Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#196 Geplaatst 20 oktober 2011 - 19:48

Roos* en Minousch zei:

Als ze de namen van de rassen al niet goed kunnen schrijven....

Zelfs op kattenshows zie ik cattery's die nog steeds BritsE korthaar schrijven; een extra 'E' stelt niet veel voor, maar ik stoor me daar enorm aan ;)

Guest_winamdia_*
Guest_winamdia_*

#197 Geplaatst 20 oktober 2011 - 20:01

Dansprinsesje zei:

1 kg op 8 maand ? Eristo is nu 9 maanden en weegt rond de 4 kg (denk ik)

om heel juist te zijn, hij weegt nu 1.020 kg  :s

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#198 Geplaatst 20 oktober 2011 - 20:02

Tripkippiej zei:

Zelfs op kattenshows zie ik cattery's die nog steeds BritsE korthaar schrijven; een extra 'E' stelt niet veel voor, maar ik stoor me daar enorm aan ;)

Dat is zo, maar Ragdol met 1 l klopt dus echt niet

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#199 Geplaatst 20 oktober 2011 - 20:07

Zelf ik als ragdoll-leek weet dat het met 2 L-en moet :)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#200 Geplaatst 20 oktober 2011 - 20:10

Allemachies, slechts 25 rassen waarmee ze fokken. Plus dan ook nog eens de nodige hondenrassen.
Wanneer ik dat zie, en zeker na internet geraadpleegd te hebben, dan ga ik daar geen eens naar binnen. Dat is een zo gezegde puppymill. Ongelooflijk dat mensen daar nog een dier kopen.  Dat is mensen alleen helpen deze praktijken in stand te houden. Het lijkt bijna op die andere grote fokker uit BelgiĆ« die onder naam 1 zat, na een rechtszaak is doorgegaan onder een nieuwe naam, plus een winkel erbij. Om te kotsen dit soort lui.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_winamdia_*
Guest_winamdia_*

#201 Geplaatst 20 oktober 2011 - 20:18

je moet daar eerst aan de poort op een bel duwen, en dan vragen ze waarvoor je komt....
dus ik dacht eerst dat het enkel om kittens ging van eigen kweek...
en ze zijn heel vriendelijk, tot je daar komt met problemen dan smijten ze je doodleuk buiten :censored:

citroengeel
citroengeel
  • 445 berichten
  • 4 katten

#202 Geplaatst 20 oktober 2011 - 20:36

Ben ik blij dat ik geen bij [KNIP] gehaald heb.Mij hadden ze een paar maanden geleden gemaild dat ze in aug bengalsekittens gingen hebben.
Weet niet hoe het kom maar die cattery sprak me niet aan.

Ik ben dan maar geweest naar iemand die het met een hart doet en niet voor het geld.
Bij haar kon ik naar de kitten gaan kijken wanneer ik wilde en kreeg ook regelmatig foto's en hoe het met hem ging.
Ze nam de tijd toen we gingen kijken naar de kitten dat we meteen drie uur daar kwijtwaren.Nu is onze twee kittens van vorige zondag bij ons en ze doen het heel goed.De zelfde dag waren ze hier al aan het ravotten,en geen schrik van ons.
Nu de vrouw van de cattery is meer een vriendin geworden.En ja ze huilde zelf toen we door gingen met onze twee boys.
Oja onze bengaal is 3 maanden en weeg 1,8kg en onze brit ook 3 maanden weeg nu 1,5kg.

Hoop dat de mensen hun bevindingen met slechte cattery door vertellen en wie weet word de rotte appels er uit gehaald.

Bewerkt door Pixel, 05 februari 2013 - 11:36.
Reden van bewerken: Verwijderd na klacht

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#203 Geplaatst 21 oktober 2011 - 00:06

winamdia zei:

om heel juist te zijn, hij weegt nu 1.020 kg :s

Toen Phoenix hier vertrok op 13 weken woog hij over 2kg 400 - wel een Maine Coon kitten maar Britten worden normaal gezien toch ook zwaar.

