Spring naar inhoud

- - - - -

lotgenoten broodfok

• Log in om te reageren
273 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 18 februari 2010 - 23:22

jubikelcats zei:

Dat is per persoon ook verschillend.
Voorheen werkte ik ook niet met betalingsbewijzen of met contracten, ik weet heel dom, heel dom.
Ben er ook heel hard van teruggekomen. Contract is tevens betalingsbewijs.
Bij mijn vereniging heb ik geen overdrachtsbewijzen, dit is dus vereniging afhankelijk.
Wel heb je alle papieren van de d.a.
op stamboom staat naam e.d. van de fokker.
Jij bent de eigenaar.

Ik heb ook opgemerkt dat ik bij mijn kater wel een overdrachtsbewijs heb gekregen, en bij mijn kattin van dezelfde kweker niet, maar ondertussen was zij van vereniging veranderd, wat dus de reden zal zijn...
Het is inderdaad beter om toch een of ander bewijs in handen te hebben, zowel voor de koper als voor de verkoper.
Inderdaad, ik heb de stamboom die bewijst dat ze wel van ginder komt, en het gezondeheidspaspoort, waarop ik als eigenaar sta, dat zou wel moeten voldoen.

jubikelcats zei:

triest, ze doen er ook duidelijk niks mee.
Vind het ook een erg zakelijke mailing, weinig empatisch.

Ja, echt triest om zo'n antwoord te krijgen, totaal onverwacht!
Ik dacht dat ze toch wel meer interesse zouden tonen in de gezondheid van de dieren en het respecteren van de "kwaliteit" van de rassen waarvoor ze de documenten afleveren...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#77 Geplaatst 19 februari 2010 - 08:26

Heb je ondertussen van test aankoop iets gehoord ???

Wat rot dat clubs zich er niets van aantrekken.
Maar als het tot meer klachten komt, zal er bij hen ook wel belletjes gaan rinkelen zeker ?
Het is niet omdat je geen deftige mail terug krijgt dat ze de fokker niet zullen opbellen om verhaal daar te horen.
Ze kunnen ook weinig doen, maar even polsen over wat er aan de hand is, zullen ze waarschijnlijk wel doen. En dan is de fokker ook meteen verwittigd dat je het meent en het zo niet zal laten. Misschien kan er dan alsnog aan een overeenkomst gewerkt worden...???

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 19 februari 2010 - 12:40

feroesti zei:

Heb je ondertussen van test aankoop iets gehoord ???

Wat rot dat clubs zich er niets van aantrekken.
Maar als het tot meer klachten komt, zal er bij hen ook wel belletjes gaan rinkelen zeker ?
Het is niet omdat je geen deftige mail terug krijgt dat ze de fokker niet zullen opbellen om verhaal daar te horen.
Ze kunnen ook weinig doen, maar even polsen over wat er aan de hand is, zullen ze waarschijnlijk wel doen. En dan is de fokker ook meteen verwittigd dat je het meent en het zo niet zal laten. Misschien kan er dan alsnog aan een overeenkomst gewerkt worden...???

Neen, nog geen nieuws van test aankoop...

Ik vind het ook wel een rot antwoord van de club.
Ik weet ook niet of er meer klachten zullen gaan komen, misschien heb ik de enige zieke van de nestjes...

Een overeenkomst, hmmm, ik heb zelfs geen zin meer om die nog te contacteren, een speciaal geval

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#79 Geplaatst 19 februari 2010 - 12:49

Toch zou ik het proberen hoor. Je hebt echt recht op een tegemoedkoming. Ik zou toch zeker de helft van de aankoopsom eisen voor de medische kosten of toch tenmiste iets van vergoeding.

