Spring naar inhoud

- - - - -

Klitten

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#1 Geplaatst 10 februari 2009 - 00:17

Luca, mijn ragdoll, heeft onderin zijn kraag allemaal klitten gekregen. Nochthans kam ik hem regelmatig. Ik krijg ze er echt niet meer uitgekamd. Iemand tips of ga ik dat er nu echt uit moeten laten scheren :o

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#2 Geplaatst 10 februari 2009 - 06:19

Misschien kun je eens proberen om met je vingers de klitten te verwijderen in plaats van met een kam

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#3 Geplaatst 10 februari 2009 - 10:06

Geen flauw idee, maar ik vrees dat dit me ook nog wel eens te wachten gaat staan.... Onze Magic laat zich nml niet graag kammen :s

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#4 Geplaatst 10 februari 2009 - 11:19

Er bestaan speciale klittenkammetjes die heel goed hun werk doen.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 10 februari 2009 - 11:52

Hm dan zal ik daar es achter moeten zoeken. Met de vingers er door gaan is absoluut geen optie meer nee dat is nutteloos helaas :( Snap echt niet hoe dat zo rap zo gekomen is.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 10 februari 2009 - 12:15

Ze proberen stilletjes er uit te pluizen en als laatste optie wat nog over blijft eruit knippen.  :(

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#7 Geplaatst 10 februari 2009 - 12:32

catherine zei:

Ze proberen stilletjes er uit te pluizen en als laatste optie wat nog over blijft eruit knippen. :(

Ja ga het proberen er uit te knippen waarschijnlijk maar weet niet als het gaat lukken omdat ze echt op het vel zitten.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 10 februari 2009 - 12:52

Onze kater Winnie 13j heeft ook lang haar, maar het is geen kat om zonder handschoenen aan te pakken geloof me, daar hij dan ook tandvleesproblemen heeft kan hij zich niet meer zo goed likken als ervoor. Zijn rug en zijkanten kunnen we nog juist een beetje borstelen met veel geblaas en gegrom. Maar onder aan zijn buikje kunnen we niet komen, en nu zat 2 maanden geleden zijn buikje helemaal vol klitten die we zeker niet uit kregen. Dus zijn we naar de DA gegaan hij heeft ze onder lichte narcose er afgescheerd, kort gescheerd niet bloot hé. En sinsdien is hij terug gelukkiger omdat hij van die klitten veel last had. Ik weet dat dit niet het geval is bij jullie Luca. Maar wees toch voorzichtig als je ze eruit knipt dat Luca geen bruuske beweging zou doen zodat je hem verwondt. Anders is de DA mss een oplossing maar dan wel niet zo drastisch als bij ons hé. Veel geluk nog.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#9 Geplaatst 10 februari 2009 - 21:15

Bo wordt ook niet graag geborsteld, zeker niet op haar buik. We hebben bij haar ook al klitten moeten wegknippen omdat we ze niet meer uiteen kregen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 10 februari 2009 - 23:25

Als je de klitten er echt niet uit krijgt, zou ik het gewoon afknippen.
Wat je ook kan doen is het klitje wat open te snijden dmv een tornmesje te gebruiken.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#11 Geplaatst 11 februari 2009 - 00:20

elixeryen zei:

Als je de klitten er echt niet uit krijgt, zou ik het gewoon afknippen.
Wat je ook kan doen is het klitje wat open te snijden dmv een tornmesje te gebruiken.

Opensnijden met tornmesje? Klinkt gevaarlijk :LOL:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 11 februari 2009 - 00:23

neen hoor ;) welja, het is niet echt snijden, maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen :oops:
Dit is een tornmesje:
Geplaatste afbeelding

Bewerkt door elixeryen, 11 februari 2009 - 16:38.
Reden van bewerken: nogmaals aangepast voor de foto

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#13 Geplaatst 11 februari 2009 - 01:48

elixeryen zei:

neen hoor ;) welja, het is niet echt snijden, maar ik wist niet hoe ik het anders moest noemen :oops:
Dit is een tornmesje:
Geplaatste afbeelding

Eh die foto zegt niet teveel he ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 11 februari 2009 - 02:18

oei, blijkbaar is er iets misgelopen. Ik ga het even aanpassen.
Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#15 Geplaatst 11 februari 2009 - 16:33

Shanti word ook niet graag gekamd en zeker niet op haar buikje. Ik maak van de gelegenheid gebruik dat wanneer ze komt tjokken dat ik haar zo terwijl kan borstelen. Zij heeft wel 2 dikke knopen aan haar pootje maar durf het er niet afknippen want het zit zo dicht tegen haar vel, ben bang dat ik haar vel zou meehebben.