Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#106 Geplaatst 22 februari 2010 - 17:40

haemoglobine zei:

Ik heb net een telefoontje gekregen van Test Aankoop ivm met mijn klacht.

Het komt erop neer dat ook op de verkoop van dieren 2 jaar garantie staat.

Ik kan ofwel aanvragen de aankoop nietig te verklaren en mijn geld terug krijgen waarbij ik mijn schat terug moet afleveren (no way!!!)

Of een aangetekende brief sturen met de vraag naar een schadevergoeding van de verzorginskosten, en melden dat ik een klacht zal indienen zowel bij FOD als bij Test Aankoop indien hij niet reageert.

Zonder reactie op mijn brief kan TA ook nog proberen om een brief te sturen, maar als daar ook niets uitkomt moet ik overwegen of ik het tot een proces wens laten te komen.

Hij is nu ook opgenomen in de database van TA als fokker met problemen, als er nog nieuwe klachten bijkomen hebben zij dan wel een overzicht.

Daarmee krijg ik misschien wel een deel van mijn kosten terug, maar kan hij nog steeds doorgaan met kweken en verkopen, en dat is ook iets wat we willen vermijden!
Zeker zolang hij de testen niet doet en dus "oneerlijke reclame" maakt en kittens met risico's kan verkopen!

Ik heb nu net opgemerkt dat zijn site niet meer on-line staat!
Ik heb er wel een kopie van op mijn harde schijf :x

Ik denk niet dat er veel fokkers zijn die weten dat er 2 jaar garantie is op de kittens die ze verkopen.  Sommigen geven maar 3 dagen en anderen 1 jaar op papier...

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#107 Geplaatst 22 februari 2010 - 17:46

haemoglobine zei:

Zeker zolang hij de testen niet doet en dus "oneerlijke reclame" maakt en kittens met risico's kan verkopen!

Ik heb nu net opgemerkt dat zijn site niet meer on-line staat!
Ik heb er wel een kopie van op mijn harde schijf :x

Tja, de sprongen van een kat in het nauw. Als hij effectief goed bezig was en alle testen deed die hij zei gedaan te hebben dan stond die website nu nog online 8) Nu ja, google cache vergeet ook niet snel :p :LOL:

Bewerkt door Smitten Kitten, 22 februari 2010 - 17:47.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 22 februari 2010 - 20:49

pantuffje zei:

haemoglobine laten we elkaar helpen :)
;)

ik heb een mail naar fod gestuurd , stuur ik deze ook naar TA?

groetjes

Het gaat niet om dezelfde kweker, maar het kan zeker geen kwaad om dit ook bij hen te melden, zeker daar jouw kweker al gekend is!
Ik weet niet of je geabonneerd bent bij TA, ik wel...
Dat kan eventueel wel gevraagd worden als je hun tussenkomst verlangt, maar dat kun je dan wel overeenkomen.

We moeten dit zoveel mogelijk proberen te voorkomen, erg voor de kittens, en al het hartzeer, zorgen en kosten voor de nieuwe, trotse, liefhebbende eigenaars, dit moet toch te vermijden zijn!

Het gaat hier tenslotte om levende wezens die een plaatsje in je hart veroveren en deel van je familie uitmaken, en geen broodrooster of een of ander "wegwerpartikel" die je zomaar kunt inruilen als die defect is!

Ik ben nog bezig met mijn aangetekende brief zo goed mogelijk op te stellen, en zal dit zowiezo ook melden bij fod.
Bij de stamboomorganisatie had ik echter niet veel succes (hun antwoord staat in reactie nr 74 in dit topic)...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#109 Geplaatst 22 februari 2010 - 20:52

Smitten Kitten zei:

Tja, de sprongen van een kat in het nauw. Als hij effectief goed bezig was en alle testen deed die hij zei gedaan te hebben dan stond die website nu nog online 8) Nu ja, google cache vergeet ook niet snel :p :LOL:

Ja, ik denk dat zijn dierenarts hem "onder handen" heeft genomen, die was ook niet echt tevreden, zo te horen!
Ik heb niet echt opgemerkt wanneer die hem juist off-line gehaald heeft...

