Spring naar inhoud

- - - - -

Tandplak

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:16

Honden mogen ook alle botten hoor, als ze rauw zijn. Het is pas vanaf een kippenbot mee gaar gemaakt is dat het gaat splinteren, en je het dus niet mag geven. Maar rauw kan het geen kwaad.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:33

Zowel katten als honden mogen alle botten eten. Het is zoals Peggy zegt, gekookte botten mag je niet geven.
Je moet er alleen op letten dat het bot niet te hard is voor de kat of hond. Ik weet vb dat ik nooit diersoorten met erg harde botten ga geven aan Aynoa. Kwartel krijgt ze wel op, maar kip(penkarkas) gaat al iets moeilijker. Het komt voor dat ze niet al de botten kan opeten van kip.
Hierdoor geef ik haar eigenlijk niet veel verschillende dieren qua (vlees)bot. Enkel kwartel en kip. Kippennek is zacht en dat krijgt ze ook goed op. Met karkas heeft ze wat meer moeite.. :)

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 31 maart 2009 - 15:39

Katten kunnen kleine botjes eten (kip, gevogelte) maar nooit gekookte botjes want die kunnen splinteren....
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 31 maart 2009 - 16:11

Ik weet niet welke botten voor honden taboe zijn maar ik geef geen hard bot aan de katten, vleugeltjes zijn het hardst wat ze krijgen. Wel rauw geven ivm versplintering en geen varkensbot/ vlees.

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 01 april 2009 - 08:37

Leuk dat die taboe ook weer opgehelderd is :LOL:
En waar halen jullie dan dat vlees? bv, die kippennekjes? Of die kwartels?
Hoeveel mag je daar van geven?

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 01 april 2009 - 10:51

Ik haal het vlees gewoon in de supermarkt, maar kippennekjes lustten mijn poezels niet, ze zijn dol op rundscarbonade, steak, kippefilet, soms kippehartjes.  Kippevleugels eten ze ook niet, ik geef niets meer met bot want het blijft toch liggen en eigenlijk ben ik ook bang voor darmobstructies. Normaal geen probleem met rauw maar ik voel er mij niet 100%  goed bij.  Daar ze geen bot eten moeten ze er de commerciële voeding bijkrijgen anders zouden ze tekorten opdoen.  De fabrikant van Bandit had me gezegd dat als je puur vlees in supplement geeft dat minder moet zijn dan een derde van de totale hoeveelheid voedsel die je geeft.  Ik denk dat als je elke dag een klein stuk rundskarbonade geeft voor de tandjes dit geen probleem zou moeten zijn.  Liefst wel niet samen geven met de droge voeding omdat de vertering van beiden soorten anders gebeurt. Je kan het zien als een extra snoepje.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 01 april 2009 - 11:14

mobius zei:

Leuk dat die taboe ook weer opgehelderd is :LOL:
En waar halen jullie dan dat vlees? bv, die kippennekjes? Of die kwartels?
Hoeveel mag je daar van geven?

Ik bestel het bij dogshape
Als Belg heb je eigenlijk niet zoveel keuze om rauwe voeding te kopen die wat betaalbaar is. Vroeger haalde ik mijn vlees bij supermarkten en bij slagers. Nuja, die kostprijs liep natuurlijk wel hoog op..
Daarom dat ik nu bestel bij Dogshape, het is veel goedkoper en je hebt ook een ruim assortiment.
Aynoa staat volledig op rauw, voor haar heb ik een weekmen.
Amira wil geen rauw meer hebben maar Aaron geef ik af en toe ook wat. Hij vind rundsvlees wel lekker. Ik geef hem gewoon wat en als hij genoeg heeft, geef ik de rest aan Aynoa of Bolo.. ;)

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 01 april 2009 - 12:48

elixeryen zei:

Ik bestel het bij dogshape
;)

Brengen ze dat dan aan huis ? Is het diepvriesvoeding ?
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 01 april 2009 - 16:38

Roosje zei:

Brengen ze dat dan aan huis ? Is het diepvriesvoeding ?

Ja, ze brengen het aan huis.
Boven de 100€ betaal je geen vervoerskosten wanneer je in van deze regio's woont: Klik. Indien je voor minder dan 100€ koopt, betaal je 5€ vervoerskosten dacht ik.
Indien je elders woont, moet je hen contacteren en zeggen zij hoeveel leveringskosten je moet betalen.

De voeding is inderdaad diepvriesvoeding.

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 01 april 2009 - 17:56

Meestal in de supermarkt maar de kip, kwartel, karkas en konijn ook vaak bij de poelier.
De Haaksbarf haal ik hier in de ruitershop, bij Tom & Co hebben ze geen versvlees.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 02 april 2009 - 10:45

elixeryen zei:

Ja, ze brengen het aan huis.
Boven de 100€ betaal je geen vervoerskosten wanneer je in van deze regio's woont: Klik. Indien je voor minder dan 100€ koopt, betaal je 5€ vervoerskosten dacht ik.
Indien je elders woont, moet je hen contacteren en zeggen zij hoeveel leveringskosten je moet betalen.

De voeding is inderdaad diepvriesvoeding.

Interessante site en inderdaad, niet duur in vergelijking met de supermarkt.
Geplaatste afbeelding