Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
Guest_kim p_*
Guest_kim p_*

#136 Geplaatst 17 augustus 2010 - 23:10

Naar aanleiding van een gerechtelijk onderzoek werd de inhoud van dit bericht verwijderd.

Bewerkt door akke, 11 oktober 2010 - 11:04.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#137 Geplaatst 18 augustus 2010 - 07:45

:s

Cilia
Cilia
  • 3.784 berichten

#138 Geplaatst 18 augustus 2010 - 08:58

De cattery van de ts, gaat doe nog door onder een andere naam ofzo?
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Cilia en pootje van Zazou*=^x^=

Guest_nathalinde_*
Guest_nathalinde_*

#139 Geplaatst 29 augustus 2010 - 15:37

Pffff ... als ik dit hier zo allemaal lees dan wordt ik gewoon razend.
Ik snap gewoon niet hoe sommigen op zo'n ondoordachte manier maar eventjes katten gaan fokken.
Denken ze dan echt dat ze er zoveel geld mee kunnen verdienen??????

Ik heb eens uitgerekend wat het me allemaal kost en wat ik eraan overhou ... nou ... dat is gewoonweg NIKS!!!

Guest_Lesj*_*
Guest_Lesj*_*

#140 Geplaatst 09 september 2010 - 02:13

Hey,

Ik kom toevallig op deze site terecht deze verhalen komen mij zo bekend voor !
Ik heb in oktober 2009 een perzisch katje gekocht in eerder vermelde dierenwinkel.
Alles bleek in orde te zijn met mijn Flutske (mijn katje) tot ik thuis kwam, en de dagen erna.
Die avond nog, zag ik dat ze vol vlooien zat. Dat is nog niet ZO erg. Maar de dagen die volgde wou ze maar niet eten. Ik ben dan met haar naar mijn dierenarts gegaan om haar te laten nazien.
Flutske was bijna uitgedroogd, ze heeft een groeiachterstand en ze woog dan natuurlijk ook weinig. De leeftijd die op haar paske staat klopt dus blijkbaar ook niet. Ze was nog geen 12weken oud, terwijl er op haar pake stond dat ze al 16weken was.
De dierenarts keek ook al niet echt blij toen hij haar paske zag.. van Slovenië !
Bon, ik moest haar dan pilletjes geven en zien of het beter ging met haar. Maar het ging nog altijd niet beter. We zijn dan naar de (eerder vermelde)dierenwinkel terug gegaan, om te zeggen dat Flutske ziek is en dat er iets moest gebeuren. Nen helen ambras was het daar !
'ik zien mijn beeste wel graag, ik geef die alle dage kip en die vliege daar allemaal op' Blijkbaar zal mijn Flutske er dan misschien ni aan geraakt zijn omda zij wa zwakker was dan de andere (waarschijnlijk zieke)katjes.
We zeiden dat ze alle kosten van de dierenarts moesten betalen ! dat waren ze dus niet van plan ! Ze gingen ENKEL de dierenartskosten betalen ALS Flutske naar hunnen dierenarts zou gaan. Die dierenarts dat de dag voor ik Flutske gekocht had zogezegd alle katjes had nagekeken en allemaal kerngezond waren !
Ik zag dat helemaal niet zitten omdat ik het niet vertrouwde ! Maar mijn dierenarts zij dat dat het beste zou zijn omdat de kosten TE duur gingen worden. De (eerder vermelde)dierenwinkel gaf ons dan nog wat katteneten mee waar ze zeker op zou vliegen.(niet dus)
Ik ben dan met Flutske naar hun dierenarts gegaan. Ik vroeg aan die dierenarts "hoe oud denkt u dat ze is ?" en die dierenarts antwoorde 'zeker nog geen 12weken'. Ik geloofde men oren ni ! Zij had alle katjes nog de dag voor ik Flutske kocht allemaal "nagekeken".
Ik moest Flutske daar achterlaten ! Mijn hart brak ! Ze moest aan het infuus liggen. Elke dag belde ik om te vragen hoe het met haar was. Ze probeerden haar melk te geven maar zelfs dat wilde ze niet.Wat heel normaal is als ze veel te vroeg van de mama zijn weggehaald ! Ik ben 2keer in die week dat ze daar lag naar haar gegaan om te zien hoe het ging. De 3de keer toen ik eraan kwam zij de dierenarts 'ik wou net bellen dat je ze mocht komen halen'. Ik was super blij dat ik ze kon meenemen !
Nu weegt ze nog steeds maar 2kg 850, maar ze is kerngezond.