Inderdaad, google cache vergeet niet zo snel, en voor alle zekerheid had ik de site al op mijn harde schijf bewaard :twisted:
Ik voelde het aankomen!

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#110 Geplaatst 24 februari 2010 - 12:10

wij zijn vandaag onze balou gaan laten testen bij dr H Vinck
en zoals verwacht was zijn test negatief met dezelfde waarden als twee jaar terug
dus wij zijn super blij dat onze balou in orde is
het is niet altijd de kater zijn fout als er iets mis is er is ook nog een moeders kant

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#111 Geplaatst 24 februari 2010 - 17:35

Loly-pop zei:

wij zijn vandaag onze balou gaan laten testen bij dr H Vinck
en zoals verwacht was zijn test negatief met dezelfde waarden als twee jaar terug
dus wij zijn super blij dat onze balou in orde is
het is niet altijd de kater zijn fout als er iets mis is er is ook nog een moeders kant

Blij te zien dat Balou helemaal in orde is!
Hopelijk blijft dit zo, want ik wens zelfs mijn ergste vijand de hartproblemen die mijn kitten heeft niet toe!

Nu weet ik toch al dat 1 grootvader van mijn kitten momenteel ok is...
Van de vader en de moeder zal ik het misschien nooit weten, of ze die op een dag zullen laten testen, ik denk het niet...

En inderdaad, er is ook nog de moeders kant, maar Balou heeft toch als grootvader 2 x Flitser staan...

Bewerkt door haemoglobine, 24 februari 2010 - 17:36.

Guest_Loly-pop_*
Guest_Loly-pop_*

#112 Geplaatst 24 februari 2010 - 17:48

ja dat is waar maar de zoon van flitser de papa van onze balou
monte verde daar is ook niks mis mee
ik dacht als ik dit leesde ga onze balou toch nog eens laten testen je weet nooit
maar hij heeft al zoveel nakomelingen en tot hiertoe nog nooit iets mis mee geweest op gebied van hcm
ik vind het wel niet kunnen van die fokker dat hij zijn verantwoordelijkheid niet opneemt
www.attentioniam.be

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#113 Geplaatst 24 februari 2010 - 18:38

Loly-pop zei:

ja dat is waar maar de zoon van flitser de papa van onze balou
monte verde daar is ook niks mis mee
ik dacht als ik dit leesde ga onze balou toch nog eens laten testen je weet nooit
maar hij heeft al zoveel nakomelingen en tot hiertoe nog nooit iets mis mee geweest op gebied van hcm
ik vind het wel niet kunnen van die fokker dat hij zijn verantwoordelijkheid niet opneemt
www.attentioniam.be

Goed dat ook Hocus Pocus Monte Verde in orde is!
Jammer genoeg heeft mijn kitten wel 2 x Elzenhof langs vaders kant staan als grootmoeder en overgrootmoeder...

Ja, mijn fokker die zijn verantwoordelijkheid niet opneemt, ik zal zien wat ik eraan kan doen...

Een tip: geef misschien de testresultaten van Balou door op Welkom op HCMtest.com, dat kan je al heel wat kritiek besparen over Balou!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#114 Geplaatst 24 februari 2010 - 20:12

Haomoglobine,

Testaankoop is fantastisch wat zoiets betrefd !!!
Blij dat je daar toch al wat info gekregen hebt.
Hopelijk krijg je dan toch nog een tegemoedkoming. Verandert niets aan de ziekte van je katje, maar is toch wel iets. En het zal ook de fokker tot nadenken aanzetten. Dat de site verwijdert is, is daar een bewijs van.
Ik denk toch niet dat hij zo maar zal doorfokken op die manier.
Dit is al een zeer goede stap naar rechtvaardigheid. Super dat je toch doorzet, vele anderen zouden al opgegeven hebben en gewoon niets gedaan hebben. Ik bewonder je doorzettingsvermogen !!!
:flower:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#115 Geplaatst 25 februari 2010 - 18:53

feroesti zei:

Haomoglobine,

Testaankoop is fantastisch wat zoiets betrefd !!!
Blij dat je daar toch al wat info gekregen hebt.
Hopelijk krijg je dan toch nog een tegemoedkoming. Verandert niets aan de ziekte van je katje, maar is toch wel iets. En het zal ook de fokker tot nadenken aanzetten. Dat de site verwijdert is, is daar een bewijs van.
Ik denk toch niet dat hij zo maar zal doorfokken op die manier.
Dit is al een zeer goede stap naar rechtvaardigheid. Super dat je toch doorzet, vele anderen zouden al opgegeven hebben en gewoon niets gedaan hebben. Ik bewonder je doorzettingsvermogen !!!
:flower:

Bedankt voor de bloempjes :d

Ja, ik kan het maar proberen hé, we zien wel wat het meebrengt...
Het zal jammer genoeg niets aan haar ziekte veranderen, maar alle beetjes helpen, zeker daar dierenverzorging niet zo goedkoop is en jammer genoeg niet terugbetaald wordt...
Het geld kan me niet echt zoveel schelen, ik verzorg haar al moet ik elke dag boterhammen met choco eten, maar erzonder sta je ook nergens...

Hopelijk brengt dit de kweker ook op andere gedachten, en laat het hem inzien dat je niet zomaar om het even kan beginnen fokken!
En doet dit hem ermee stoppen, of stuurt het hem tenminste in de juiste richting (testen en stoppen met liegen)!

En Testaankoop is inderdaad fantastisch!
Vriendelijkheid en goede raad, meer kun je niet vragen!

Bewerkt door haemoglobine, 25 februari 2010 - 18:55.

Guest_RosyCroix_*
Guest_RosyCroix_*

#116 Geplaatst 24 maart 2010 - 20:00

Mijn Shaolin (Bengaal) kwam ook van Elzenhof. Toen het contract getekend was (toen afgehandeld door de zoon die denk ik een jaar of 12 was!!!), kreeg ik de medicatie mee... beestje bleek niesziekte te hebben. Hij is toch 5 jaar mogen worden, maar het was een hard leven voor het beestje :cry: Een schande dat die mens nog steeds mag kweken met katten en honden. Echte broodfok daar.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 24 maart 2010 - 22:59

RosyCroix zei:

Mijn Shaolin (Bengaal) kwam ook van Elzenhof. Toen het contract getekend was (toen afgehandeld door de zoon die denk ik een jaar of 12 was!!!), kreeg ik de medicatie mee... beestje bleek niesziekte te hebben. Hij is toch 5 jaar mogen worden, maar het was een hard leven voor het beestje :cry: Een schande dat die mens nog steeds mag kweken met katten en honden. Echte broodfok daar.

Jammer, maar de echte leperds vinden altijd wel één of ander achterdeurtje...
Zal jammer genoeg steeds zo blijven, ten koste van anderen!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#118 Geplaatst 03 april 2010 - 01:15

RosyCroix zei:

Man man man... dat is toch niet te geloven he :trance:

Guest_yakedo_*
Guest_yakedo_*

#119 Geplaatst 04 mei 2010 - 22:09

Ik klikte bij google in:
Al onze poesje met stamboom ondergaan jaarlijks een controle op : HCM, PKO, HD, PRA, PATELLA, BAER, PKdef

Ik was namelijk wel benieuwd naar de site. Klopt het dat deze niet meer bestaat?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#120 Geplaatst 04 mei 2010 - 23:13

yakedo zei:

Ik klikte bij google in:
Al onze poesje met stamboom ondergaan jaarlijks een controle op : HCM, PKO, HD, PRA, PATELLA, BAER, PKdef

Ik was namelijk wel benieuwd naar de site. Klopt het dat deze niet meer bestaat?

Ja, inderdaad, de site is off-line gehaald nadat ik zijn da gecontacteerd had :)
Ik heb die wel net op tijd op mijn harde schijf bewaard ;)
Wat hij nu verder nog doet, weet ik niet zo...

Ik probeer het uit te vissen, want er zijn nog meer problemen bijgekomen, met een halfzusje van Echo :onzeker:

http://www.kattensit...tproblemen.html

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo