Spring naar inhoud

- - - - -

kammen en borstelen

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:47

kweet niet of het hier hoort of bij gedrag

maar mijn Toulousje wordt dus niet graag gekamd, geborsteld enzo, ze begint dan te bijten in mij en in de borstel dus je kunt je voorstellen dat het niet zo leuk is

nu verliest ze wel heel erg veel haar dus het is best wel nodig dat ik haar borstel
maar hoe??
heeft iemand tips hoe ik het kan aanpakken dat ze het mss niet meer zo erg vindt?
als klein kitten vond ze het wel leuk :/

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:50

Afleiden met wat lekkers?

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:51

helpt niet, heb net geprobeerd met tonijn :s

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#4 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:55

ik weet wel hoe ze te borstelen dat ze niet kunnen bijten enzo, maarja, het is natuurlijk niet leuk als ze er kwaad en gestresseerd bijzitten :(

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 maart 2009 - 12:36

Veel poezen houden er niet van om geborsteld te worden, zou het zo zacht mogelijk proberen te doen, en ze ook wat lekkers geven maar blijkbaar helpt dit hier niet.  Misschien kan je ze eerst wat aaien , dan even met de borstel proberen, dan terug aaien enz...
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 20 maart 2009 - 12:43

je hebt toch ook van die handschoenen waarmee je kan borstelen, dat lijkt dan meer op strelen, misschien zo eens proberen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 20 maart 2009 - 12:44

PeggyJ zei:

je hebt toch ook van die handschoenen waarmee je kan borstelen, dat lijkt dan meer op strelen, misschien zo eens proberen

Dat wou ik ook zeggen. :) Misschien kun je eens zo'n handschoen proberen?
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 20 maart 2009 - 16:25

Zo een handschoen heb ik ook gehad.
hier worden ze graag gekamd, maar met die handschoen mocht ik niet aan hun komen.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 20 maart 2009 - 17:40

Hier wordt Mellon (en Echo ook wel) heel graag gekamd. Als ik de borstel boven haal en hem van ver laat zien, dan komt hij afgelopen! Ik laat hem er altijd eerst even aan ruiken en dan draait hij zich al, zo van: alé, begin nu eens! Af en toe probeert hij hem ook wel te pakken en erin te bijten maar dan laat ik hem heel even doen en dan kan ik weer verder doen.
Als hij wat begint te wringen van: nee, daar niet dan borstel ik altijd heel snel eventjes een stukje waar hij het graag heeft zoals bv aan z'n oortjes.
Op die manier probeer ik hem te laten voelen dat borstelen eigenlijk wel leuk is.. :LOL:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 20 maart 2009 - 18:05

ik heb zo'n handschoen en die haat ze :ha :ha

wel een goed idee van je poezemannen, een plekje zoeken waar ze het graag heeft ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#11 Geplaatst 27 maart 2009 - 22:20

hier is het allemaal om het even. een handschoen, borstel,kam,furminator,mijn eigen haarborstel.alles is goed genoeg als ze maar gekamd worden. ;)

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 27 maart 2009 - 22:42

Noortje haat die borstels met zo van die naaldjes.. maar een gewone mensenborstel vindt ze zalig.. ginger heeft dan weer liever de naaldjes..

Guest_booke_*
Guest_booke_*

#13 Geplaatst 04 april 2009 - 13:20

hier hebben wij dat probleem ook met booke, die wordt ook niet graag gekamd en verliest ook veel haar nu.  duurt dat lang eigenlijk dat ze zo veel haar verliezen?

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 04 april 2009 - 13:29

Goh..de exacte duur weet ik niet echt..misschien iemand anders hier wel maar ik weet één ding: bij ons is het hier toch al eventjes bezig!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 04 april 2009 - 19:37

Ja, die van mij toveren ons tapijt ook in een oogwenk om in een sneeuwlandschap. :oops:
Alina, onze witte kortharige kattin, ruit eigenlijk altijd hard. Hoe ik haar ook kam de haren blijven komen.
Ook Maidu verliest nu ganse plukjes.

Een kat die geen haren verliest bestaat niet hé, behalve bloterikjes dan. :)

Maidu laat zich enkel kammen als hij lekker rustig neerligt en wat moe is. 's Morgens is hij veel te hevig en wil zo graag spelen dat ik er niet met een kam moet proberen aan te komen. Dan klauwt hij hard.
Hem eerst licht vochtig maken met een doek helpt. Een kat heeft een hekel aan statische elektriciteit op haar vacht en door er met een kam in te borstelen wek je dat op en wordt je kat boos.

Bewerkt door ARIZONA, 04 april 2009 - 19:43.