Dat is ook wat er bij een rechtbank waarschijnlijk zou gebeuren. Of een tegemoedkoming of het kitten terug naar de cattery en de aankoopsom terug of helemaal niets als de rechtbank oordeelt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de afwijking.
Optie 2 lijkt me al zeker geen oplossing.
Dan is het beter dat er geen rechtbank hoeft aan te pas te komen en dat er gewoon onderling iets geregeld kan worden.
Een rechtbank zal hen ook niet verplichten van te testen, want dat is wettelijk ook niet verplicht. Ze zullen dus ook niet verplicht ophouden met fokken.
Maar als ze telkens een tegemoedkoming moeten geven voor de kittens met problemen, zullen ze het zelf wel opgeven vermoed ik. Ik zou ze dus zeker niet met rust laten !!!
Ze moeten beseffen dat ze verantwoordelijkheid moeten dragen en dat fokken niet altijd rozegeur en maneschijn is en al zeker niet met gevaarlijke lijnen !!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 19 februari 2010 - 15:50

feroesti zei:

Toch zou ik het proberen hoor. Je hebt echt recht op een tegemoedkoming. Ik zou toch zeker de helft van de aankoopsom eisen voor de medische kosten of toch tenmiste iets van vergoeding.

Dat is ook wat er bij een rechtbank waarschijnlijk zou gebeuren. Of een tegemoedkoming of het kitten terug naar de cattery en de aankoopsom terug of helemaal niets als de rechtbank oordeelt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de afwijking.
Optie 2 lijkt me al zeker geen oplossing.
Dan is het beter dat er geen rechtbank hoeft aan te pas te komen en dat er gewoon onderling iets geregeld kan worden.
Een rechtbank zal hen ook niet verplichten van te testen, want dat is wettelijk ook niet verplicht. Ze zullen dus ook niet verplicht ophouden met fokken.
Maar als ze telkens een tegemoedkoming moeten geven voor de kittens met problemen, zullen ze het zelf wel opgeven vermoed ik. Ik zou ze dus zeker niet met rust laten !!!
Ze moeten beseffen dat ze verantwoordelijkheid moeten dragen en dat fokken niet altijd rozegeur en maneschijn is en al zeker niet met gevaarlijke lijnen !!

Hmmm, hij had me 2 weken geleden al gezegd dat hij er niet echt iets kon aan doen, ik mag haar wel eens gratis laten dekken door zijn nieuwe kater!

Volgens zijn da heeft hij zelf een hele cinema gemaakt toen hij zijn eerste katje aan HCM is verloren en heeft hij zelf niets kunnen regelen, dus belooft dat niet veel...

Ik wacht nog op het verslag van Merelbeke, ik heb het zelf nog niet ontvangen, misschien dat ik eerst een aangetekende brief stuur éénmaal dit in mijn bezit is, en hem laat weten dat als hij niets wil regelen en hij zo doorgaat ik een klacht zal indienen.

Hij beseft niet waarmee hij bezig is, weet niet wat een gevaarlijke lijn wil zeggen, en ik denk niet dat hij zo gemakkelijk zal stoppen met fokken, want zijn nieuwe kater zou ook om te fokken zijn.
Daarover heb ik niet meer gegevens, die zijn ze ergens in Nederland gaan halen, tegen Breda als ik me niet vergis, met de bedoeling om er de ene week mee te fokken, en de andere week niet meer, dan wel weer...

Bewerkt door haemoglobine, 19 februari 2010 - 15:51.

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#81 Geplaatst 19 februari 2010 - 15:52

:(

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 19 februari 2010 - 16:06

haemoglobine zei:

ik mag haar wel eens gratis laten dekken door zijn nieuwe kater!

:trance: :trance: :trance:

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#83 Geplaatst 19 februari 2010 - 16:38

haemoglobine zei:

Volgens zijn da heeft hij zelf een hele cinema gemaakt toen hij zijn eerste katje aan HCM is verloren en heeft hij zelf niets kunnen regelen, dus belooft dat niet veel...

