Spring naar inhoud

- - - - -

Klitten

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#16 Geplaatst 11 februari 2009 - 16:34

M&M zei:

Shanti word ook niet graag gekamd en zeker niet op haar buikje. Ik maak van de gelegenheid gebruik dat wanneer ze komt tjokken dat ik haar zo terwijl kan borstelen. Zij heeft wel 2 dikke knopen aan haar pootje maar durf het er niet afknippen want het zit zo dicht tegen haar vel, ben bang dat ik haar vel zou meehebben.

Ja dat heeft Luca dus ook. Je ziet het wel niet en hij lijkt er ook compleet geen last van te hebben maarja, kan het toch moeilijk voor eeuwig zo laten :o

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 11 februari 2009 - 16:37

MissKitty zei:

Ja dat heeft Luca dus ook. Je ziet het wel niet en hij lijkt er ook compleet geen last van te hebben maarja, kan het toch moeilijk voor eeuwig zo laten :o

Bij Shanti zie je het ook niet en ze heeft er blijkbaar ook geen last van maar toch redeneer ik net zoals jij :) Ik had gedacht dat wanneer ik nog eens naar de DA moet, ik haar meeneem en vraag of ze dit met de tondeuse eraf kan halen, denk dat dat de enige oplossing is.Diene knoop is zo hard gelijk ne steen

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 11 februari 2009 - 16:39

De foto was blijkbaar weer verdwenen, ik heb er een andere opgezet.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#19 Geplaatst 11 februari 2009 - 16:42

Ge kunt altijd eens aan de DA vragen mss dat hij het wil doen.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#20 Geplaatst 11 februari 2009 - 16:44

catherine zei:

Ge kunt altijd eens aan de DA vragen mss dat hij het wil doen.

Als ik het kan vermijden dan liever niet hoor. Je wilt niet weten wat een drama Luca vorige keer bij de DA gemaakt heeft toen er een beetje bloed getrokken moest worden. Mijn anders zo rustige ventje werd helemaal gek en de DA heeft het geweten.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#21 Geplaatst 12 februari 2009 - 11:51

wat ook helpt is om met een heel scherp schaartje, van tegen de huid naar buiten toe de klitten te 'snijden'. dus 1 'been' van de schaar achter de klit steken, en dan natuurlijk het haar vasthouden, zodat de kat geen pijn heeft, en zo de kit door te snijden (trekken). dan zit je al met kleinere aparte klitten, waardoor het gemakkelijker wordt om ze dan uit te kammen. en zo'n speciale klittenkam helpt daarvoor ook wel dan.
succes!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#22 Geplaatst 12 februari 2009 - 12:02

Nele zei:

wat ook helpt is om met een heel scherp schaartje, van tegen de huid naar buiten toe de klitten te 'snijden'. dus 1 'been' van de schaar achter de klit steken, en dan natuurlijk het haar vasthouden, zodat de kat geen pijn heeft, en zo de kit door te snijden (trekken). dan zit je al met kleinere aparte klitten, waardoor het gemakkelijker wordt om ze dan uit te kammen. en zo'n speciale klittenkam helpt daarvoor ook wel dan.
succes!

Zal eens proberen, maar de klitten ziten zo dicht op de huid dat ik niet weet of ik met 1 been achter te klit ga geraken.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 12 februari 2009 - 12:08

normaal zou je wel een gaatje moeten kunnen wringen, hoor. heb dat gezien toen mijn chow chow gebruikt werd door studente die opleiding hondentrimmen volgen. en het lukte effectief, hoor. hopelijk lukt het bij jou ook!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#24 Geplaatst 12 februari 2009 - 12:09

oja, geraak je er niet onmiddellijk achter, dan hoeft dat ook niet hé. je kan je schaar ook in het midden van de klit wringen, en dan al dat stukje doordoen. en zo beetje bij beetje...

