Spring naar inhoud

- - - - -

Welk ontwormingsmiddel voor kittens?

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#16 Geplaatst 27 mei 2009 - 11:27

Wij gebruiken hier panacur siroop en op 4 en 6 maand milbemax

Guest_Peggie_*
Guest_Peggie_*

#17 Geplaatst 19 september 2009 - 17:52

Bij volwassen katten komen vooral spoelwormen en lintwormen veel voor.
Kittens worden alleen voor spoelwormen behandeld. Catminth is daar zeer geschikt voor.
Volwassen katten moeten voor spoelwormen EN lintwormen behandeld worden. Hiervoor is Milbemax geschikt.
Stronghold beschermt tegen spoelwormen, vlooien en oormijt, maar NIET tegen lintwormen. Vandaar dat Stronghold niet afdoende is; het beschermt niet volledig. Uw kat kan nog steeds lintwormen krijgen.

Overigens is het goed om de kat eerst te ontvlooien en pas 3 dagen te ontwormen. Katten krijgen namelijk vooral wormen, doordat ze vlooien opeten die in hun vacht zitten. Het is daarom goed eerst alle vlooien dood te maken en daarna pas te ontwormen.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#18 Geplaatst 19 september 2009 - 18:08

hier krijgen ze altijd milbemax mee van de dierenarts
en voor filou en nouka ook

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#19 Geplaatst 19 september 2009 - 18:42

Voorheen gebruikte ik voor de kittens vithaminte, echter ik had ze teveel aan de kots en geheid vielen ze daardoor ook flink af.
Sinds ik voor de kittens flubenol pasta gebruik heb ik dat probleem niet meer.
Mijn volwassen katten die worden ontwormt met panacur.
Volwassen dieren zou ik niet snel met een pasta als vithaminte ontwormen, je hebt er wel erg veel van nodig, waardoor het onvoordelig in gebruik is.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_alexhart_*
Guest_alexhart_*

#20 Geplaatst 22 september 2009 - 09:08

Wij gebruiken Vithaminthe voor onze kittens, dit doen we op 4,6,8 en 12 weken daarna gaan we over op Flubenol K. om de drie maand tot ze 1 jaar zijn, dan om de 2 maanden. Vitha is niet alleen een ontworming maar krijgen ook de nodige vitamine binnen die een kitten nodig heeft, voorts krijgen de kittens en de volwassen katten maandelijkse vitamines ingespoten.      

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#21 Geplaatst 22 september 2009 - 15:26

vitaminthe voor kleine kittens en verder gebruik ik pipetjes in de nek voor de katten ja ja ook tegen wormen. weet alleen niet hoe het heet

Guest_VéCa_*
Guest_VéCa_*

#22 Geplaatst 06 januari 2010 - 16:30

Hallo,

Ik heb vandaag Phyllis Catminth geven. In plaats van 2 streepjes (dosis) is heel de spuit in haar bekje gegaan ... Het was weg voor ik het wist .... Heb er nog wat kunnen uithalen maar ze heeft nu wel wat veel gekregen ... Ze heeft geen wormen. Gewoon onderhoudkuurtje.

Dat wordt diarree zeker ? Tsssss ... ze deed het juist zo goed ... ben een slechte "moeder" ...

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#23 Geplaatst 08 januari 2010 - 11:49

VéCa zei:

Hallo,

Ik heb vandaag Phyllis Catminth geven. In plaats van 2 streepjes (dosis) is heel de spuit in haar bekje gegaan ... Het was weg voor ik het wist .... Heb er nog wat kunnen uithalen maar ze heeft nu wel wat veel gekregen ... Ze heeft geen wormen. Gewoon onderhoudkuurtje.

Dat wordt diarree zeker ? Tsssss ... ze deed het juist zo goed ... ben een slechte "moeder" ...

Ze zal er inderdaad diarree kunnen van hebben, gewoon goed in het oog houden. Het beste wat je kunt gebruiken om te ontwormen is Profender, is een pipetje om in het nekje te doen. Werkt ook tegen lintwormen, wat bv Catminth niet doet...
Het kan iedereen overkomen, daarvoor ben je géén slechte "moeder" ;)

Guest_Toffe Mop_*
Guest_Toffe Mop_*

#24 Geplaatst 08 januari 2010 - 12:05

Milbemax! :)

Guest_VéCa_*
Guest_VéCa_*

#25 Geplaatst 08 januari 2010 - 14:34

Ze heeft dus een echt "lavementje" gehad ocharme .. alles terug normaal nu ! Ze komt niet buiten dus zal binnen een maand nog eens iets geven.
:LOL: Bedankt voor de tips. Zal afwisselen van ontwormingsmiddel. Kan niet slecht zijn. ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 09 januari 2010 - 12:14

VéCa zei:

Ze heeft dus een echt "lavementje" gehad ocharme .. alles terug normaal nu ! Ze komt niet buiten dus zal binnen een maand nog eens iets geven.
:LOL: Bedankt voor de tips. Zal afwisselen van ontwormingsmiddel. Kan niet slecht zijn. ;)

Ontwormen moet niet maandelijks hoor, hier komen ze ook niet buiten en ik ontworm om het half jaar. Een beetje teveel catminth kan niet zoveel kwaad hoor, het maakt je zeker geen slechte poezenmoeder ;)
Ik had laatst een half pilletje milbemax laten vallen en kon het niet terug vinden, mogelijk heeft ook 1 van de poezen een dubbele dosis gehad, maar ze geeneen heeft er last van gehad.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 09 januari 2010 - 19:52

Steeds Milbemax gegeven.

Guest_sylvani_*
Guest_sylvani_*

#28 Geplaatst 03 augustus 2010 - 22:16

VéCa zei:

Hallo,

heb het hier net ook voor gehad.ze moest 2 streepjas krijgen maar ze kreeg er 3 , dat spul spoot er zo snel uit :o . ik deed het in haar eten dus heb ik er wel wat kunnen uit halen.hopelijk hebben we morgen geen diaree.