Spring naar inhoud

- - - - -

Tuigje gebruiken succes! - 23

• Log in om te reageren
358 reacties op dit onderwerp
tash
tash
  • 7 katten

#166 Geplaatst 21 maart 2010 - 12:51

Karolientje zei:

Aiai zenne ze heeft weer black tabby gezien... :ha :ha

Leuke foto's, Veerle! t Is een heel mooi en schattig kitten! :loveshower:

ela ela, oep ulle gemak hé :lachen: :lachen: :lachen:
ja karolien, da is ni te doen hé met mij, liefde op t eerste gezicht jong met al die black tabby's............straf hé!!!!!!!!!!! ohhhhhhhhhhhh, zo'n fotokes zijn helemaal ni goe voor mij :x :x

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#167 Geplaatst 21 maart 2010 - 12:54

veerlevs zei:

Hoe komt dat dan eigenlijk dat die dan zoveel groter zijn? Waar ligt dat dan aan?  Zit die lijn dichter bij de originele amerikaanse lijnen dan of juist niet?

Da's gewoon een van de dingen waar in Duitsland op wordt "doorgefokt" zeg maar: grote, lange, gespierde katten, Een enorme muzzle, enorme oren en daarop geen gewone tips, maar bij voorkeur verfkwasten.
Nee, dat leunt eigenlijk net niet aan bij de originele Amerikaanse lijnen hoor. De maine coon die nu wordt gefokt, is onder andere veel slanker van lichaamsbouw, en wordt vaak het "nieuwe type" genoemd. Ik vind dit type mooi, zolang de katten niet té extreem zijn. Maar het "oude type": de breed gebouwde, "big boned" coons vind ik ook nog altijd prachtig.

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#168 Geplaatst 21 maart 2010 - 14:14

Karolientje zei:

Da's gewoon een van de dingen waar in Duitsland op wordt "doorgefokt" zeg maar: grote, lange, gespierde katten, Een enorme muzzle, enorme oren en daarop geen gewone tips, maar bij voorkeur verfkwasten.
Nee, dat leunt eigenlijk net niet aan bij de originele Amerikaanse lijnen hoor. De maine coon die nu wordt gefokt, is onder andere veel slanker van lichaamsbouw, en wordt vaak het "nieuwe type" genoemd. Ik vind dit type mooi, zolang de katten niet té extreem zijn. Maar het "oude type": de breed gebouwde, "big boned" coons vind ik ook nog altijd prachtig.
Ik hou het meest van een "big boned" type zoals jij het beschrijft.  De iets langere snuit vind ik niet zo mooi.  Het neigt meer naar een Noorse Boskat vind ik persoonlijk.  Maar smaken verschillen he!
Worden beide types dan op shows als waardevol gezien of neigt men ook eerder nu naar de nieuwe types? :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#169 Geplaatst 21 maart 2010 - 16:51

Er is nog een héél groot verschil tussen het "nieuwe type" maine coon en een noorse boskat hoor. Een maine coon is en blijft er nog altijd veel robuuster uitzien qua lichaamsbouw. De dip in de neuslijn blijft ook nog altijd verplicht bij coons, en die is er natuurlijk niet bij noren.
Esme bij ons is bvb meer van het nieuwe type, en haar vind ik toch alles behalve op een Noor gelijken. ;) Zowat alle coons tegenwoordig neigen trouwens veel meer naar het nieuwe dan naar het oude type, dat oude type vind je bijna nergens meer hoor. Alleen de oudere generaties zien er nog zo uit. Onze Willow heeft wel nog wat meer weg van dat oudere type.
Beide types kunnen trouwens voorgedragen worden op show, maar de meeste keurmeesters zullen waarschijnlijk wel eerder geneigd zijn om het "nieuwe type" te verkiezen.

Bewerkt door Karolientje, 21 maart 2010 - 16:53.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#170 Geplaatst 21 maart 2010 - 16:57

Wat een schattig kleintje :) :love3: echt mooi! Die tante is ook een mooie kat, wat een beest zeg!

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#171 Geplaatst 21 maart 2010 - 17:48

:LOL: :heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#172 Geplaatst 21 maart 2010 - 19:52

English Rose zei:

Wat een schattig kleintje :) :love3: echt mooi! Die tante is ook een mooie kat, wat een beest zeg!

Wel, veel van haar katinnen zijn daar van die omvang.  Net omdat ik me daaraan niet verwachtte hebben we er een foto van genomen.  Mensen geloven het soms niet wanneer je dit vertelt, maar nu heb ik het bewijs, zwart op wit!
Prachtig hé :love3:

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#173 Geplaatst 21 maart 2010 - 21:45

Mooie James :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower:

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#174 Geplaatst 29 maart 2010 - 13:28

Zo een schatje!

Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 07 april 2010 - 21:07

Ik kreeg zonet telefoon van onze fokker... James is dood!
Hij heeft een klaplong gekregen... wat er gebeurd is, weet niemand.  De DA zei dat hij voor de rest heel gezond was en dat er iets moet gebeurd zijn (misschien van de krabpaal gevallen of zo ... wie zal het zeggen).
Ik zit al heel de tijd te huilen... Hij was precies al onze kat en nu is hij er niet meer... :cry: Wat nu?  Ik heb nog steeds vertrouwen in de fokker hoor ... ik denk dat ik er zaterdag eens naar toe rijd...
Weet niet goed meer wat schrijven....
Weeral een bewijs hoe belangrijk het is dat kittens lang genoeg bij de fokker blijven en hun mama... :(

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#176 Geplaatst 07 april 2010 - 21:10

Wat een vreselijk slecht nieuws, zo erg voor jullie en ook voor de fokker.
Heel veel sterkte.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#177 Geplaatst 07 april 2010 - 21:11

Veel sterkte :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#178 Geplaatst 07 april 2010 - 21:12

Amai ik zit hier zelf sprakeloos, dit moet echt zo verschrikkelijk zijn zowel voor jullie als voor de fokker, ik weet even niet goed wat zeggen... Heel veel sterkte alvast!!

Bewerkt door Spanishke, 07 april 2010 - 21:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#179 Geplaatst 07 april 2010 - 21:14

Wat verschrikkelijk! Heel veel sterkte. Slaap zacht jamesje :hug:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#180 Geplaatst 07 april 2010 - 21:24

verschrikkelijk, erg veel sterkte en moed
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding