Spring naar inhoud

- - - - -

U zult de kat weg moeten doen

• Log in om te reageren
73 reacties op dit onderwerp
Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 05 februari 2010 - 12:23

Da's dus de typische reactie van vele dokters

Geplaatste afbeelding

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#47 Geplaatst 05 februari 2010 - 12:30

Allemaal heel fijn dat we die dokter gaan aanvallen en ik doe zeker ook mee.
Waar ik wel mee zit is: volgens mij zijn er hopen dokters die zo'n dingen zeggen en nog veel meer naïeve mensen die zeggen: ja we zullen de kat maar weg doen want de dokter heeft gezegd dat dat moest. Zo blijven er maar lieverdjes in het asiel aankomen of erger

Bewerkt door Mélina, 05 februari 2010 - 12:31.

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 05 februari 2010 - 12:41

Pixel zei:

Serieus? Mijn gynaecoloog vindt dat allemaal overdreven. Ze vond het zelfs niet nodig dat Andy de kattenbakken moet doen van mij. (Maar hij blijft ze toch mooi verder doen hoor :twisted: ) Ze zei dat het praktisch alleen maar kwaad kan als je "de kaka van de poes zou opeten" :lachen:

De mijne heeft zich er toen ook niet druk over gemaakt, ze wist ook dat we toen kittens hadden.  Ze zei zelfs zelf tegen mij, je moet de katten zeker niet weg doen omdat je niet immuum bent, omdat de kans zo klein is.  Dus ben wel blij met mijn gynaecoloog ;)

Geplaatste afbeelding

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#49 Geplaatst 05 februari 2010 - 12:56

Mélina zei:

Allemaal heel fijn dat we die dokter gaan aanvallen en ik doe zeker ook mee.
Waar ik wel mee zit is: volgens mij zijn er hopen dokters die zo'n dingen zeggen en nog veel meer naïeve mensen die zeggen: ja we zullen de kat maar weg doen want de dokter heeft gezegd dat dat moest. Zo blijven er maar lieverdjes in het asiel aankomen of erger

idd, en er zijn zoveel mensen die er intrappen.
Ikzelf zou mijn lieverdjes niet zo gauw willen wegdoen, maar mijn vriend als die moest horen dat één van de kinderen allergisch is (bij mijn weten niet, wel heeft Dean last van eczeem, maar denk dat dat eerder door de pampers en droge lucht is), zou die ze wel willen wegdoen.  Daar hebben we al een discussie over gehad.  Maar ja, je hebt ook allergisch en allergisch, is het in extreme mate dan kan ik hier wel inkomen, maar anders.  
één kitten is nu bij ons ook terug beschikbaar gekomen wegens allergie van de dochter, ze had hier geen symptomen, maar de ouders zijn bang dat het om de duur astma zal worden als Houdini bij hen zou inwonen.  Ik heb hier alle begrip voor en ben blij dat het nu is getest en niet nadat hij al bij hen woonde.   Ze gaan nu wel met een behandeling starten die 3 jaar duurt waarbij de allergie zou weggaan.  Dus hopelijk heeft deze effect dan kan het meisje misschien ooit toch een katje hebben.

Bewerkt door Marina, 05 februari 2010 - 12:58.

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#50 Geplaatst 05 februari 2010 - 13:13

Marina zei:

Ze gaan nu wel met een behandeling starten die 3 jaar duurt waarbij de allergie zou weggaan. Dus hopelijk heeft deze effect dan kan het meisje misschien ooit toch een katje hebben.

Hopelijk houden ze er dan rekening mee dat die behandeling wel 5 jaar kan duren ipv 3. Bij mij zeiden ze ook 3 jaar, maar uiteindelijk is het toch bijna 5 jaar geworden.

Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 05 februari 2010 - 13:19

:louche: :evil: Pak de beestjes Zwartje!!!!!!!!!!!!!!!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 05 februari 2010 - 16:10

:onzeker: :onzeker:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 05 februari 2010 - 16:13

Oooh seeug! Amai! Zo harteloos :censored: :censored:

Ik ben ook licht allergisch aan poezies, so what!?! O:)

Bewerkt door Frances, 05 februari 2010 - 16:13.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#54 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:06

Zal ik nou eens een update geven? Jullie gaan omver vallen hoor!

Ondertussen is gebleken dat mijn "aanvallen" op mijn oog NIET veroorzaakt werden door een allergie! Waardoor dan wel? Door migraine aanvallen veroorzaakt door hormoonschommelingen in de stopweek van de pil. En wie heeft dat vastgesteld? De oogarts? Niet dus, de huisarts, toen ik kwam klagen over hoofdpijn die dagen duurde...

Stel je eens voor dat je je kat weg doet omdat je oogarts zegt dat je ogen langzaam kapot gaan door dat dier. En dan blijkt daar dus niets van waar te zijn! Jeeeeeezes...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#55 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:13

Vosse zei:

Ondertussen is gebleken dat mijn "aanvallen" op mijn oog NIET veroorzaakt werden door een allergie! Waardoor dan wel? Door migraine aanvallen veroorzaakt door hormoonschommelingen in de stopweek van de pil. En wie heeft dat vastgesteld? De oogarts? Niet dus, de huisarts, toen ik kwam klagen over hoofdpijn die dagen duurde...

Stel je eens voor dat je je kat weg doet omdat je oogarts zegt dat je ogen langzaam kapot gaan door dat dier. En dan blijkt daar dus niets van waar te zijn! Jeeeeeezes...

:o

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:15

En zo zie je maar hoeveel mensen wel de raad die arts zouden volgen, want het is tenslotte een arts en als die niet duidelijk maakt dat die druppels absoluut geen kwaad kunnen. Van mij zou ze zo'n antwoord hebben ontvangen :evil: !
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#57 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:16

Vosse zei:

:ha dat is gewoon te erg

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#58 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:16

Ik vind dat zo vreselijk! Als je een kat hebt dan is dat diertje precies plots de oorzaak van elk mogelijk medisch probleem.

Gelukkig heb ik een huisarts die zegt dat ik langer en gelukkiger ga leven met kat dan zonder, allergie of niet :ha

Ik ga dus ook niet meer naar die oogarts he :p

Bewerkt door Vosse, 14 juni 2010 - 10:16.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#59 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:16

Vosse zei:

Ik heb dat ook en neem nu onder begeleiding mijn pil gewoon altijd door. En de hormonale migraine ben ik kwijt. De gewone tss door spijtig genoeg niet maar dat ligt aan andere factoren.

Een paar weken geleden ging ik met mijn oudste zoon naar KNO arts omdat mijn zoon constant verkouden leek. Nu is hij allergisch aan stof en ja aan katten. Direct vertelde de arts dat ik de katten moest wegdoen wilde hij genezen. Ik dus: dan ben je bij de verkeerde maar ik doe mijn poezels niet weg, er is op de markt goede medicatie ervoor. Na een kuurtje medicijnen en nadat we de overgordijnen weggedaan hebben en laminaat hebben gelegd in de slaapkamers is ineens van zijn allergie geen spoor meer terug te vinden. En zeggen dat het de katten waren hé. :evil: :evil: :evil:

Guest_*Joke*_*
Guest_*Joke*_*

#60 Geplaatst 14 juni 2010 - 10:37

Tis toch fraai! :evil: 'k Heb hier nog wel een kamikaze Lana die ik op der los kan laten? Ze heeft vanochtend mijn voeten toegetakeld, dus met de aanvalshouding zit het wel goed....
Maar nee, toch goed om te horen dat je nu wel weet waar het aan ligt.