leg dat af.
En besluit ook meteen de gesprekken die ik niet moet hebben (de zakelijke, van mensen die ik nauwelijks ken) te verwijderen.
Loopt de boel natuurlijk nog meer vast. Wss omdat ik aan het foefelen ben geslagen....

Rondje draait nu (al iets van een paar uur) en nog altijd maar 4% (van toen dat bericht binnenkwam) over gezet....
Ik hoop dat het in orde komt :o .

Het zou ook helpen als ik het kon laten om iedere 5 min te gaan kijken....

Maar waarom altijd bij mij?
Bij iedereen gaat dat vanzelf en probleemloos lijkt het en ik ben altijd alles kwijt :cry: :cry: ...

pffff :(
Daar heb ik ook zó'n hekel aan he, nieuwe  tablet  of nieuwe smartphone ..
Uit schrik dat ik alles kwijt zal zijn :(

#38353 Geplaatst 06 maart 2020 - 13:16

Nog niets veranderd :trance: .

Hij staat nog altijd op oploaden; 10,1 van 218 MB.
Dat is nu al 4 uur.

Als ik kijk naar mijn icloud opslag heb ik;

reservekopiën 1,3 GB
whatsapp 10,1

totaal gebruikt; 1,3 GB

Dus dat is alleen de reserverkopie die erop staat?
Mijn reeds geladen 10,1 van mijn berichten wordt niet meegetelt.
(foto's en al de rest heb ik even gewist van mijn icloud om plaats te maken)

Dus ik twijfel nu of ik alles van whatsapp weer uit de cloud zou halen (die 10,1 die niet wordt meegeteld) en dan opnieuw beginnen met laden in de hoop dat het dan wel lukt?
Of is de kans groot dat ik dan definitief alles kwijt ben?

En bij mijn man verliep alles probleemloos, waarom is het altijd ik die dat voorheb?

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38354 Geplaatst 06 maart 2020 - 13:17

Bekijk berichtlilymaya, op 06 maart 2020 - 12:26, zei:

pffff :(
Daar heb ik ook zó'n hekel aan he, nieuwe  tablet  of nieuwe smartphone ..
Uit schrik dat ik alles kwijt zal zijn :(
Staat er dan zo veel opgeslagen op jullie gsm zelf?  :catscratchhead  Moest de mijne morgen uitvallen, leuk is anders, maar belangrijke zaken heb ik enkel online (in mijn geval op Google Drive).

lilymaya
lilymaya
  • 7.921 berichten

#38355 Geplaatst 06 maart 2020 - 17:02

Bekijk berichtMachteld., op 06 maart 2020 - 13:17, zei:

Staat er dan zo veel opgeslagen op jullie gsm zelf?  :catscratchhead  Moest de mijne morgen uitvallen, leuk is anders, maar belangrijke zaken heb ik enkel online (in mijn geval op Google Drive).
Goh ja, toch  wel wat.
En ik ben écht  geen krak in die dingen over  te zetten.... :)