Dat wil toch niet zeggen omdat je zelf zo behandeld bent, dat je je eigen kittenkopers ook zo moet behandelen. :x

Bewerkt door Magic Coonie, 19 februari 2010 - 16:42.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#84 Geplaatst 20 februari 2010 - 10:28

O mijn god, wat een lef !!! :catscratchhead :catscratchhead
Dat is toch al te gek ?? Dit is niet meer uit onwetenheid, maar pure schande ! Een kat die medicijnen nodig heeft kan je toch niet laten dekken ?

Guest_pantuffje_*
Guest_pantuffje_*

#85 Geplaatst 20 februari 2010 - 14:30

hallo iedereen mag ik mij even aansluiten ?
ik heb hier een tijdje geleden mezelf geregistreerd omdat ik hulp nodig had bij het kweken van ons eerste nestje.

ondertussen weet ik sinds vandaag dat mijn ragdoll die ik kocht bij ELZENHOF hcm heeft! ik ben gewoon razend ! ook haar stamboom is vals !
ook ik wilde vragen of ik hier iets aan kan doen? ik heb hem gistere een mail gestuurd om te vragen of zijn fokpoezen en katers getest waren en of ze een chip hebben .
ik kreeg dit antwoord

beste,

Onze katten zijn getest op aids en leucose wij testen niet op hcm en pkd om twee redenen.
1 BIJ RAGDOLS KOMT DIT BIJNA OF NIET VOOR omdat dit een ras is dat niet gemegd is met perzen of britten waar dit meer voorkomt , ragdol is nog een redelijk zuiver ras .
2 u kan NOOIT zeggen dat je als fokker hcm of pkd vrij bent , je kan ieder jaar wel laten testen maar dit wil niet zeggen dat uw kat het volgend jaar niet kan hebben.
M.a.w u test dit jaar negatief en de voorgaande jaren ook , al uw kittens hebt u zogezegd vrij van hcm en pkd verkocht maar 1 jaar later blijkt toch één van de ouders pkd of hcm te hebben , wil dat dan zeggen dat jij een slechte fokker bent want u hebt al uw vorige klanten belogen want hun kittens dragen dat dan ook.

Kijk ik vind dat wanneer je iets laat testen en daar de nodige eur's voor betaald je ook effectief een zekerheid moet hebben dat je waar voor je geld hebt.
Bij aids en leucose kan je perfect uitsluiten en word ook gedaan , maar liggen testen om te testen en de dieren onnodig stres te bezorgen( waar ze dan weer fip van krijgen) doe ik niet.

Al onze kittens zijn conform de wetgeving , wij zijn een erkend fokker geen zwartkweker dus uiteraard zijn ze gechipt en worden ze na de verkoop geregistreerd op naam.

Mvg
Marc

----- Original Message -----
From: shary bruynseraede
To: info@fokkerijflodder.be
Sent: Friday, February 19, 2010 6:54 PM
Subject: ragdoll

worden jullie ragdoll's hcm en pkd getest? alsook de nestjes die jullie verkopen zijn de ouders hiervan allemaal HCM en PKD getest? zijn ze gechipt?

groetjes

alleen heeft mijn poes geen chip,is haar stamboom vals en heeft ze hcm
ik wacht nog op zijn antwoord maar zal het ook hier posten

groetjes

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#86 Geplaatst 20 februari 2010 - 14:39

sjucht..................................
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#87 Geplaatst 20 februari 2010 - 17:20

Wat een l*l, hcm komt wel voor bij de Ragdoll, er zijn genoeg Ragdolls gestorven aan hcm, en volgens mij is de Pers ook gebruikt bij het ontstaan van de Ragdoll, maar dat weet ik niet zeker
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#88 Geplaatst 20 februari 2010 - 17:21

wa jom?!!!

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#89 Geplaatst 20 februari 2010 - 17:28

:trance: :trance: :trance:
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#90 Geplaatst 20 februari 2010 - 17:41

Ik had zo'n reactie ook volledig verwacht, is al jaren zo.
Zeker aangeven bij het fod !!!!
Chippen is dus wel verplicht vanaf april 2009.
Ervoor niet, dus even kijken naar de verkoopdatum.