Spring naar inhoud

- - - - -

bobbeltje

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 18 maart 2009 - 18:36

Kiki is nu ongeveer 2 weken geleden bij de dierenarts geweest voor haar entingen en sinds een week heb ik ontdekt dat ze een bobbeltje heeft zo ongeveer ter hoogte van haar schouderbladen. Ik kan het wel bewegen dus het zit los maar het wil nog maar niet minder worden.
Kan dit door de enting komen??? En zo ja, hoe lang gaat dat dan duren voor het minder moet worden. Over 2 weken moeten we voor een herhalingsspuit of zou ik er al eerder naar moeten laten kijken??

Ben nog echt een poezenleek dus weet niet of ik nu iets heel doms vraag? :catnoknow .

Groetjes Marjon

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 18 maart 2009 - 18:37

ik denk dat ik daar op kattenplaza een keertje iets over gehoord had ook :/
weet niet meer wat en wil je niet onnodig bang maken

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#3 Geplaatst 18 maart 2009 - 18:52

Wel, ik heb er zelf geen ervaring mee maar als ik bv iets raars voor heb met de katten of als ik denk dat ik iets raars voor heb ( :LOL: ) dan bel ik gewoon even naar mijn DA en dan leg ik het al even uit en dan hoor ik meteen of ik me zorgen moet maken of niet...en of ze wil dat ik meteen kom of niet..

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 18 maart 2009 - 18:53

Aldhissla zei:

ik denk dat ik daar op kattenplaza een keertje iets over gehoord had ook :/
weet niet meer wat en wil je niet onnodig bang maken

kvind het niet meer :8

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 18 maart 2009 - 19:28

Door de vaccinatie is uitgesloten. Geen enkel dierenarts spuit in de schouderbladen volgens mij, maar lager in de rug of billen. Het kan ook een abcesje zijn door een gevecht  of er is iets ingeprikt, een tak of zo. Dan zou je in de bobbel een gaatje moeten zien. Hier zou ik ook voor zekerheid een dieren arts voor raadplegen. Als er iets (vuil, dennenaald,...) in zit moet het eruit...
Het kan ook een insectebeet zijn van een bij of wesp,...Of zelfs een ratte-of muizenbeet.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#6 Geplaatst 18 maart 2009 - 19:31

Is de kat niet gechipt geweest ? Dan voel je ook een bobbeltje, loszittend in de vorm van een rijstkorreltje. Precies tussen de schouderbladen.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 18 maart 2009 - 22:26

feroesti zei:

Is de kat niet gechipt geweest ? Dan voel je ook een bobbeltje, loszittend in de vorm van een rijstkorreltje. Precies tussen de schouderbladen.

daar dacht ik ook aan, maar steken ze dat niet in de hals, zoals bij de honden?
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 18 maart 2009 - 22:58

nee bij katten tussen de schouderbladen dacht ik toch :/

nja mss toch maar es naar de DA bellen?

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#9 Geplaatst 19 maart 2009 - 09:32

Onze katten zijn allemaal geshipt vanwege pkd dna test, de chips zitten van allemaal tussen de schouderbladen. Het voelt aan als een bobbeltje en je kan het vastnemen, zit los. Van onze honden inderdaad in de hals.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 19 maart 2009 - 09:37

Aldhissla zei:

nee bij katten tussen de schouderbladen dacht ik toch :/

Bij Kasha is het in de hals gedaan, zoals bij de honden

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 19 maart 2009 - 12:30

Als het bobbeltje niet groter wordt, lijkt het me niet echt nodig om in spoed naar de DA te gaan. Aangezien je toch over 2 weken voor de 2de inenting moet gaan kan je het dan ook nog vragen. Als je merkt dat het wel groter wordt zou ik wel zo vlug mogelijk een DA contacteren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#12 Geplaatst 20 maart 2009 - 10:03

We hebben de DA aan de telefoon gehad. Het knobbeltje zit toch iets meer op z'n rug dan tussen zijn schouderbladen.... ik was een beetje mis :s .
Het zou waarschijnlijk een huidreactie zijn op de inenting die ze heeft gehad.
Volgende week moeten we voor de herhalings inenting dus dan zullen ze er wel even goed naar kijken veronderstel ik.
Voor nu dus geen zorgen meer :LOL:

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 maart 2009 - 10:15

Toch opvolgen hoor, wordt het niet groter kan je nog twee weken wachten, indien wel zou ik toch eerder naar de DA gaan
Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#14 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:09

ik heb dat nog gehoord, hoor, dat dat van de inenting kan zijn. enja, sommige dierenartsen spuiten in de hals.. dus ik zou me niet te veel zorgen maken!
als kattenleek zal je alleszins veel bijleren op dit forum! :)
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#15 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:18

We moesten vandaag voor de herhalings enting en ze hebben meteen naar het knobbeltje gekeken. Ze hebben er met een spuitje iets uitgehaald en onder de microscoop onderzocht. Er bleken wel wat ontstekingcellen in te zitten maar niet zoveel als bij een abces. Het is dus zeer waarschijnlijk van de inenting en het kan dus gelukkig geen kwaad. Hopenlijk blijft ze dat niet krijgen bij elke enting.