Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:43

jubikelcats zei:

gelukkig neemt ze ze goed en levert het geen problemen.

Ja, medicatie levert niet echt problemen op, gelukkig maar!
Ik doe een heel klein stipje boter op mijn vinger, zodat die lekker ruikt, leg het pilletje erop en hop, ze speelt alles binnen :d

Zonder iets wil ze die niet zomaar inslikken, ik denk dat de beste oplossing zal zijn om kleine kattensnoepjes te halen...
Zeker daar dit levenslang te geven is, momenteel lukt het me met een stipje boter, maar dat is natuurlijk niet ideaal...
En ik wil haar ook niet forceren om die te geven, alle stress is te vermijden!
Het is een echte schrokop, ze eet alles, suiker, zout van zodra er iets op de grond valt, hebben we niet eens de tijd om het op te rapen!
Iedere poes hier krijgt een aangepaste merkvoeding (kater: blaasgruis, kattin: light, ons laatste schatje: kitten), maar als ze de kans krijgt, aarzelt ze niet!
En als ze ook maar van in de verte ham denken te ruiken, staan ze allemaal paraat!

Het is niet handig om bvb tonijn te geven, als we die zelf niet eten, mag ik om de 2 dagen een doos openen en zo'n 90% weggooien, dat is ook niet echt economisch verantwoord!
En rauw vlees krijgen ze zeker nooit, dus denk ik dat die snoepjes de beste oplossing zullen zijn!

Indien andere tips, die zijn steeds welkom!

Bewerkt door haemoglobine, 13 februari 2010 - 20:44.

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#47 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:48

hier eten de katten graag rauw vlees
kipfiletje of runderhachee blokkies rauw
runder en lamshart
carnibest

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:54

Nahs zei:

hier eten de katten graag rauw vlees
kipfiletje of runderhachee blokkies rauw
runder en lamshart
carnibest

Rauw vlees is toch niet aangeraden om wormen te voorkomen?
Of ben ik verkeerd ingelicht?

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#49 Geplaatst 13 februari 2010 - 20:57

Elzenhof is al lang terug bezig , ook onder gewoon telnr , kan het weten had hem is aan de lijn. Ik wou gewoon eens checken wie achter dat 03 nr zat , elke week in de krant met andere soort raskatten. Daar ik zen stem herkende vroeg hij op de man af of ik een probleem met hem had. Wat een lef , ik heb hem wel van antwoord gediend hoor.

Chriske en de poezels

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#50 Geplaatst 13 februari 2010 - 21:01

haemoglobine zei:

Rauw vlees is toch niet aangeraden om wormen te voorkomen?
Of ben ik verkeerd ingelicht?

Veel info, over rauw voeren!
http://www.kattensit...highlight=ester

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 14 februari 2010 - 14:08

Na de mail naar de organisatie die de stambomen aflevert, is nu ook een mail naar de juridische dienst van test-aankoop (waar ik klant ben) verstuurd!
Afwachten wat zij me aanraden!

Bewerkt door haemoglobine, 14 februari 2010 - 14:10.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#52 Geplaatst 14 februari 2010 - 15:11

haemoglobine zei:

Na de mail naar de organisatie die de stambomen aflevert, is nu ook een mail naar de juridische dienst van test-aankoop (waar ik klant ben) verstuurd!
Afwachten wat zij me aanraden!

Super !! Ik ben zeer benieuwd naar hun reactie !

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 14 februari 2010 - 15:29

feroesti zei:

Super !! Ik ben zeer benieuwd naar hun reactie !

Hopelijk val ik bij test-aankoop op een dierenliefhebber!

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#54 Geplaatst 14 februari 2010 - 16:15

hier gaf iemand een klacht op een site om broodfokkers te melden en wat een belachelijk antw geeft de man van het elzenhof/beverhof snap zijn antw zelfs niet??? :p

Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Hier vinden jullie verhalen over bepaalde fokkers, die slachtoffers gemeld hebben.