Nodige bewijzen verzamelen en misschien bereid zijn van proces aan te spannen want ik denk dat je met dreigen alleen d'r niet zal geraken.

gr.

veerle

Bewerkt door Veerle, 21 oktober 2011 - 00:07.

Guest_winamdia_*
Guest_winamdia_*

#204 Geplaatst 21 oktober 2011 - 06:09

daar zijn we ook volop mee bezig.. als die kerel denkt dat hij hiermee weggeraakt dan kent hij mij nog niet.
Meer zeg ik hier niet over hoe en wat, want je mag er zeker van zijn dat hij hier iemand op het forum heeft die hem van alles op de hoogte brengt :louche:

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#205 Geplaatst 21 oktober 2011 - 07:30

Ik wil jullie even ter info dit mee geven :

Pas gezien/gelezen een fokker die van zijn DA een papier mee krijgt HCM vrij enz ...

De DA is geen radioloog maar heeft gewoon met stethoscoop geluisterd en hup briefje opgemaakt .

Na opbellen van DA om te melden dat deze test niet geldig is zou hij de fokker opbellen om te melden dat het papier niet geldig is .

Maar naar mijn menig is er daar een zeer grote fout gemaakt papier met mooie stempels is gemaakt en de fokker gebruikt het al bij verkoop van zijn kittens .

Dus de baasjes die niet gaan verder spitten naar de echtheid van het papier kopen dus een kitten met valse testen .

Dus heel belangrijk als je testen onder ogen krijgt zoek op of de dierenarts wel een erkende radioloog is !!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#206 Geplaatst 21 oktober 2011 - 10:44

ramses zei:

Ik wil jullie even ter info dit mee geven :

Pas gezien/gelezen een fokker die van zijn DA een papier mee krijgt HCM vrij enz ...

De DA is geen radioloog maar heeft gewoon met stethoscoop geluisterd en hup briefje opgemaakt .

Na opbellen van DA om te melden dat deze test niet geldig is zou hij de fokker opbellen om te melden dat het papier niet geldig is .

Maar naar mijn menig is er daar een zeer grote fout gemaakt papier met mooie stempels is gemaakt en de fokker gebruikt het al bij verkoop van zijn kittens .

Dus de baasjes die niet gaan verder spitten naar de echtheid van het papier kopen dus een kitten met valse testen .

Dus heel belangrijk als je testen onder ogen krijgt zoek op of de dierenarts wel een erkende radioloog is !!

da's verdorie een goede tip, zover had ik ineens nog niet gedacht! :o
je kan dus echt niet ver genoeg gaan in controleren enz.
We hebben weer wat bijgeleerd!
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#207 Geplaatst 21 oktober 2011 - 11:52

Ik geef mijn kittenkopers standaard een kopie van de officiele test-uitslag (met de cijferkes etc) van de radioloog. Zo weten ze zeker dat ze de offieciele uitslagen hebben :)

Choeke
Choeke
  • 7.121 berichten
  • 4 katten

#208 Geplaatst 21 oktober 2011 - 11:55

Bij mij gaat er ook een copie mee en alle testen staan op pawpeds

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#209 Geplaatst 21 oktober 2011 - 11:59

mensen die fout willen, zullen fout doen!

Ik geef geen testen mee aan liefhebbers die weten toch niet wat ze er mee moeten en ze denken alleen dat het een vrijbrief is voor heel het leven.
HCM testen moet je jaarlijks en niet eenmalig.

Bewerkt door Nahs, 21 oktober 2011 - 12:02.

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#210 Geplaatst 21 oktober 2011 - 14:16

Ik geef ook altijd kopie mee van alle testen aan alle kopers. Of ze voor de fok zijn of niet. :oops:
Geplaatste afbeelding