Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
Woutje
Woutje
  • 17 berichten

#271 Geplaatst 07 oktober 2013 - 12:53

Wea,

Dat van die consumentenwet ben ik zeker en vast van plan, maar dan gaat het enkel om mijn specifiek geval en veranderd er niets aan de situatie hé.
Dat van die broodfok-site wist ik niet. Is zeker een goeie tip, waarvoor bedankt.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#272 Geplaatst 09 oktober 2013 - 11:03

voor de rest vermoed ik dat je ook al klacht hebt ingediend bij het FOD?

dierenwelzijn.gent@health.fgov.be

In discussies staat er een topic met daarin ook de website.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer geloof dat dit in B aan te pakken is op dit moment. Niet enkel vanuit politieke onwil, maar er zijn nog andere factoren die niet echt helpen om dat aan te pakken. Mijn hoop ligt op europa, omdat daar een lobby groep het idee heeft opgevat om dit te gaan aanpakken.
Maar elke rimpel dat je kan maken ivm met dit, is natuurlijk welkom. Maar verwacht niet teveel. Dit staat bij eigenlijk niemand hoog op de agenda deze tijd, vooral niet omdat deze dienst nu overgeheveld wordt naar de gemeenschappen.  Dat gaat een tijdje een overgang zijn nu en dan wil men eerder bijbenen en alles eens bekijken voor men zich in een nieuw avontuur stort.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#273 Geplaatst 09 oktober 2013 - 13:36

Hier even meer info over een van de zogenaamde slovaakse fokkers die altijd opnieuw opduiken in de huisdierenpaspoortjes. nl LARUS het is een opkoper die voornamelijk goed doorvoede katjes zoekt.

De Belgische Overheid schept n.b. gelegenheid voor dergelijke wantoestanden!
volgende info is voor iedereen op internet te vinden:

Buitenlandse kwekers met een wetgeving die beantwoordt aan de voorwaarden
van bijlage III

Er zijn ca. 14 "buitenlandse kwekers" uit o.a. Hongarije, Tsjechie, Slowakije en Polen met een wetgeving, die beantwoordt etc.

Buitenlandse kwekers met een wetgeving die

beantwoordt aan de voorwaarden van bijlage III

Naam van de kweker Lokaliteit Land

ZASZLO B.T.
7763 Egerag
Hongarije

LARUS

958 41 Kolacno
Slowakije

PET CENTRE
27746 Veltrusy
Tsjechië

FRIENDS
050 01 Revuca
Slowakije

PUPPY EXPORT
925 53 Pata
Slowakije

JANA SKLADALOVA
763 21 Slavicin
Tsjechïe

EVA PAVLIKOVA
68201 Vyskov
Tsjechïe

JOSEF GALIK
956 05 Radosina
Slowakije

A&G DOGS
17-312 Drohiczyn
Polen

VYBERCI
941 45 Mana
Slowakije

FURESZ & HERICZ
7000 Sarbogard Hongarije

L.J.M JANSEN
5527 JG Hapert Nederland

JOSEF POSPISIL
280 02 Kolin II Tsjechïe

PETER SOJKA
95 201 Zitavce Slowakije

Bron:
http://www.health.be...NL 04_01_12.pdf

Klacht of vraag over verwaarloosde of mishandelde dieren: bij wie kan u
terecht?

http://www.health.be...aints/index.htm

Raad voor Dierenwelzijn:

http://www.health.be...uncil/index.htm

Stuk voor stuk zijn deze buitenlandse "fokkers" opkopers van overtollige dieren in hun land.  En de regering en verenigingen maar inhakken op de Belgische Occacionel en hobbyfokker terwijl ze zelf de deur openzet voor deze wanpraktijken en wantoestanden, dierenleed doet hun niets ze krijgen er nog geld voor onze heren en dames ministers in de vorm van BTW en belastingen.

.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#274 Geplaatst 10 oktober 2013 - 12:52

Ik geloof er jammer genoeg ook niet meer zo hard in dat dit nu kan worden aangepast bij de overheid. Ik geloof voorlopig veel meer in sensibilisatie van mensen over waar je op moet letten bij het kopen van katten.

Bewerkt door kate2, 10 oktober 2013 - 13:13.