BROODFOKKER: WESSELS

<DIV align=left><FONT size=3><DIV align=left><FONT size=3>
<SPAN style="mso-ansi-language: NL-BE" lang=NL-BE>Hallo iedereen,
xml:namespace prefix = o ns = "urn :s chemas-microsoft-com :o ffice :o ffice" />

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#55 Geplaatst 14 februari 2010 - 17:48

Ondertussen is er weer een nieuwe naam : dierenzaak....
Ik durf de naam niet schrijven, want zou niet graag een proces aan m'n been hebben...
Maar de naam is eigenlijk heel passend voor de zaak.
Het slaat op een Nederlandse film van heel slordige mensen, die in een rijke villawijk wonen. Kan je het al raden : De familie.... ???
Er komt een Sjakie in voor ...
Iedereen kent dat wel.
Wel, die naam zegt alles . Perfect gekozen !!!
Is zeer passend, wonen in een villa, maar de katten.... :censored: :censored: :censored:

Alle rassen worden weer aangeboden, net zoals vroeger.
Ongeloofelijk dat dit nog kan. Hoe ze de wet omzeilen is niet te doen. De wetgeving werd net aangepast om zo'n praktijken in te dijken, maar toch vinden ze telkens achterpoortjes...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#56 Geplaatst 14 februari 2010 - 18:05

Net dit topic even doorlopen en ik heb al weer heel wat bijgeleerd. :)

Wel fijn dat hier ook fokkers zitten die het wel goed menen met de dieren.

Vroeger had ik het niet zo voor fokkers, mijn oma was een fokker van Perzen en volgens mij toch niet zo'n goeie (teveel nesten op een jaar tijd). Dat is ondertussen wel al 15 jaar geleden. Maar door haar kreeg ik wel een hekel aan kattenfokkers aangezien de asiels al overvol zitten.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#57 Geplaatst 14 februari 2010 - 18:51

Fokkers krijgen een slechte naam door zo'n knoeiers en daar heb ik een bloedhekel aan. Toch zijn er heel veel fokkers met het hart op de goede plaats.Zij die niet enkel aan vermeerderen doen, maar aan een ras proberen te verbeteren...Zowel op schoonheid en karakter ,maar zeker en vooral op gezondheid !!

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#58 Geplaatst 14 februari 2010 - 22:26

Ra Ra , begint met een GROTE F ,  TJA WIE ZOU DAAR ACHTER ZITTEN DENK JE ? goed nadenken ...........ja , :LOL: je hebt het is ........

Chriske en de poezels

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#59 Geplaatst 15 februari 2010 - 08:32

Ik heb al eens naar die site gekeken van F... en dat is ongeloofelijk. Moet je eens kijken hoeveel rassen honden en katten hij aanbiedt ?????
Eerst twijfelde ik nog of het daadwerkelijk weer dezelfde was, maar de manier van adverteren en het telefoonnummer maakte veel duidelijk en al die rassen...Helemaal als van te voren en nog erger, want nu zitten er ook honden.
Hoe is het mogelijk dat iemand tot 3 keer toe onder een andere naam kan herbeginnen.
Maar de laatste naam vind ik toch zeer toepasselijk !!!!
Dit zegt echt waar het over gaat !!!
Zo zou ik mijn cattery alvast nooit willen over durven noemen. Blijkbaar lachen ze er zelf mee zeker ??
Spijtig dat mensen daar toch inlopen. Moet je op die site het filmpje eens bekijken, ik wordt er kotsmisselijk van !!!! En de tevreden baasjes ??
Eigenlijk zouden er de ontevreden baasjes moeten opstaan, maar ik vrees dat de site daarvoor niet groot genoeg is.
Pure broodfok en handel !!!!!!!!!!!!!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#60 Geplaatst 15 februari 2010 - 15:59

Ik meen dat die winkel er eerder was dan de 2e catterynaam, of misschien gelijktijdig.
de cattery bedruipt de winkel, en onwetende fokkers bedruipen de cattery.
het is een vizueuze cirkel.
Te triest voor worden en vooral voor de eigenaren van een jong kitten die ze daar aanschaffen is het nog veel erger.
Papieren schijnen dus in orde te zijn............................... derest niet :cry:

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!