Spring naar inhoud

- - - - -

Welk natvoer geef jij je poezels te eten?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 21 maart 2009 - 15:39

Hier krijgen ze 'smorgens de catmix van Bandit en 's avonds krijgen ze almo nature natvoer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 22 maart 2009 - 10:54

Hier krijgen ze momenteel bozita, cosmo en soms almo nature.
Vroeger kregen ze animonda carny, maar Bastet is daar helaas allergisch voor.
Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 22 maart 2009 - 13:21

toesje krijgt geen natvoer, daar krijgt ze diarree van
dus krijgt ze nu vers vlees als natvoer :)

Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 22 maart 2009 - 16:08

Sheba. Anders wordt ik het huis uit gezet door de kat. (voor meer info verwijs ik naar de natvoersaga)

AnnDB
AnnDB
  • 1.455 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 22 maart 2009 - 17:07

Ons kitten krijgt RC en Hill's brokjes onder elkaar gemengd. En aanvullend nog wat nat voer van Hill's of Iams. Maar meestal maar een half zakje per dag. En naast water krijgt hij ook af en toe wat geitenmelk. In tegenstelling tot koeienmelk krijgen ze hier geen diarree van.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#21 Geplaatst 23 maart 2009 - 09:45

Hier krijgen ze 1x in de week soms 2x een doosje Sheba, ofwel die kleine ronde blikjes met volledige stukjes kip of tonyn ofzo ofwel de platte doosjes met brokjes vlees. Soms ook eens een doosje tonyn. Moet opletten wat ik geef aan Shanti want ze heeft snel slappere :censored: waardoor dat dan in haar haar blijft plakken en da is nie zo plezant :o

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 23 maart 2009 - 11:18

Hier krijgen ze Animonda (100 % vlees of vis), KVV en rauw.   Als je natvoer koopt moet je eens naar de samenstelling kijken die op het blik staat. Bij Whiskas, Felix, Gourmet en de meeste supermarktvoeding staat er bv op : 4% vlees
Geplaatste afbeelding

quid_faciendum
quid_faciendum
  • 393 berichten

#23 Geplaatst 23 maart 2009 - 11:27

Inderdaad, bij de meeste supermarkt-merken zoals Whiskas, Felix etc. zit er maar 4 procent vlees in het natvoer (wat is de rest dan, vraag ik me af), terwijl een merk als Feline Porta 21 (dat wij hier thuis als natvoer gebruiken, en uiteindelijk valt de prijs toch wel redelijk mee als je de blikken van 400g bestelt op de zooplus.co.uk-site) wel 65 procent vlees bevat. Sommige merken bevatten zelfs nog meer vlees! Het kost misschien een klein beetje meer, maar het is ook veel voedzamer!!

Groetjes, Eline

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#24 Geplaatst 23 maart 2009 - 12:41

quid_faciendum zei:

Inderdaad, bij de meeste supermarkt-merken zoals Whiskas, Felix etc. zit er maar 4 procent vlees in het natvoer (wat is de rest dan, vraag ik me af), terwijl een merk als Feline Porta 21 (dat wij hier thuis als natvoer gebruiken, en uiteindelijk valt de prijs toch wel redelijk mee als je de blikken van 400g bestelt op de zooplus.co.uk-site) wel 65 procent vlees bevat. Sommige merken bevatten zelfs nog meer vlees! Het kost misschien een klein beetje meer, maar het is ook veel voedzamer!!

Groetjes, Eline

das een misvatting hoor
die 4 procent is wat er vanvoor op staat, voor de rest zit er veel vleesafval in verwerkt (wat op zich geen kwaad kan)
je moet gewoon zien dat er geen granen inzitten of suikers :)

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 25 maart 2009 - 08:40

Hier krijgen ze naast hun brokken (RC gemengd met Hills Nature Best) 2x per dag natvoer ('s morgens en 's avonds).
Eerst gaf ik enkel Iams, Hills, Almo,... maar de laatste dagen durf ik het wel eens te mengen met andere merken.

lizke
lizke
  • 5.523 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 26 maart 2009 - 10:21

Hier krijgt ze Hills en Pro Plan en van brokken RC

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.988 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 26 maart 2009 - 20:54

mijn kater krijgt gourmet en almo nature en die eet dat heel graag hij lust geen droge brokken
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#28 Geplaatst 27 maart 2009 - 09:58

Hier krijgen ze volgende merken met onze beoordeling er achter ;)
Schésir +++++
Gimpet ShinyCat ++++
Iams +++
Almo Nature ++
Sheba Luxe + (alleen de ronde blikjes!)

Hill's is ook wel goed, maar lusten ze gewoon niet zo graag. Cosma Thai werd ook enorm geapprecieerd, maar dat kan ik niet vinden in winkels hier in de buurt.
Van Whiskas, Felix e.d. krijgt Nanno gegarandeerd diarree. Heb die vroeger getest toen ik nog niet beter wist, en zelf de juiste conclusie getrokken ;)
Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#29 Geplaatst 27 maart 2009 - 13:53

Hier krijgen ze alle 5 natvoer van het merk Whiskas, Gourmet en Felix. En de droge brokjes zijn ofwel Friskies, Whiskas, Brekkies en zelfs zoms een doos van de Aldi. En het bevalt hen prima ze zijn niet te dik en zelfs valt de geur mee als ze op de kattebak zijn geweest. Ik denk dat je moet zien wat het beste is voor je poezels en natuurlijk wat je kan finacieel.

poezemannen
poezemannen
  • 12.009 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 27 maart 2009 - 18:16

Ik vraag me eigenlijk af of er bij natvoer ook "sensitive" is? Onze Mellon heeft gevoelige darmkes dus ik meng de Porta met Arden Grange Sensitive en dat werkt perfect. Maar als ik bv meer Iams natvoer geef, dan merk ik toch weer dat dat minder goed is..dus bestaat hier een "sensitive" versie van? Of van een ander merk?