Spring naar inhoud

- - - - -

Lijst positieve of negatieve cattery

• Log in om te reageren
112 reacties op dit onderwerp
Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:06

Kunnen we beter niet voor iedereen te helpen hier een lijst maken met positieve cattery's en negatieve cattery's.
Waar iedereen kan zien waar hij of zij best een nieuw kitten besteld of deze beter vermijden.

Want tegenwoordig hoor je zoveel probleempjes van poezels dat je schrik begint te krijgen om nog een ras poezel te kopen.

Dus als jullie mee willen werken komen er hopelijk minder mensen bij een probleem poezeltjes terecht.

Bv: Positief: Cattery Brits Snowcats. ( Brits korthaar )

Bewerkt door Midas, 17 februari 2010 - 12:30.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:12

Cattery Dreamcats in Machelen: :thumb: :thumb: :thumb:

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:15

Die van Zita ga ik niet aanbevelen, meesten hier weten waarom
Geplaatste afbeelding

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#4 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:19

Cattery One Can Admire in Nigtevegt is :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Ragdoll Cattery

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:26

Is niet zo simpel, komt ook vaak voor dat iemand een negatieve ervaring heeft met een cattery terwijl vele anderen er wel postieve ervaringen mee hebben bvb..

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:27

In de lijst van de cattery's staat al 'test voldoende'. Dit is natuurlijk wel alleen maar van de cattery's die op KS zitten

Geplaatste afbeelding

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:29

MissKitty zei:

Is niet zo simpel, komt ook vaak voor dat iemand een negatieve ervaring heeft met een cattery terwijl vele anderen er wel postieve ervaringen mee hebben bvb..

Misschien dan beter enkel positieve cattery's vernoemen.
Voor de andere geen schade te berokenen.
Ik ken ook 1 heel negatieve maar ik durf deze naam er ook niet goed opzeten omdat is het toevalig of is er echt iets verkeert.

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#8 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:30

Cattery Von Ashna in Zandvliet :thumb: :thumb: :thumb:
Hier komen onze drie noorse boskatten van!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:32

MissKitty zei:

ja dat dacht ik ook wat voor de 1 positief is kan voor de anders negatief zijn.

hoe kan je dan alleen de positieve neer zetten? als een ander al negatieve ervaringen heeft is lastig.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 17 februari 2010 - 12:34

Ik denk eerlijk gezegt dat het niet mogelijk is of je moet echt duidelijk bewijzen hebben dat het een slechte Cattery is.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 17 februari 2010 - 13:48

T' was maar een ingeving omdat er momenteel zoveel mensen zich afvragen waar kan ik bijna 100% zeker een gezond kitten kopen.

Misschien kunnen wel de mensen die tevreden zijn gewoon noteren mijn kitten komt vandaar en (ik ben er tevreden over).
Of als ik een kitten bij neem zal ze waarschijnlijk van daar komen.

Weet dat het moeilijk is want iedereen heeft andere gedachten over iets, en over de manier van werken.
Maar een gezond kitten of een grote kans op een gezond kitten wilt toch iedereen.

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#12 Geplaatst 17 februari 2010 - 13:50

Ik denk dat je geen positieve of negatieve catteries kunt benoemen.
Degene die de ene super vond kan bij de andere super slecht zijn.

Ik zelf geef dan ook aan kittenkopers die mij bellen altijd hetzelfde advies.
Dat is:
Vraag of ze alle katten testen op dna (beide gene bij de ragdolls)
En dan de echo ook nog op hcm ,pkd en bloed. Dit omdat er niet 100% zzekerheid is dat er maar 2 genen zijn die hcm kunnen veroorzaken.Net als bij de mens dus.
Dan stel je komt aan de deur en de stank komt je tegemoet dan draai om want dan is de hygiene minimaal dus ook voor de katten.
Ik heb ook katten en katers maar dat is niet zo dat je de geur al bij de voordeur moet ruiken.
Kijk naar de kittens hun ogen en neusje.Volg ook je gevoel bij de fokster.Mooie praatjes hebben ze allemaal want het is vaak een verkooppraatje logischer kan niet. En vraag aan iemand of die naar de stamboom kijkt zeker bij fokdieren.Er is erg veel bekend en helaas durft niet iedereen te zeggen wat ze weten maar ik wel. Ik had ooit gehoopt dat men mij had geholpen met de stamboom in het begin, dan had ik niet 2x hcm gehad in mijn kittens. Vraag overal gerust.Beter 3x dan helemaal niet

Ik heb wel altijd een negatieve fokker waar ze beter wegblijven in nederland.Die noem ik ook gerust want die is algemeen bekend.Heeft nu inmiddels een nieuwe naam en een pension en krabpalen.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#13 Geplaatst 17 februari 2010 - 16:46

hier staat nu al een naam van een cattery tussen waarvan ik een kitten wou en geen heb genomen
dus wat de 1 positief vind , dat vind de andere dan niet ...

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 17 februari 2010 - 16:52

clyde zei:

hier staat nu al een naam van een cattery tussen waarvan ik een kitten wou en geen heb genomen
dus wat de 1 positief vind , dat vind de andere dan niet ...

Denk dat ik weet dewelke, is het ivm testen?

Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#15 Geplaatst 17 februari 2010 - 16:54

je mag me altijd pb'en , ik vind niet dat dit nog openbaar besproken moet worden ;)