Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#61 Geplaatst 15 februari 2010 - 16:55

Flodder  is de naam van de dierenzaak

bagger oplichter die van ex elzenhof en met zijn zogenaamde blije klanten
arme mensen die nog niet weten wat ze op zijn dak halen.

tjsa overheden kunnne veel in de hand houden maar op de een of andere wijze is dierenwelzijn niet in de hand te houden door de overheden.

Guest_Florisje_*
Guest_Florisje_*

#62 Geplaatst 15 februari 2010 - 17:09

Ohh, wat erg!!!
Bij de aankoop van een eerste kitten ben je inderdaad wat onwetend is deze wereld!!!
Ik had mij bijna ook laten vangen, was ook meteen verliefd op het kitten, maar we mochten de moeder en de andere kittens nog niet eens zien bij ons bezoek... we hadden totaal geen papieren gezien van de testen!
Gelukkig zijn we nog net op tijd ergens bij een zeer goede cattery terrecht geraakt en hebben zij ons alles mooi uitgelegd en laten zien en hebben we ons Florisje van daar...

Veel succes met jouw kitten!! :geluk: :geluk: :geluk:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#63 Geplaatst 15 februari 2010 - 18:10

Sissie, bedoel je de elzenhof, of bedoel je de cattery van TS?

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 15 februari 2010 - 18:40

jubikelcats zei:

Ik meen dat die winkel er eerder was dan de 2e catterynaam, of misschien gelijktijdig.
de cattery bedruipt de winkel, en onwetende fokkers bedruipen de cattery.
het is een vizueuze cirkel.
Te triest voor worden en vooral voor de eigenaren van een jong kitten die ze daar aanschaffen is het nog veel erger.
Papieren schijnen dus in orde te zijn............................... derest niet :cry:

De winkel is er inderdaad al een tijdje, adverteerde tot voor kort op kapaza, maar er kwamen teveel klachten binnen.

Guest_Tigro_*
Guest_Tigro_*

#65 Geplaatst 16 februari 2010 - 13:09

onze eerste komt van bij Flodder. Wij zijn er beland uit onwetendheid aangezien we niet wisten welk verkoopskanaal te volgen. Dit totdat we een advertentie op kapaza zagen. Wij hebben een europese paspoort gekregen bij onze pers waarop staat dat hij twee inentingen heeft gekregen voor kat en niesziekte. Wij moesten het overige spuitje (2e inenting) zelf regelen bij onze dierenarts. Onze Tigro heeft geen stamboom alsook staat er op de stamboom dat hij van Slovenië afkomstig is.Als ik dit allemaal lees hoop ik dat hij nooit ziek wordt. voor de rest zijn wij uiterst tevreden: echt een super tamme kat.

ps: onze tweede kat Buddha hebben we bij een cattery gekocht eind december. Ik wacht nog steeds op zijn stamboom, is dat normaal?

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 16 februari 2010 - 13:10

Tigro zei:

ps: onze tweede kat Buddha hebben we bij een cattery gekocht eind december. Ik wacht nog steeds op zijn stamboom, is dat normaal?

Bij sommigen krijg je de stamboom direct mee, maar bij sommigen duurt het wel een beetje langer.
Zelf heb ik de stamboom van Kasha enkele weken nadat ze naar huis gekomen is gekregen.

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#67 Geplaatst 16 februari 2010 - 13:15

hier heb ik Amy haar stamboom ook nog niet
ze is nu 8 maand
maar dat komt omdat de BCC haar computers kwijt was door inbraak
maar heb gistern nieuws gehad dat hij gemaakt is en ik hem binnenkort zal ontvangen

misshien toch best eens navragen hoe het komt dat je hem nog niet hebt

Bewerkt door MissKitty, 16 februari 2010 - 14:23.
Reden van bewerken: quote hersteld

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#68 Geplaatst 16 februari 2010 - 13:32

haemoglobine zei:

Zonder iets wil ze die niet zomaar inslikken, ik denk dat de beste oplossing zal zijn om kleine kattensnoepjes te halen...

Ben dus gisteren om zachte kattensnoepjes geweest waar ik het pilletje gemakkelijk kan induwen!
Probleem opgelost!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 17 februari 2010 - 15:04

Hierbij de raad van een welgekende dierenrechtenorganisatie:

3. Wat kan ik doen als ik in een winkel of bij een kweker een hond of kat gekocht heb die kort daarna ernstig ziek wordt?

Hetis zeer belangrijk dat u klacht indient en proces-verbaal laat opmaken bij de politie. Bij de klacht moet u het aankoopbewijs voegen en het attest van de dierenarts die het dier gezien heeft. Het verhandelen van zieke dieren is immers strafbaar.
Handelaars zullen u soms aanbieden u een tweede hond te bezorgen aan halve prijs, als de eerste gestorven is. Ga op zulke voorstellen nooit in. Dit doet de handelaar alleen om van u af te zijn en omdat u geen klacht zou indienen.

Het is heel belangrijk dat u het complete dossier stuurt naar de Federale overheid, dienst Dierenwelzijn - Dr. Van Tilburgh, Blok II – 7deverdieping, Victor Hortaplein 40/10 te 1060 Brussel Tel. 02 524 74 11E-mail: eric.vantilburgh@health.fgov.be
Het dossier moet omvatten: nummer van proces verbaal, kopie attest dierenarts, kopie aankoopbewijs. Vermeld wel duidelijk over welke zaak het gaat en geef ook het adres. Zij kunnen inspecteurs ter plaatse sturen en het is ook deze dienst die moet beslissen of een handelaar al dan niet een vergunning krijgt of mag behouden.