Nu hoorde ik van een vriendin dat ze een katje had gekocht, en ja spijtig genoeg ook bij diezelfde dierenwinkel. Haar katje was ook ziek. Het heeft ook veel medicatie moeten krijgen en mijn vriendin haar ander katje is daardoor ook ziek geworden. Goed dat het ook is goedgekomen.
Maar nu hoorde ik afgelope weekend van kenissen dat ze 2maand geleden ook daar een katje gekocht hadden. Het is 2weken geleden gestorven !

Ik hoop uit de grond van men hart dat er iets aan gedaan kan worden aan die praktijke !!
Die katjes gaan ze in Slovenië voor amper 10euro kopen, komen dan met een vrachtwagen in kartonnen dozen naar België en verkopen ze die schatjes hier voor 500euro en meer ! Schandalig ! Dat noem ik niet u 'beeste graag zien' !!!

Kan iemand mij helpen aan wie dit gemeld moet worden ?
Alvast bedankt,

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#141 Geplaatst 09 september 2010 - 02:23

Lesj* zei:

Hey,

Ik kom toevallig op deze site terecht deze verhalen komen mij zo bekend voor !
Ik heb in oktober 2009 een perzisch katje gekocht in eerder vermelde dierenwinkel.
Alles bleek in orde te zijn met mijn Flutske (mijn katje) tot ik thuis kwam, en de dagen erna.
Die avond nog, zag ik dat ze vol vlooien zat. Dat is nog niet ZO erg. Maar de dagen die volgde wou ze maar niet eten. Ik ben dan met haar naar mijn dierenarts gegaan om haar te laten nazien.
Flutske was bijna uitgedroogd, ze heeft een groeiachterstand en ze woog dan natuurlijk ook weinig. De leeftijd die op haar paske staat klopt dus blijkbaar ook niet. Ze was nog geen 12weken oud, terwijl er op haar pake stond dat ze al 16weken was.
De dierenarts keek ook al niet echt blij toen hij haar paske zag.. van Slovenië !
Bon, ik moest haar dan pilletjes geven en zien of het beter ging met haar. Maar het ging nog altijd niet beter. We zijn dan naar de (eerder vermelde)dierenwinkel terug gegaan, om te zeggen dat Flutske ziek is en dat er iets moest gebeuren. Nen helen ambras was het daar !
'ik zien mijn beeste wel graag, ik geef die alle dage kip en die vliege daar allemaal op' Blijkbaar zal mijn Flutske er dan misschien ni aan geraakt zijn omda zij wa zwakker was dan de andere (waarschijnlijk zieke)katjes.
We zeiden dat ze alle kosten van de dierenarts moesten betalen ! dat waren ze dus niet van plan ! Ze gingen ENKEL de dierenartskosten betalen ALS Flutske naar hunnen dierenarts zou gaan. Die dierenarts dat de dag voor ik Flutske gekocht had zogezegd alle katjes had nagekeken en allemaal kerngezond waren !
Ik zag dat helemaal niet zitten omdat ik het niet vertrouwde ! Maar mijn dierenarts zij dat dat het beste zou zijn omdat de kosten TE duur gingen worden. De (eerder vermelde)dierenwinkel gaf ons dan nog wat katteneten mee waar ze zeker op zou vliegen.(niet dus)
Ik ben dan met Flutske naar hun dierenarts gegaan. Ik vroeg aan die dierenarts "hoe oud denkt u dat ze is ?" en die dierenarts antwoorde 'zeker nog geen 12weken'. Ik geloofde men oren ni ! Zij had alle katjes nog de dag voor ik Flutske kocht allemaal "nagekeken".
Ik moest Flutske daar achterlaten ! Mijn hart brak ! Ze moest aan het infuus liggen. Elke dag belde ik om te vragen hoe het met haar was. Ze probeerden haar melk te geven maar zelfs dat wilde ze niet.Wat heel normaal is als ze veel te vroeg van de mama zijn weggehaald ! Ik ben 2keer in die week dat ze daar lag naar haar gegaan om te zien hoe het ging. De 3de keer toen ik eraan kwam zij de dierenarts 'ik wou net bellen dat je ze mocht komen halen'. Ik was super blij dat ik ze kon meenemen !
Nu weegt ze nog steeds maar 2kg 850, maar ze is kerngezond.

