Spring naar inhoud

* * * * - 12 stemmen

Het klaag-topic

• Log in om te reageren
38408 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#38386 Geplaatst 19 april 2020 - 18:22

Bekijk berichtArmani, op 19 april 2020 - 16:30, zei:

je kan er maar moeilijk omheen tijdens deze periode
Wij besloten al een aantal jaren geleden om het nieuws niet meer te volgen.
Wat ons echt interesseert of wat we dan echt moeten weten (zoals de regels die nu moeten gevolgd worden) zoeken we dan zelf op ;)
Op sociale media verschijnen bepaalde nieuwsberichten soms ook automatisch. Afhankelijk van de titel lees ik het dan of niet.
Maar hier komt dus nooit meer een krant binnen of staat de tv nooit op het nieuws.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 19 april 2020 - 18:24.

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#38387 Geplaatst 20 april 2020 - 15:07

ik kijk al zeker 14 jaar niet meer naar t nieuws, toen ik keek werd ik  er toch maar mottig van

Bewerkt door lathyrus, 20 april 2020 - 15:08.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38388 Geplaatst 20 april 2020 - 17:10

Afgelopen 5 weken waren continue enkel werken, lezen, haken en tv kijken. Dat is alles en ik ben het nu even beu en zit hier niet wetende wat te doen...

Bewerkt door BlackScorpion, 20 april 2020 - 17:10.

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38389 Geplaatst 20 april 2020 - 20:35

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 april 2020 - 17:10, zei:

Afgelopen 5 weken waren continue enkel werken, lezen, haken en tv kijken. Dat is alles en ik ben het nu even beu en zit hier niet wetende wat te doen...
:rub:
Hier ook vijf weken bezig geweest en nu een beetje uitzichtloos... Mijn laatste borduurwerk is af, ik ben druk bezig geweest met eten plannen, bestellen en koken maar dat is nu zowat routine, ik had een lange tekst te reviseren maar die is klaar en mijn laatste boek heb ik maar half gelezen. De romans (in huis) zijn op, nog informatieve boeken zat maar soms mag het eens wat lichter zijn.
Maar een dagje of twee niksen kan ook geen kwaad  ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38390 Geplaatst 20 april 2020 - 21:41

En ik die gisteren nog vond dat ik al heel goed ben omgegaan met heel die lockdown  :gek: . Dus jij voelt je ook een beetje zo. Blij dat ik niet de enige ben  :lachen:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38391 Geplaatst 21 april 2020 - 18:42

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 april 2020 - 21:41, zei:

En ik die gisteren nog vond dat ik al heel goed ben omgegaan met heel die lockdown  :gek: . Dus jij voelt je ook een beetje zo. Blij dat ik niet de enige ben  :lachen:
Ik denk dat we allebei eerder introvert zijn en dus best "geschikt" voor een lockdown, maar iedereen krijgt het op den duur lastig he. Manlief extrovert ziet veel harder af.

Jullie kunnen ten minste al naar de doe het zelf voor een nieuwe bezigheid  :lachen: Ik zou wel raad weten met enkele doosjes textielverf maar die leveren ze niet aan huis.

Bewerkt door Machteld., 21 april 2020 - 18:43.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38392 Geplaatst 21 april 2020 - 20:17

Moest vandaag voor mijn infuus naar het ziekenhuis. Ik ben inderdaad introvert, maar getterd dat ik heb met die verpleging! Was zo even een ontlading om effe buiten te zijn. Zo kijk ik nog uit naar dat infuus!  :lachen:

Daar hebben ze geen Bol.com zekers? Wij krijgen hier continue bestellingen toe  :lachen:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38393 Geplaatst 22 april 2020 - 14:14

Bekijk berichtBlackScorpion, op 21 april 2020 - 20:17, zei:

Daar hebben ze geen Bol.com zekers? Wij krijgen hier continue bestellingen toe  :lachen:
De bestellingen komen hier ook vlotjes toe hoor ;) Dingen aan huis laten leveren staat in Moskou veel verder dan in België :) Boodschappen bijvoorbeeld, Delhaize is daar misschien een jaar mee bezig in grote steden? Hier leveren ze onze wekelijkse boodschappen al vijf jaar probleemloos aan huis, vaak betere kwaliteit en iets goedkoper dan in de winkel. Vergeet je toch iets, is de fysieke supermarkt 24/24 en 7/7 open, ook op feestdagen.

Je kan zowat alles laten brengen met een koerier, en dat is goedkoop omdat ze het openbaar vervoer gebruiken, wat snel, stipt en efficiënt is. Moskou heeft het grootste metronetwerk van Europa, tijdens de spits rijden de stellen om de 50 seconden. Koeriers leveren dag en nacht in intervallen van twee uur, dus onnodig zitten wachten hoeft niet. Kan je toch niet, dan zijn er massa's afhaalpunten. Er zijn uiteraard wel van die gigantische orderbedrijven type Amazon en Bol, maar ik bestel liever bij winkels die ik ken, zodat die blijven bestaan. De hobbywinkel levert wel, maar lang niet al hun producten. Ik snap het wel, er zijn veel winkels die verf niet versturen, stel dat zo'n pakje gaat lekken onderweg :scared:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38394 Geplaatst 22 april 2020 - 15:27

Ja dat klopt wel, dan zit je daar met wat er nog bij zit helemaal onder de verf en is je verf weg. Ik was ook van plan om wat meer bij plaatselijke of toch Belgische bedrijven te bestellen, maar dan moeten ze ook wat ik wil hebben. Of moeten die anderen niet zo een leuke dingen hebben!! Alhoewel nu vandaag wel stof is toegekomen van een Belgische winkel (stof en elastiek om mondmaskers te maken). En ik ga proberen om mijn volgende garen/wol bij Belgische winkels te bestellen. Ik denk dat ik van extra's zoals haaknaalden enzo nu alles heb dat ik nodig kan hebben. Dus als ik enkel wol nodig heb, beloof ik dat ik ga proberen (rare zin) om Belgisch te gaan.

