Spring naar inhoud

* * * * - 12 stemmen

Het klaag-topic

• Log in om te reageren
38396 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.521 berichten

#38371 Geplaatst 05 april 2020 - 12:53

Bekijk berichtMachteld., op 04 april 2020 - 16:53, zei:

Ik zit hier mijn best te doen om menu's te plannen voor zo'n tien dagen zodat we er hopelijk met een paar grote bestellingen door komen, begint manlief continue te zagen om klaargemaakt eten te bestellen. Die begrijpt echt niet dat ik niet zomaar kan afwijken van de planning of er iets tussen steken, verse dingen moeten snel op, restjes moeten op tijd verwerkt worden in nieuwe gerechten, andere dingen hebben een marinade of andere voorbereiding nodig, ... Maar dan ziet hij ergens reclame voor pakweg Vietnamees en dan moet en zal het dat zijn en ben ik de slechte die hem geen comfort food gunt.  :s  Vandaag heb ik hem maar laten doen om er weer een paar dagen vanaf te zijn, maar ik ben daar echt niet gerust in. Ja, die mensen in de keuken zullen hun handen wel wassen, maar hoe vaak wrijf je snel eens aan je neus zonder het te beseffen, dan wordt dat ingepakt door iemand anders die niet kookt dus niet noodzakelijk alles ontsmet, afgegeven door nog iemand, en dan is er nog de koerier die uiteraard z'n best doet maar dagelijks wel met massa's mensen in contact komt. Dus zakje open, alles op borden leggen, pakjes weggooien, handen wassen en dan pas eten, maar sowieso heb je wel een kommetje of pakje nog aangeraakt, en wat met het satéstokje waar je vlees aan zit? Hij doet dan wel z'n kleren in de was wanneer hij vijf minuten het afval is gaan buiten zetten  :rolleyes:

Om eerlijk te zijn, wij durven ook geen eten laten komen. Ik ben gewoon bang dat er iets van besmetting op de verpakking zou zitten of stel dat er iemand op niest of hoest :trance:
Wij gaan wel enkel naar de locale winkels en boerderijen voor ons eten. de grote supermarkten redden het wel, we willen de kleine handelaars wat gunnen

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38372 Geplaatst 08 april 2020 - 15:16

Klagen over Hallmark. We hadden voor pasen iets besteld (kaart met cadeau) dat mijn moeder zou kunnen afgeven in de home voor mijn oma. Dat moet morgen ten laatste afgegeven worden, dus hadden we het besteld vorige week om zo vroeg mogelijk bij ons te leveren, wat gisteren was. Gisteren niet geleverd. Vandaag op de track & trace kan ik volgen dat het bij PostNL afgegeven is. Dan dat PostNL het gesorteerd heeft. En dan om 13:30 dat PostNL het aan de bezorger heeft gegeven om af te leveren vandaag nog. En dan om 14:30 krijg ik een mail dat het cadeau dat we gekozen hadden niet meer voorradig is en dat het geld op onze account gezet wordt en binnen de 3 maanden gebruikt moet worden.

1. waarom stond er niet bij bestelling dat het niet voorradig was?
2. waarom konden ze dan gisteren (de normale leverdatum) niet melden dat het niet kwam?
3. waarom kreeg ik dan bericht dat het bij de bezorger is?
4. waarom storten ze het geld niet terug maar zetten ze het op de account?
5. waarom met een vervaldatum van 3 maanden, terwijl je zelf niets mis gedaan hebt en binnen de 3 maanden niets te bestellen hebt misschien?
Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.877 berichten
  • 2 katten

#38373 Geplaatst 08 april 2020 - 15:19

Bekijk berichtBlackScorpion, op 08 april 2020 - 15:16, zei:

Klagen over Hallmark. We hadden voor pasen iets besteld (kaart met cadeau) dat mijn moeder zou kunnen afgeven in de home voor mijn oma. Dat moet morgen ten laatste afgegeven worden, dus hadden we het besteld vorige week om zo vroeg mogelijk bij ons te leveren, wat gisteren was. Gisteren niet geleverd. Vandaag op de track & trace kan ik volgen dat het bij PostNL afgegeven is. Dan dat PostNL het gesorteerd heeft. En dan om 13:30 dat PostNL het aan de bezorger heeft gegeven om af te leveren vandaag nog. En dan om 14:30 krijg ik een mail dat het cadeau dat we gekozen hadden niet meer voorradig is en dat het geld op onze account gezet wordt en binnen de 3 maanden gebruikt moet worden.

