Spring naar inhoud

- - - - -

Klitten

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#61 Geplaatst 17 februari 2009 - 10:28

Dan zijn ze toch al behoorlijk groot he op 7 maanden? Mss gaan ze er nooit last van hebben, hopelijk he ;) tzijn zo'n mooie rakkers

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#62 Geplaatst 17 februari 2009 - 13:26

heb gemerkt bij Shanti dat ze het vooral heeft aan haar pootjes, zo de oksel, daar zitten redelijk wat klodden. Ik probeer ze eruit te knippen maar sommigen hangen echt heel dicht tegen haar huid.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#63 Geplaatst 17 februari 2009 - 14:27

Mja ik denk dat het bij Luca ook wel een beetje ligt aan dat hij altijd zijn kraag wel wast maar zo precies niet tegoei, hij klit het zelf wat ineen en laat het dan zo hangen :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 17 februari 2009 - 16:14

M&M zei:

heb gemerkt bij Shanti dat ze het vooral heeft aan haar pootjes, zo de oksel, daar zitten redelijk wat klodden. Ik probeer ze eruit te knippen maar sommigen hangen echt heel dicht tegen haar huid.
Dit zijn ook de plaatsen waar de haren het meeste klitten bij Dazzle, vooral bij de achterpootjes. Ik durf ook niet te knippen omdat ze dicht bij z'n huid zitten en omdat hij absoluut niet te houden is. en als hij een onverwachte beweging maakt( hij draait zich om en om gelijk ne paling...maar dan wel ene met scherpe nagels) Zou ik wel eens kunnen uitschuiven. Die matbreaker leek me wel iets maar dat is ook weer iets met mesjes. Niet gevaarlijk dan?

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#65 Geplaatst 19 februari 2009 - 20:49

jubikelcats zei:

Ik heb een moser accu tondeuse.
gebruik hem zonder kametje.
De meeste mosers zijn te koop onder de 100 euro.
Heb hem inmiddels een kleine 6 jaar nu, en hij is zijn geld dik en dwars waard

:thumb:

:paw Poezenvrouwtje van....Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje,  :love: Knoetje :cattailwag ,Shiye, Sumi en kitten Zatou

mijn motto : Leer de mensen kennen...en je gaat van de dieren houden!!!

poezenvrouwtje
poezenvrouwtje
  • 307 berichten
  • 8 katten

#66 Geplaatst 24 februari 2009 - 22:16

Sheva mijn afstandspoes (pers) was al een probleem om te kammen maar na haar sterilisatie waar een overijverige assistente mij wel even wilde laten zien dat zij toch nog teveel dood haar had wilde zij HELEMAAL niet eens meer benaderd worden met een kam of borstel.

Na vele uren geduld en veel maar vooral VAAK proberen op een dag om hier en daar een stukje te ontdoen van alle narigheid met veel lieve woordjes ...heb ik 't opgegeven. HET GING GEWOONWEG NIET MEER..ik ben gekrabt en gebeten ondanks mijn geduld en lieve toenadering!!!

Even dacht ik eraan om een afspraak te maken bij de dierenarts en haar onder narcose kaal te scheren maar gisteren dacht ik...nee...ik ga het anders doen:

Eerst alle nageltjes geknipt zodat scherpe punten eraf waren, daarna een nekkraag gekocht en deze omgedaan. Nu kon zij alleen nog maar trappelen en heel hard schreeuwen...zo nu en dan oorverdovend...maar het is gelukt. :LOL:
Haar "broek" is weer ontdaan van alle aangeplakte poep en urine en alle klitjes bij de achterpoten, liezen, en in oksel van de voorpoten heb ik eruit kunnen snijden met een "tornmesje"
Dik 60 minuten ben ik bezig geweest maar het is gedaan en Sheva....die is ooooh...zo blij dat al die pijnlijke klitten weg zijn en ze weer fris ruikt.

Vandaag heb ik haar meerdere keren gezegd dat zij er zo mooi uit zag en weer lekker ruikt....ik heb haar eens goed geknuffeld en ze mag weer gezien worden!

Wie weet dat dit een oplossing kan zijn voor een ieder die ook een afstandspoes of wat onhandelbare poezel heeft. Het is echt 't proberen waard.
Mij is het in ieder geval gelukt en ik wens je dan ook veel succes met je poging!

:paw Poezenvrouwtje van....Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje,  :love: Knoetje :cattailwag ,Shiye, Sumi en kitten Zatou

mijn motto : Leer de mensen kennen...en je gaat van de dieren houden!!!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#67 Geplaatst 25 februari 2009 - 00:53

Pixel zei:

Wij hebben een matbreaker gekocht voor Bo's klitten aan te pakken. Ze heeft er regelmatig een aantal op haar buik juist waar de poten beginnen. Heel lastig om die los te krijgen. En heb altijd zo'n schrik om haar pijn te doen. Ik knipte ze nl. altijd los met een schaartje, maar zo vlak tegen de huid is niet gemakkelijk. Zeker omdat ze tegenspartelt, Andy moet haar altijd goed vasthouden.
Dus in het weekend ga ik nog eens inspectie doen bij haar en als ze er terug een (of meerdere) heeft, gaan we die matbreaker eens testen.

Heb je de Mat Breaker inmiddels al uitgetest?
Ik heb het even opgezocht en het ziet er mij wel een handige ontklitter uit.

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#68 Geplaatst 25 februari 2009 - 00:54

Nee, nog niet. Maar een van de volgende dagen zal Bo het zitten hebben :p