Nu hoorde ik van een vriendin dat ze een katje had gekocht, en ja spijtig genoeg ook bij diezelfde dierenwinkel. Haar katje was ook ziek. Het heeft ook veel medicatie moeten krijgen en mijn vriendin haar ander katje is daardoor ook ziek geworden. Goed dat het ook is goedgekomen.
Maar nu hoorde ik afgelope weekend van kenissen dat ze 2maand geleden ook daar een katje gekocht hadden. Het is 2weken geleden gestorven !

Ik hoop uit de grond van men hart dat er iets aan gedaan kan worden aan die praktijke !!
Die katjes gaan ze in Slovenië voor amper 10euro kopen, komen dan met een vrachtwagen in kartonnen dozen naar België en verkopen ze die schatjes hier voor 500euro en meer ! Schandalig ! Dat noem ik niet u 'beeste graag zien' !!!

Alvast bedankt,

Als mensen nu een zouden stoppen met katjes in een winkel kopen en zorgvuldig een opvang, asiel of fokker zouden selecteren dan zou dit dierenleed waar winkels en foute fokkers zich aan verrijken al snel verleden tijd zijn.

Ben blij dat jouw kattenkind het goed doet en je het diertje de nodige zorg hebt geboden :)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#142 Geplaatst 09 september 2010 - 09:58

Lesj* zei:

Alvast bedankt,

Ik ben blij dat jouw schat aan de beterhand is!

Wat kun je doen?
Kijk alvast even op de site van Gaia, daar staan de richtlijnen wat je kan doen in dit geval, punt 13.

Bewaar alle, maar dan ook alle papieren, gegevens, aankoopbewijs enz betreffende je katje en probeer een zo volledig mogelijk dossier aan te leggen.
Kun je die andere mensen / slachtoffers contacteren?
In groep sta je immers sterker!
Is er iemand lid van Test-Aankoop?
Daar kunnen ze je ook goed op weg helpen.

Sihirci zei:

Als mensen nu een zouden stoppen met katjes in een winkel kopen en zorgvuldig een opvang, asiel of fokker zouden selecteren dan zou dit dierenleed waar winkels en foute fokkers zich aan verrijken al snel verleden tijd zijn.

Ben blij dat jouw kattenkind het goed doet en je het diertje de nodige zorg hebt geboden :)

Voor 100% mee eens, maar jammer genoeg is niet iedereen op de hoogte van wat daar in die winkels gebeurt!
Wat zeer jammer is!
En als je hart openstaat voor een nieuw huisdier, je komt in zo'n plaats langs, ziet daar die diertjes, dat is verleidelijk als je je van geen kwaad bewust bent!
Jammer genoeg is er nog veel te veel onwetendheid op dat vlak en komt er veel hartpijn uit voort...
Dat is waar die :censored: broodfokkers op overleven, op de onwetendheid van de mensen!
Mocht iedereen hier op ks of op andere fora zitten, zouden er al veel op de fles gegaan zijn!
Hopelijk komt die dag er ooit aan!

Bewerkt door haemoglobine, 09 september 2010 - 09:59.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

YvVanRoyen
YvVanRoyen
  • 5.666 berichten

#143 Geplaatst 09 september 2010 - 10:18

:censored: :censored: :censored: broodfokkers :misselijk: :misselijk: :misselijk:
hebben hier twee kittens opgevangen afkomstig van broodfokkers
en het zal heus wel in orde komen
maar ondertussen geeft het veel extra werk en kosten !