1. waarom stond er niet bij bestelling dat het niet voorradig was?
2. waarom konden ze dan gisteren (de normale leverdatum) niet melden dat het niet kwam?
3. waarom kreeg ik dan bericht dat het bij de bezorger is?
4. waarom storten ze het geld niet terug maar zetten ze het op de account?
5. waarom met een vervaldatum van 3 maanden, terwijl je zelf niets mis gedaan hebt en binnen de 3 maanden niets te bestellen hebt misschien?

POST NL staat erom bekend dat zij niet correct of laattijdig leveren.
Mail de oorspronkelijke firma van je bestelling en breng hen hiervan op de hoogte, met BCC voor jezelf

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38374 Geplaatst 08 april 2020 - 20:19

Correctie, het is net aangekomen.
Huh? Nu snap ik er nix meer van...
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma
  • 3 katten

#38375 Geplaatst 08 april 2020 - 23:03

Bekijk berichtInge91, op 05 april 2020 - 12:53, zei:

Om eerlijk te zijn, wij durven ook geen eten laten komen. Ik ben gewoon bang dat er iets van besmetting op de verpakking zou zitten of stel dat er iemand op niest of hoest :trance:
Wij gaan wel enkel naar de locale winkels en boerderijen voor ons eten. de grote supermarkten redden het wel, we willen de kleine handelaars wat gunnen

Zolang blijft dat virus nu ook niet leven op plastiek en karton. Als je het pakje een paar uren in de frigo zet of ergens laat staan is het virus niet meer actief. Ik gooi veel in de diepvries, als ik het niet direct opeet.
Deze man is op YouTube ook paniek aan het zaaien. Belachelijk. En terwijl vervuild hij ook nog eens de aarde met al zijn plastiek. Ik gebruik katoenen zakjes, die ik na gebruik in de veranda leg, waar de UV stralen de virussen kunnen doden.
Dat je de lokale winkels steunt is nu wel echt nodig. Zij hebben het moeilijk. De grootwarenhuizen hebben genoeg reserve om erdoor te komen.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38376 Geplaatst 09 april 2020 - 07:36

Als wij naar de supermarkt gaan, leggen we wat niet in de diepvries moet een dag in de garage voor we het in de ijskast steken of in de kast. Het virus blijft blijkbaar tot een dag op voorwerpen.
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#38377 Geplaatst 09 april 2020 - 10:38

Wij laten nog wel soms eten leveren hoor. Of gaan frietjes afhalen. En wat ik koop in de winkel gaat gewoon zo de kast in. Als ik besmet geraak zal het denk ik eerder van mijn werk komen dan van een verpakkingske.

Mijn hooikoorts is op mijn zenuwen aan’t werken.  :evil:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#38378 Geplaatst 09 april 2020 - 10:43

Bekijk berichtPixel, op 09 april 2020 - 10:38, zei:

Wij laten nog wel soms eten leveren hoor. Of gaan frietjes afhalen. En wat ik koop in de winkel gaat gewoon zo de kast in. Als ik besmet geraak zal het denk ik eerder van mijn werk komen dan van een verpakkingske.
Blij dat er nog zijn zoals ik, dacht al bijna dat ik alleen was. :p

Ik heb geen mondmasker, geen handschoenen.
Ik ontsmet niets, laat eten leveren en ga ook afhalen.
Probeer wel afstand te houden, en was mijn handen iets vaker dan anders.

