Spring naar inhoud

- - - - -

Zou een fonteintje helpen?

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 05 februari 2010 - 23:51

Ik ben een beetje aan het zoeken hoe ik Zwartje zijn gewrichten zoveel mogelijk kon ontlasten, en ik dacht dat hij misschien zo'n cat-it fonteintje leuk zou vinden. Dan moet hij toch niet veel bukken denk ik he? Wat denken jullie? Ik vind het lastig oordelen zonder de fontein naast de kat te zien ;) (Zwartje is behoorlijk groot hé)

Wanneer laten jullie die aanstaan? En wat als je van huis bent? Want dan staat er toch een elektrisch apparaat aan he...

Ze hebben nu bij zooplus een actie met 25 euro voor de cat-it dus dat leek me wel een degelijke prijs...

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 06 februari 2010 - 00:29

Ik laat het eerlijk gezegd gewoon opstaan als we weg zijn... de katten, en dan vooral Sammie kunnen er zo moeilijk zonder.
Ik zou ook eens kijken naar een catmate, ik dacht dat er daarbij verschillende niveaus zijn, dus dan kan de kat drinken van het hogere gedeelte als bukken moeilijk wordt.

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 februari 2010 - 00:47

Ik laat het ook gewoon opstaan. Het probleem is dat als de electriciteit uit is, het water tot onder het bolletje zakt en dan kunnen ze er niet meer van drinken. Hier zitten ze gewoon naast de fontein en drinken ze zonder zich te bukken. Comfortabel :thumb:

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 06 februari 2010 - 08:26

Ik laat de fonteintjes hier dag en nacht anstaan
erg content van deze 2
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#5 Geplaatst 06 februari 2010 - 08:37

Bij ons staat er een timer op, de fontein sta aan van 7u 's morgens tot 23u s' avonds. Voor s'nachts hebben ze altijd een verse kom water staan.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 06 februari 2010 - 11:36

Toen ik het had, stond het ook dag en nacht aan. Gabriël moest er wel even aan wennen. Ik heb hem moeten wegdoen omdat Finn reageert op plastiek. En nu heb ik deze besteld:

Bijgevoegde thumbnails

• 53854610_1.jpg

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:30

Hier blijft de cat-it ook 24u/24u aan staan hoor, anders kunnen ze er niet van drinken. De poezen moeten zich inderdaad nietbukken om ervan te kunnen drinken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 februari 2010 - 12:35

hier staat die ook de hele dag op. ik zit nu wel aan mijn tweede fonteintje. het eerste was totaal geen succes (waren er bang van) dat was die bol (hagen catit). Nu heb ik de catmate: volledig geluidsloos en dat is wel een succes:
Drinkfontein kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Cat Mate bron voor huisdieren

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 06 februari 2010 - 16:05

De onze wordt uitgetrokken wanneer we weg zijn. Maar er is steeds water ter beschikking. Ook gaan ze vaak buiten als wij er niet zijn en komen ze lekker binnen als ze ons zien/horen.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 08 februari 2010 - 19:38

wij hebben gewoon een grote drijfkaarskom op de kast staan waar ze uit kunnen sloeeren (was oorspronkelijk niet de bedoeling)
Toen Figaro het wat moeilijker kreeg om op de kast te springen (via opstapjes) hebben we een grote hondendrinkbak gekocht, hij mloest zich dan niet bukken een dat ging ook.
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

catwoman27
catwoman27
  • 1.229 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 08 februari 2010 - 19:51

wij hebben de onze 22 euro betaald! onze poezels zijn dan wel nog dartele 4jarige wezentjes maar wij hebben de cat it vooral gekocht omdat de katten het enorm plezant vonden om steeds hun water om te stoten! wij zijn dan ook heel tevreden dat ze nu veel beschaafder drinken!!
Ik denk dat je er zeker goed aan doet om de cat it in huis te halen! Zwartje zal je dankbaar zijn!! ;)

Geplaatste afbeelding

Mensen die niet van katten houden, waren in hun vorig leven vast een muis!

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#12 Geplaatst 09 februari 2010 - 06:28

Ik heb een cat it en die staat enkel overdag op. Mijn appartementje is niet zo goed en 's nachts moet het hier stil zijn. Maar er staat wel altijd een gewoon kommetje water naast de cat it.

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#13 Geplaatst 09 februari 2010 - 06:50

Is da ni slecht voor da pompje dat die dag en nacht aanstaat?

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 09 februari 2010 - 11:38

Hier staat hij ook dag en nacht aan hoor :) het is eigenlijk gewoon een klein aquarium pompje die erin zit, en een aquarium laat je immers ook altijd aanstaan, als je ervoor zorgt dat er altijd voldoende water inzit kan er niks gebeuren.
Alleen als je een kat hebt die op kabels kauwt, zul je het snoer moeten wegwerken/afdekken
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#15 Geplaatst 09 februari 2010 - 11:42

Hier staat hij ook gewoon altijd aan :)