U kan ook schrijven naar de minister bevoegd voor Dierenwelzijn en hem vragen wanneer hij al die malafide dierenhandelaars nu eens zal aanpakken: Minister Rudy Demotte, minister van Volksgezondheid en Sociale Zaken, verantwoordelijk voor Dierenwelzijn: Kunstlaan 7, 1210 Brussel Tel. 02/220 20 11 Fax 02/ 220 20 67 E-mail: info@rudydemotte.be
U kan ook klacht indienen bij Test-Aankoop: Hollandstraat 13 1060 Brussel.
Tel. 02/ 542 32 11 - e-mail: leden@test-aankoop.be

Stuur ook een kopie van het dossier ter info naar GAIA. Met een alleenstaand geval kunnen we niet veel doen. Maar we houden alle klachten bij met de bedoeling over dergelijke praktijken een eigen dossier samen te stellen waarmee wij in de toekomst druk kunnen uitoefenen op de beleidsverantwoordelijken.
Mocht u overwegen ooit nog een andere hond of kat aan te schaffen, ga dan eens een kijkje nemen in een asiel, waar vele dieren zitten te wachten op een liefdevolle thuis. Voor elk gekocht dier sterft er één in een asiel. Jaarlijks moeten duizenden honden en katten door asielen gedood worden, omdat niemand hen wil en omdat fokkers veel te veel dieren kweken. Door bij een kweker of winkel te kopen, houdt u deze toestand mee in stand.

Wat denken jullie ervan?

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 17 februari 2010 - 15:28

Oei haemoglobine toch! Het gaat over dezelfde als waar ik uit onwetendheid toen bijna terechtgekomen was! Verdorie toch! Ik snap ook niet dat zo iemand steeds opnieuw kan beginnen (excuseer, verder alles kan ver :censored: ...) Volgens mij sta je wel sterk als je klacht indient. Zeker gezien de voorgeschiedenis van deze recidivist. Misschien kan je in contact komen met andere 'gedupeerden' om samen iets te ondernemen?
Fijn dat de medicatie bij jouw poezeltje lijkt te werken, geef haar maar een dikke :hug:
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:44

Fieke zei:

Oei haemoglobine toch! Het gaat over dezelfde als waar ik uit onwetendheid toen bijna terechtgekomen was! Verdorie toch! Ik snap ook niet dat zo iemand steeds opnieuw kan beginnen (excuseer, verder alles kan ver :censored: ...) Volgens mij sta je wel sterk als je klacht indient. Zeker gezien de voorgeschiedenis van deze recidivist. Misschien kan je in contact komen met andere 'gedupeerden' om samen iets te ondernemen?
Fijn dat de medicatie bij jouw poezeltje lijkt te werken, geef haar maar een dikke :hug:

Mijn katje komt niet van ginder, maar die is ondertussen in het topic ook ter sprake gekomen, wat tot vergissing kan leiden...
Bij mij is het een kleinschalige kweker die totaal geen benul heeft van waar hij mee bezig is, maar dat heb ik pas te laat ontdekt...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#72 Geplaatst 17 februari 2010 - 19:03

haemoglobine zei:

Hierbij de raad van een welgekende dierenrechtenorganisatie:

[COLOR="Blue"]3. Wat kan ik doen als ik in een winkel of bij een kweker een hond of kat gekocht heb die kort daarna ernstig ziek wordt?

Hetis zeer belangrijk dat u klacht indient en proces-verbaal laat opmaken bij de politie. Bij de klacht moet u het aankoopbewijs voegen en het attest van de dierenarts die het dier gezien heeft. Het verhandelen van zieke dieren is immers strafbaar.

Ik denk er net aan dat ik helemaal geen aankoopbewijs heb gekregen!

Ik had er tot nu toe nog niet bij stilgestaan, maar bij mijn andere kweker kreeg ik wel degelijk een betalingsbewijs en een overdracht van eigendom + de stamboom, hier heb ik enkel de stamboom (en mijn mails als bewijs...)

Waarschijnlijk ook nog iets dat niet normaal is...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#73 Geplaatst 17 februari 2010 - 19:09

Dat is per persoon ook verschillend.
Voorheen werkte ik ook niet met betalingsbewijzen of met contracten, ik weet heel dom, heel dom.
Ben er ook heel hard van teruggekomen. Contract is tevens betalingsbewijs.
Bij mijn vereniging heb ik geen overdrachtsbewijzen, dit is dus vereniging afhankelijk.
Wel heb je alle papieren van de d.a.
op stamboom staat naam e.d. van de fokker.
Jij bent de eigenaar.

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#74 Geplaatst 18 februari 2010 - 19:52

Tja, ik zal wel verplicht zijn om het via de officiële weg op te lossen en klacht in te dienen om te beginnen bij de politie.

Ziehier het antwoord van de stamboomvereniging die ik vandaag kreeg:

Hallo,

Tot hiertoe hebben wij nog geen klachten gekregen over die fokker.  Wij kunnen ook onmogelijk de eigenaars van de andere kittens opsporen, daar er geen enkele verplichting is vanwege de fokker om door te geven aan wie hij zijn kitens verkoopt.
M.v.g.

Dat is dan ook alles.
Daarmee is het voor hen opgelost???
Geen acties, maar dan ook niets!

Bewerkt door haemoglobine, 18 februari 2010 - 19:53.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#75 Geplaatst 18 februari 2010 - 20:38

triest, ze doen er ook duidelijk niks mee.
Vind het ook een erg zakelijke mailing, weinig empatisch.