Alleen de sociale contacten van vrienden en familie zijn weggevallen.
Maar aangezien ik nog steeds (meer dan) fulltime werk, zie ik volk genoeg.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#38379 Geplaatst 09 april 2020 - 10:51

Bekijk berichtEvyke81, op 09 april 2020 - 10:43, zei:

Blij dat er nog zijn zoals ik, dacht al bijna dat ik alleen was. :p

Ik heb geen mondmasker, geen handschoenen.
Ik ontsmet niets, laat eten leveren en ga ook afhalen.
Probeer wel afstand te houden, en was mijn handen iets vaker dan anders.

Alleen de sociale contacten van vrienden en familie zijn weggevallen.
Maar aangezien ik nog steeds (meer dan) fulltime werk, zie ik volk genoeg.

Ik ontsmet mijn handen op het werk wel regelmatig. Maar eigenlijk niet bij het boodschappen doen. Ik was mijn handen wel goed bij thuiskomst. Enkel als ik ook boodschappen doe voor mijn schoonouders neem ik mijn handgel mee. En dan ontsmet ik mijn handen vaker. Omdat zij meer risico lopen en ik dan met iets properder handen hun spullen aanraak.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38380 Geplaatst 09 april 2020 - 10:57

Mja... ik loop zelf risico (neem en krijg immunospressanten) én mijn ouders (bij wie ik eigenlijk woon) zijn 69 en 76, zodus. Op het werk ontsmet ik mijn werkplek als ik aankom en ontsmet ik mijn handen altijd als ik van mijn werkplek weg ben geweest. En gisteren in de supermarkt voor de 1e keer een mondmasker gebruikt. Plus als ik niet thuis ben, ontsmet ik mijn handen elke keer ik iets heb aangeraakt. Noem me paranoia, maar ik wil niet diegene zijn die mijn ouders besmet en ze erdoor moet verliezen en niet eens kan gaan afscheid nemen...
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#38381 Geplaatst 09 april 2020 - 11:40

Ik vermijd plaatsen waar in niet dringend moet zijn (oa hospitaal ook al heb ik redenen om te gaan). Handschoenen bij boodschappen en verder handen wassen. Wandelen en fietsen om verse buitenlucht te krijgen. Gezond eten, vitamines....weerstand opbouwen is minstens even belangrijk dan het virus te vermijden. Ooit komt iedereen er toch mee in contact. En niet naar het nieuws kijken ; angst heeft een negatieve invloed op het immuunsysteem.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 april 2020 - 11:41.

juleken
juleken
  • 7.956 berichten

#38382 Geplaatst 09 april 2020 - 15:56

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 april 2020 - 11:40, zei:

Ik vermijd plaatsen waar in niet dringend moet zijn (oa hospitaal ook al heb ik redenen om te gaan). Handschoenen bij boodschappen en verder handen wassen. Wandelen en fietsen om verse buitenlucht te krijgen. Gezond eten, vitamines....weerstand opbouwen is minstens even belangrijk dan het virus te vermijden. Ooit komt iedereen er toch mee in contact. En niet naar het nieuws kijken ; angst heeft een negatieve invloed op het immuunsysteem.

Inderdaad, immuunsysteem sterker maken is heel belangrijk. Ik zorg nu ook dat ik extra vitamines binnen krijg, en ben ook al lang gestopt met teveel nieuws te volgen.

Op karton overleeft het zolang, op glas zo lang, op plastic zo lang, op kleding enz...
Om zot van te komen.

Ik ontsmet enkel mijn handen na boodschappen doen, ook al omdat ik mee de boodschappen doe voor mijn vader, die 78 wordt. Ik heb ook ontsmettende doekjes voor mijn winkelkar en mijn autostuur en versnellingspook enzo. Mijn telefoon wrijf ik alle dagen af met azijn, maar dat deed ik vroeger ook al, aangezien ik al jaren een randgeval van smetvrees ben  :oops:

Kaprice
Kaprice
  • 4.957 berichten
  • 2 katten

#38383 Geplaatst 09 april 2020 - 18:38

Bpost introduceert coronatoeslag voor pakjes

Vanaf volgende week maandag rekent Bpost zijn contractuele klanten 25 eurocent extra aan voor de verzending van pakjes. De toeslag moet de bijkomende kosten door de coronacrisis helpen dragen. Zelfstandigenorganisatie Unizo is not amused en spreekt van een "bijzonder cynisch paascadeau".