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:20

Ik ben ook een beetje ten einde raad met mijn Dazzletje. :s Als hij me ziet komen met een borstel/ kam vlucht hij de tafel onder. Ik probeer hem toch te kammen met zachte dwang want met snoepkes afleiden helpt geen zier. Wat ik ook maar geprobeerd heb: 't is een regelrechte ramp en hij wordt telkens panisch :twisted: en mijn handen en armen zijn niet om aan te zien, AUW! Hij heeft enkel een paar klitten tussen z'n achterpootjes maar die worden wel steeds groter en beginnen te vervilten.Uitknippen gaat dus ook niet zelfs niet wanneer we hem met twee vasthouden. Ik zie nog maar één oplossing en dat is om tegen de zomer z'n buikje te laten scheren bij de DA, zij het dan onder een roesje.
Wat denken jullie?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#26 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:25

kiki zei:

Ik ben ook een beetje ten einde raad met mijn Dazzletje. :s Als hij me ziet komen met een borstel/ kam vlucht hij de tafel onder. Ik probeer hem toch te kammen met zachte dwang want met snoepkes afleiden helpt geen zier. Wat ik ook maar geprobeerd heb: 't is een regelrechte ramp en hij wordt telkens panisch :twisted: en mijn handen en armen zijn niet om aan te zien, AUW! Hij heeft enkel een paar klitten tussen z'n achterpootjes maar die worden wel steeds groter en beginnen te vervilten.Uitknippen gaat dus ook niet zelfs niet wanneer we hem met twee vasthouden. Ik zie nog maar één oplossing en dat is om tegen de zomer z'n buikje te laten scheren bij de DA, zij het dan onder een roesje.
Wat denken jullie?

Zal ik eens langskomen met de furminator??

lukt het ook niet als hij ergens ligt te slapen? Zo geef ik die van mij hun frontline alijd (bix gaat al lopen als hij het doosje ziet)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#27 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:28

Voor de hardnekigste klitten kan je Absolu spray gebruiken van Anju beaute
BeautyfullPETS: Anju Beauté Absolu Spray (150 ...

Bij klitten die op de huid zitten, zou ik persoonlijk geen eens gaan klooien met een schaar tornmes of iets anders puntigs. De kans op beschadigingen van de huid is zeer groot.
Bij kleine klitjes doe ik zelf eerst poeder op de klit, dit inmasseren en kan de klit daarna makkelijker verwijderen.
bij grotere klitten daar pak ik direct de tondeuse al bij
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#28 Geplaatst 12 februari 2009 - 13:41

jubikelcats zei:

Voor de hardnekigste klitten kan je Absolu spray gebruiken van Anju beaute
BeautyfullPETS: Anju Beauté Absolu Spray (150 ...

Bij klitten die op de huid zitten, zou ik persoonlijk geen eens gaan klooien met een schaar tornmes of iets anders puntigs. De kans op beschadigingen van de huid is zeer groot.
Bij kleine klitjes doe ik zelf eerst poeder op de klit, dit inmasseren en kan de klit daarna makkelijker verwijderen.
bij grotere klitten daar pak ik direct de tondeuse al bij

Ja ik durf ook niet zo goed met de schaar enz.
Die Absolu spray is dus niet voor grotere klitten?
Mja tondeuse ik weet niet, Luca gaat een roesje moeten krijgen dan en dat vind ik maar akelig.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#29 Geplaatst 12 februari 2009 - 14:11

bij de kat van de buren werkt de untangler geweldig (ik denk dat die mensen hem elke dag kammen, en dan nog slaagt ie erin zich erg vuil te maken en klitten te kweken...)

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#30 Geplaatst 12 februari 2009 - 14:21

Vosse zei:

bij de kat van de buren werkt de untangler geweldig (ik denk dat die mensen hem elke dag kammen, en dan nog slaagt ie erin zich erg vuil te maken en klitten te kweken...)

Hmm ken ik niet.