Spring naar inhoud

- - - - -

Lilac

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#16 Geplaatst 18 maart 2009 - 18:35

Ik vond dat hij een beetje leek op Jack daarmee dacht ik dat hij een mitted ragdoll was. Ik dacht dat de V een beetje hoger lag bij een bicolor. Ik ben ook geen kleurenexpert hoor ik zeg alleen wat ik denk dat het is.

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 18 maart 2009 - 20:53

garnet zei:

Ik vond dat hij een beetje leek op Jack daarmee dacht ik dat hij een mitted ragdoll was. Ik dacht dat de V een beetje hoger lag bij een bicolor. Ik ben ook geen kleurenexpert hoor ik zeg alleen wat ik denk dat het is.

Zijn 'V' tje is ook niet helemaal volgens de regels :) , er loopt nog een heel smal streepje vanop de punt van de 'V' naar boven, terwijl het eigenlijk een mooie omgekeerde 'V' zou moeten zijn zonder streepje. Je hebt dus helemaal gelijk.
Het was mij bij Joshua en Jack ook al opgevallen dat het blue bij de colorpoint donkerder was dan bij de mitted, dus misschien geldt dat ook voor de bicolor en is het grijs daar nog wat lichter dan bij de colorpoint en de mitted, omdat het grootste gedeelte van hun lijf vrij licht is.
Spannend eigenlijk hoe je hun kleuren ziet evolueren :) .

:paw van Romeo (†) - Toulouse - Matisse - Fouga (†) - Picasso (†) - Milo

Geplaatste afbeelding

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:01

De enige manier om 100% zeker te zijn van zijn kleur is dus een DNA-test. Hoeveel kost zoiets eigenlijk? Gebeurt dat via de DA?

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:32

MissKitty zei:

De lilac ragdoll komt niet zo veel voor. En degene die dan nog lilac genoemd worden zijn vaak gewoon minder sterk doorgekleurd blauw. Lilac kan je enkel zeker weten door een DNA test. Dit zijn ook wel enkele kenmerken bij de lilac:
- De lichaamskleur is melkachtig wit.
- Het neusleertje heeft een lila tint.
- De voetzooltjes zijn koraalroze.
Ik denk dat Toulouse gewoon blue point mitted is.
Ken je de kleuren van de ouders?

Volledig in bewondering voor de kennis! :s
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#20 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:40

Niels + Evelyn zei:

Volledig in bewondering voor de kennis! :s

Heu ja de kenmerken zijn ook maar eventjes gekopieerd van een website over ragdolls waar ik dat geleerd heb hoor :)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#21 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:43

Picasso zei:

De enige manier om 100% zeker te zijn van zijn kleur is dus een DNA-test. Hoeveel kost zoiets eigenlijk? Gebeurt dat via de DA?

Dat kost rond de 60 euro of ietsje minder en dat hoeft niet via de DA, kan je ook zelf doen door een swab test kit aan te vragen en dan op te sturen naar bvb Biofocus. Ik kan je wel een pbtje sturen met het emailadres waarop je die kan aanvragen en dan kan je ook meteen even vragen welke test je dan juist moet doen om te weten of ze lilac is. Maar ik denk wel dat je best eerst eens eventjes uitzoekt of het wel de moeite is om te testen. Misschien kanvia de stamboom nl al bepaald worden of ze wel lilac kan zijn.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:50

Mijn eerste gedacht zou zijn: een high mitted blue lynx, de kleur valt over te twijfelen, het is wel een lynx, dat zie je zo! En ik denk ook geen true bicolor omdat de V inderdaad niet een perfecte V is.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 19 maart 2009 - 00:23

Aldhissla zei:

ik dacht dat lilac gewoon een verdunning van blauw was?

Lilac is niet de verdunning van blauw.
Blauw is immers al de verdunde kleur van zwart.
Lilac is de verdunning van Chocolate.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#24 Geplaatst 19 maart 2009 - 10:06

Volgens mij is het toch blauw hoor, maar met tabby lijkt de kleur lichter. Dat is normaal, tabby's zijn nooit zo donker op hun points en dan zeker niet in combinatie met bicolor. Je kan het zien aan de voetzooltjes en de omranding van het neusleertje. Dat moet blauw zijn, bij lilac is het rozig.
Het hangt er ook vanaf wat er op de stamboom bij de ouders vermeld staat, zijn die bleu pointed dan kunnen de kittens onmogelijk lilac zijn, komt er chocolat of lilac in de stamboom voor bij de ouders dan kan het wel.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 20 maart 2009 - 16:16

Ik val toch ook iedere keer weer in verbazing als ik hier al die kleurcombinaties zie voorbij donderen hoor :trance: :trance: :ha

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#26 Geplaatst 20 maart 2009 - 17:43

mobius zei:

Ik val toch ook iedere keer weer in verbazing als ik hier al die kleurcombinaties zie voorbij donderen hoor :trance: :trance: :ha

Same here! :LOL:

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 20 maart 2009 - 17:43

Ik denk dat ik er indd best eens de stambomen bij neem.
Maar, nog iets, ...

elixeryen zei:

Lilac is niet de verdunning van blauw.
Blauw is immers al de verdunde kleur van zwart.
Lilac is de verdunning van Chocolate.

Ik heb deze info (dat lilac de verdunning is van chocolate en blue de verdunning van seal) ook op een 1 of 2 sites teruggevonden. Maar op alle andere (en dat waren er een heleboel, bijna allemaal van fokkers) staat te lezen dat lilac de verdunning is van blue en chocolate de verdunning van seal.

Hoe zit dat nu eigenlijk?

(de sites waar ik het over heb, waren allemaal sites over de Ragdoll en niet over andere rassen)

Om een of andere reden vind ik dit veel interessanter dan haar- en oogkleur bij de mens :LOL: :LOL: :LOL:

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#28 Geplaatst 20 maart 2009 - 17:57

Picasso zei:

Ik heb deze info (dat lilac de verdunning is van chocolate en blue de verdunning van seal) ook op een 1 of 2 sites teruggevonden. Maar op alle andere (en dat waren er een heleboel, bijna allemaal van fokkers) staat te lezen dat lilac de verdunning is van blue en chocolate de verdunning van seal.

Hoe zit dat nu eigenlijk?

(de sites waar ik het over heb, waren allemaal sites over de Ragdoll en niet over andere rassen)

Om een of andere reden vind ik dit veel interessanter dan haar- en oogkleur bij de mens :LOL: :LOL: :LOL:

Lilac is de verdunning van chocolate.
Blue is de verdunning van seal (black).
Dit is genetisch gezien zo.

De andere uitleg is gebaseerd puur op basis van kleur. Dus dat lilac de lichtere versie van blauw is en chocolate de lichtere versie van seal.

Picasso
Picasso
  • 377 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 20 maart 2009 - 18:41

Aaah, da's direct een pak duidelijker! Bedankt voor de info.

Geplaatste afbeelding