Tijdelijke toeslag

De nieuwe regeling geldt enkel voor professionele klanten die meer dan 500 pakjes per jaar rechtstreeks naar de sorteercentra van het postbedrijf sturen, vertelt woordvoerster Barbara Van Speybroeck in Het Laatste Nieuws. Door de verplichte sluiting van de meeste winkels, worden er momenteel heel wat pakjes verstuurd. Feestdagendrukte is het nog niet, maar "we zitten wel in de buurt van 400.000 pakjes per dag", zegt Van Speybroeck.

Het is de bedoeling dat de coronatoeslag weer wegvalt, als de toestand normaliseert. "Het lijkt me logisch dat dat zal gebeuren wanneer de overheid de coronamaatregelen versoepelt. Ondertussen weigeren we geen enkel pakje. De coronatoeslag dekt maar een fractie van de extra kosten die we nu onaangekondigd incasseren."

Unizo heeft al scherp gereageerd op de toeslag, aangezien e-commerce momenteel voor vele handelaars de enige manier is om wat inkomsten te genereren. De organisatie vraagt dan ook de intrekking van de tariefverhoging. "Deze verhoging druist regelrecht in tegen het ondersteuningsbeleid dat we nodig hebben om e-commerce meer ingang te doen vinden bij onze lokale ondernemers", zegt Danny Van Assche, gedelegeerd bestuurder van de zelfstandigenorganisatie.

Elma
Elma
  • 3 katten

#38384 Geplaatst 09 april 2020 - 20:45

Ik ben gisteren nog eens gaan boodschappen doen. Plastieken handschoenen aangedaan, alleen vastgepakt wat ik ook echt wilde nemen, afstand gehouden van andere mensen, digitaal betaald, appelsienen (vit C) in onze hergebruik katoenen zakjes gedaan en die zakjes samen met de plastieken handschoenen nadien in de veranda in de zon gelegd (UV schijnt het virus te doden). Ik kreeg aan de kassa wel de opmerking dat we met 2 waren. Blijkbaar mag er maar 1 persoon per gezin gaan winkelen.
Voor de rest blijf ik thuis. Elke avond worden we door een trompet serenade van het zoontje van onze overburen, aangemaand om op straat te komen om in onze handen te klappen en nadien een babbeltje te doen, mits de nodige afstand, want er zijn al 2 woningen in onze straat met een 20-tal woningen, die in quarantaine zitten met corona. Het is dus oppassen. Er zijn ook een paar gezinnen met ouderen die in een rusthuis wonen, dus ook met die mensen hou ik afstand. Corona komt nu wel heel dicht bij. :scared: En onze overbuur (schuin van bij ons) zit in Egypte met haar hondje, maar zij heeft MS en gaat veel naar Egypte voor de warmte. Ze heeft daar vrienden, dus die zit daar goed. En ik, ik hou me bezig met een game, tv kijken, in de mooi opgeruimde tuin (dank u mannetje) te zitten om van de zon te genieten en ik hou mijn bezig met mijn katten die me gezelschap houden. Ik heb dus weinig last van de lockdown, alleen zo ik willen dat de dokters die ik nodig heb in het ziekenhuis, terug wat tijd voor me zouden willen maken, want nu zit i met de gevolgen van die stent (hoge bloeddruk, rubberen benen en geen kracht). Maar mijn ventje verzorgd me goed. Na meer dan 40 jaar huwelijk, is hij nu zijn eigen potje aan het koken. Ik kan kan toch niet veel eten met die buikkrampen, dus maakt ieder zijn eigen middag klaar en doet hij ook de tuin en kuist want tuinman en poetsvrouw mogen niet komen werken.

Bewerkt door Elma, 09 april 2020 - 20:53.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Armani
Armani
  • 15.757 berichten
  • 1 katten

#38385 Geplaatst 19 april 2020 - 16:30

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 april 2020 - 11:40, zei:

En niet naar het nieuws kijken ; angst heeft een negatieve invloed op het immuunsysteem.
je kan er maar moeilijk omheen tijdens deze periode