Spring naar inhoud

- - - - -

Klitten

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 12 februari 2009 - 14:25

Ik ken het ook niet.. Heb net even gegooled en het is dit ->
Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

"
Flea Rid Untangler Comb - Verwijder vlooien met deze kam met fijne roterende tanden! Ook uitstekend geschikt om fijne ondervacht te verwijderen en gevoelige plaatsen te verzorgen!
Voor hond en kat"

Het zijn precies wel erg fijne tanden..

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#32 Geplaatst 12 februari 2009 - 14:53

MissKitty zei:

Ja ik durf ook niet zo goed met de schaar enz.
Die Absolu spray is dus niet voor grotere klitten?
Mja tondeuse ik weet niet, Luca gaat een roesje moeten krijgen dan en dat vind ik maar akelig.

jawel die spray kan je ook gebruiken voor grotere klitten.

Weet je het zeker dat je voor Luca een roesje moet hebben?
Zelfs de ergste pers die ik heb kan ik volledig scheren, oke ik doe het in 3 dagen maar dat is ze wel volledig kaal
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#33 Geplaatst 12 februari 2009 - 15:01

jubikelcats zei:

jawel die spray kan je ook gebruiken voor grotere klitten.

Weet je het zeker dat je voor Luca een roesje moet hebben?
Zelfs de ergste pers die ik heb kan ik volledig scheren, oke ik doe het in 3 dagen maar dat is ze wel volledig kaal

Jij doet dat zelf? Mja ik weet het niet zeker maar ik vrees er wel voor, denk dat Luca vorige keer een trauma opgedaan heeft met dat bloed trekken amai. Kan natuurlijk hopen van niet. Ga misschien eerst es zien voor die spray.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#34 Geplaatst 12 februari 2009 - 15:16

Ik knip mijn hondje ook zelf. Ik heb nu een tondeuse gekocht maar heb het nog niet uitgetest. In de winter laat ik haar haar gewoon lang..

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#35 Geplaatst 12 februari 2009 - 18:17

Mijn untangler heeft beduidend minder fijne tanden. Ze is verkrijgbaar geloof ik op een webwinkel waar ik hier al reclame voor heb gezien (met een grappige poes als tekeningetje). Door de roterende tandjes is hij veel zachter dan een gewone borstel.

edit: je kan hem hier vinden http://www.huisdiere...nden-p-171.html

Bewerkt door Vosse, 12 februari 2009 - 18:31.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#36 Geplaatst 12 februari 2009 - 18:40

al eens een klittenkam geprobeert

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#37 Geplaatst 12 februari 2009 - 18:57

Dat moet met een speciale tondeuse ook zeker?

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 12 februari 2009 - 20:44

Goed idee Annelies die terminator, euh...furminator .... :)
Jij komt volgende zaterdag toch, dacht ik (hoop ik).
Misschien kunnen we hem met z'n allen dan eens vastpakken.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#39 Geplaatst 13 februari 2009 - 08:32

kiki zei:

Goed idee Annelies die terminator, euh...furminator .... :)
Jij komt volgende zaterdag toch, dacht ik (hoop ik).
Misschien kunnen we hem met z'n allen dan eens vastpakken.

Ik kom zeker, een kans om jou lieverds te zien wil ik zeker niet missen.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#40 Geplaatst 13 februari 2009 - 09:20

Mirella zei:

Geen flauw idee, maar ik vrees dat dit me ook nog wel eens te wachten gaat staan.... Onze Magic laat zich nml niet graag kammen :s

Oh..Mellon wel ze! Ik laat hem eerst aan het kammetje/borstel ruiken en hij laat het altijd graag doen. Soms legt hij zichzelf dan zo klaar als hij z'n kam geroken heeft..zo van: jaja, doe maar! :LOL: Hopelijk blijft dit zo... :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#41 Geplaatst 13 februari 2009 - 09:23

MissKitty zei:

Jij doet dat zelf? Mja ik weet het niet zeker maar ik vrees er wel voor, denk dat Luca vorige keer een trauma opgedaan heeft met dat bloed trekken amai. Kan natuurlijk hopen van niet. Ga misschien eerst es zien voor die spray.

Ja maar bloedprikken is echt een totaal andere handeling.
Toen Sabrina bij mij bloedgeprikt moest worden had ik tegen de d.a. al gezegd ze moet een roesje, alleen de d.a. luisterde niet naar mij. Ik heb mijn handen van Brien afgetrokken en heb het de d.a. zelf laten uitzoeken met de assistente erbij.
Eind van het liedje, Sabrina heeft gebeten, gekrabbeld tot bloedens toe en kreeg uiteindelijk toch een roesje.
Een enkeling bij me blijft goed zitten voor het bloedprikken, derest probeert er onder uit te komen.
Maar tondeuze vinden ze geen probleem.
En Brien houdt er niet van om lang stil te blijven zitten, vandaar dat het in 3 dagen gebeurt.
Begint met de rug.
dan de ene zijkant, met gedeelte buik
dan de andere zijkant met gedeelte buik
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#42 Geplaatst 13 februari 2009 - 18:23

Njah daar heb je wel gelijk in. De DA heeft ooit eens een stukje haar op zijn pootje weggeschoren en dat ging wel. We zullen zien wat het geeft he. Kga het wel jammer vinden als zijn kraag weggeschoren moet worden, was net zo mooi :) Maarja zijn welzijn gaat wel voor natuurlijk ;)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#43 Geplaatst 13 februari 2009 - 19:33

MissKitty zei:

Njah daar heb je wel gelijk in. De DA heeft ooit eens een stukje haar op zijn pootje weggeschoren en dat ging wel. We zullen zien wat het geeft he. Kga het wel jammer vinden als zijn kraag weggeschoren moet worden, was net zo mooi :) Maarja zijn welzijn gaat wel voor natuurlijk ;)

Klopt ook en klitten zijn ook niet alles
De periode komt er toch ook aan dat de vachten verloren worden, dus kan er beter dan nu af, dan pas op het moment dat het zo vervilt is, dat de kop slecht bewogen kan worden

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#44 Geplaatst 13 februari 2009 - 22:31

Wij hebben een matbreaker gekocht voor Bo's klitten aan te pakken. Ze heeft er regelmatig een aantal op haar buik juist waar de poten beginnen. Heel lastig om die los te krijgen. En heb altijd zo'n schrik om haar pijn te doen. Ik knipte ze nl. altijd los met een schaartje, maar zo vlak tegen de huid is niet gemakkelijk. Zeker omdat ze tegenspartelt, Andy moet haar altijd goed vasthouden.
Dus in het weekend ga ik nog eens inspectie doen bij haar en als ze er terug een (of meerdere) heeft, gaan we die matbreaker eens testen.

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 13 februari 2009 - 23:42

bij grotere klitten daar pak ik direct de tondeuse al bij[/quote]

Dat is dan wel een speciale tondeuze denk ik....want met een gewone krijg ik 't niet gedaan..
Welk merk is dat en wat voor speciale scheerkop zit daarop!

Sheva wil sinds sterilisatie niet meer op buik en bij achterpoten geborsteld worden...
Misschien kan ik er zelf een aanschaffen..is dat erg duur?
:paw Poezenvrouwtje van....Tiamo, Sheva, PepĂ©, Lieveke, Trigger, Spotje,  :love: Knoetje :cattailwag ,Shiye, Sumi en kitten Zatou

mijn motto : Leer de mensen kennen...en je gaat van de dieren houden!!!