Het zijn hele lieve kittens (de andere ook hoor) en daar gaat het om :heart:

Guest_AttentionIAmZita_*
Guest_AttentionIAmZita_*

#144 Geplaatst 07 februari 2011 - 21:22

Zita mijn poes is het jongsje van Balou van de bolle rakkers. Wat een kat is dat wel mooi. Zita lijkt al wat op haar papa ze is ook mooi gevuld hehe.  

x

Bloempje
Bloempje
  • 414 berichten
  • 1 katten

#145 Geplaatst 28 maart 2011 - 01:23

pantuffje zei:

ik heb haar als sinds 27 december 2008 dus chippen was niet verplicht . waarschijnlijk is dit ook al te lang geleden om een klacht in te dienen . het ergste is dat hij beweert dat haar ouders niet ziek zijn omdat ze na 3 jaar nog geen verschijnselen vertonen (mijn kat toch ook niet!!!) en hij gaat dus gewoon door met kweken . hij mailt mij dat hijzelf een "goede fokker " is en de rest op niks trekt (bij wijze van spreken ) en dat je over elke cattery wel slechte dingen zal vinden . ook de redenen van zijn sluitingen hadden niks met zaken als dit te maken ! ja er zijn heel wat mails over en weer gegaan vandaag . ik ben niet gewoon teleurgesteld ik ben woedend . pantuff heeft nog 2 broer en 2 zussen . wat als hij die baasjes ook aanraadt hen te laten dekken door hun vader zelf ??? wat hij bij mij deed ! maar ik ben verder gaan zoeken en door mensen hier heb ik de JUISTE info gekregen want testen op hcm moest van hem niet !

de stamboom heb ik vandaag aan de DA getoond maarr ik had zelf ook al lang gezien dat het fout zat . ik heb de stamboom na 9 weken gekregen en de kant van de vader staan volledig in gevuld . van de moeder is de enige bekende naam die van de moeder zelf verder staat er onbekend . dit is niet eens een officieele stamboom zei de DA en is uitgeven door de dvdk

groetjes

Hallo, ik lees eigelijk nou pas je bericht en ik wou je toch vragen of je hier iets aan hebt kunnen doen want ik heb net hetzelfde probleem en ik heb deze week mijn stamboom gekregen en idd bij de vader staat vanalles en hij komt zogenaamd van t' elzenhof en de moeder is zogenaamd van [KNIP] en grootouders onbekend maar mijn paspoord is van luxemburg en toen ik haar net gekocht had daar zeiden ze mij dat ze van een kweker kwam uit luxemurg?

Bewerkt door Pixel, 05 februari 2013 - 11:36.
Reden van bewerken: Verwijderd na klacht

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#146 Geplaatst 28 maart 2011 - 08:47

Openbare verkoop afgelast na protest - Katten nieuws van de Poezenweide T elzenhof is (was, want die man is verder gegaan onder de naam Beverhof als ik het goed heb begrepen) geen beste naam om op een stamboom te hebben staan. Dat is een broodfokker. Die andere fokker kan je gewoon mailen en vragen of de bewering klopt of niet. Klopt hij niet dan kan je weer een punt maken bij de verkoper en eventueel ook de politie want dan is het oplichting.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#147 Geplaatst 28 maart 2011 - 10:11

Als je die namen vermeld weet dan dat het forum hier last mee krijgt.
Ze zijn er een krak in om gerechtelijke procedures op te starten om hun naam overal uit neg. berichten te halen.
Zo komen zulke problemen niet aan het licht en kunnen ze verder werken.
Bovenstaande cattery is tot 2 keer toe gesloten en werkt nu weer onder een nieuwe naam, nieuwe winkel. Wel nog steeds dezelfde ellende en broodfokkerij. Om misselijk van te worden dat dit mogelijk is !!!
Wel opvallend dat de nieuwe naam alle eer aan doet, ik moet bij die naam toch erg aan de films van de familie Flodder denken...

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#148 Geplaatst 28 maart 2011 - 12:02

Is er geen dierenpolitie in Belgie?
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#149 Geplaatst 28 maart 2011 - 13:34

Zwerver zei:

Is er geen dierenpolitie in Belgie?

nee, maar je hebt wel inspecteurs dierenwelzijn waar je naartoe kunt met klachten. daar is een topic over hoe je klacht daar kan indienen en ik kan iedereen alleen maar aanraden van dit te doen.

wany zonder klachten is er zogezegd geen probleem met fokkers en dierenwelzijn in belgie! het wordt tijd dat de overheid ook eens beseft wat wij hier weten: dat er dringend nood is aan een verbetering van het kattenwelzijnsbeleid

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#150 Geplaatst 28 maart 2011 - 22:33

Wat een verhaal :trance: :censored: Goed dat ik dit topic gevonden heb, dit is iets dat zéker zal blijven hangen. Je weet maar nooit wanneer het van pas komt.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.