Er moeten nog 8 bestellingen toekomen hier, hahaha. muesli (ik ben verslaafd aan de muesli van mymuesli.com), pantoffels, kattengraszaad, garentas met wol, mondmaskers, parapharmacieproducten, Nespresso en nog een Zox armbandje.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#38395 Geplaatst 23 mei 2020 - 10:11

Klaagje, gisteren naar de kapper geweest om mijn corona-kapsel kwijt te raken. Maar nu heb ik pas écht een corona-kapsel. Hoe die geknipt heeft, precies of ze een bloempot op mijn kop heeft gezet! Het moest precies ook rap vooruit gaan, was op 30 minuten binnen en buiten! Echt, ben pissed, had beter mijn originele corona-kapsel gehouden. Dat was gewoon beetje te lang om nog in model te krijgen. Nu is het veel te kort en een bloempot  :cry:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38396 Geplaatst 27 mei 2020 - 11:51

Mijn vingers verbrand vanochtend  :catcurs ik wou de kookplaat afkuisen en pak stomweg het rooster (gasvuur) vast waar ik net koffie op gemaakt had.

lilymaya
lilymaya
  • 7.960 berichten

#38397 Geplaatst 27 mei 2020 - 13:52

Bekijk berichtMachteld., op 27 mei 2020 - 11:51, zei:

Mijn vingers verbrand vanochtend  :catcurs ik wou de kookplaat afkuisen en pak stomweg het rooster (gasvuur) vast waar ik net koffie op gemaakt had.
:( pijnlijk!! Hopelijk iets in huis om te verzachten.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 23 mei 2020 - 10:11, zei:

Klaagje, gisteren naar de kapper geweest om mijn corona-kapsel kwijt te raken. Maar nu heb ik pas écht een corona-kapsel. Hoe die geknipt heeft, precies of ze een bloempot op mijn kop heeft gezet! Het moest precies ook rap vooruit gaan, was op 30 minuten binnen en buiten! Echt, ben pissed, had beter mijn originele corona-kapsel gehouden. Dat was gewoon beetje te lang om nog in model te krijgen. Nu is het veel te kort en een bloempot  :cry:
pfff, da's erg.
Ik heb er sowieso al een hekel aan ... En als het dan nog niet eens goed geknipt is, pffff

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38398 Geplaatst 04 juni 2020 - 18:49

Sinds deze week mogen we wandelen voor 9u 's ochtends en op bepaalde dagen overdag. Daar klaag ik dus niet over  :mrgreen:
Maar sinds we maandagochtend buiten geweest zijn, heb ik bijna drie dagen hoofdpijn gehad (ok, dat lag misschien aan de plotse blootstelling aan buitenlucht) en lig ik elke namiddag te verslapen in de zetel  :s Fysiek ben ik echt niet moe van een uurtje stappen, maar ik kan me gewoon niet wakker houden. En dan krijg ik verder ook niks meer gedaan. Wat dat nu weer is  :louche:

Inge91
Inge91
  • 12.537 berichten

#38399 Geplaatst 08 juni 2020 - 17:28

Bekijk berichtMachteld., op 04 juni 2020 - 18:49, zei:

Sinds deze week mogen we wandelen voor 9u 's ochtends en op bepaalde dagen overdag. Daar klaag ik dus niet over  :mrgreen:
Maar sinds we maandagochtend buiten geweest zijn, heb ik bijna drie dagen hoofdpijn gehad (ok, dat lag misschien aan de plotse blootstelling aan buitenlucht) en lig ik elke namiddag te verslapen in de zetel  :s Fysiek ben ik echt niet moe van een uurtje stappen, maar ik kan me gewoon niet wakker houden. En dan krijg ik verder ook niks meer gedaan. Wat dat nu weer is  :louche:

Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk niet ziek geworden

Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#38400 Geplaatst 08 juni 2020 - 22:05

Bekijk berichtInge91, op 08 juni 2020 - 17:28, zei:

Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk niet ziek geworden
Nee, ik ben gestopt met vroeg opstaan met manlief om voor 9u te wandelen en sindsdien gaat het veel beter :) Bedankt om ernaar te vragen!

Vanaf morgen worden alle beperkingen in Moskou opgeheven, we mogen vrij buiten, en alles behalve restaurants en cafés mag open gaan. Die volgen binnen een week. We zijn natuurlijk wel blij dat we nu gewoon kunnen wandelen wanneer we dat zelf willen, maar we zetten nog geen voet in een bar of drukke winkel... Persoonlijk denk ik dat de burgemeester "aangeraden" werd om alles weer toe te laten zodat het aantal infecties nu al stijgt, en niet vlak na de grootse WO II overwinningsparade die verplaatst is naar de 24ste. Dat zouden ze niet willen horen :louche: