Spring naar inhoud

- - - - -

Lijst positieve of negatieve cattery

• Log in om te reageren
112 reacties op dit onderwerp
krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#16 Geplaatst 17 februari 2010 - 17:06

Cattery Sheramar*Pl :thumb: :thumb: :thumb:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#17 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:02

Midas zei:

T' was maar een ingeving omdat er momenteel zoveel mensen zich afvragen waar kan ik bijna 100% zeker een gezond kitten kopen.

Je kan helaas nooit garanderen dat je een bijna 100 procent gezond kitten meegeeft. Ondanks alle testen, vaccinaties,...kan het altijd alnog fout gaan. ( kankers, maagproblemen, allergie, ....)
Als mensen hier een kitten meenemen, wijs ik hen daar wel op. Als fokker kunnen we ze niet doorlichten en kunnen we dus niet weten wat er kan gebeuren, hoe goed we het ook proberen te doen. Een goede garantie is belangerijk, maar het emotionele als er toch iets gebeurt kan je als cattery met die garantie niet wegnemen.
Vandaar soms ook de ene positieve, de andere negatieve reacties bij bepaalde catteryen.

Bewerkt door MissKitty, 22 februari 2010 - 15:15.
Reden van bewerken: quote hersteld

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:13

clyde zei:

hier staat nu al een naam van een cattery tussen waarvan ik een kitten wou en geen heb genomen
dus wat de 1 positief vind , dat vind de andere dan niet ...

Die van Anaïsje? :onzeker:

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#19 Geplaatst 17 februari 2010 - 18:37

het maakt toch niet uit .... ik ga er echt niet meer verder op in

Guest_lissy_*
Guest_lissy_*

#20 Geplaatst 17 februari 2010 - 20:44

Indd je bent bezig met levende dieren en je kan nooit 100% geven dat er niets fout gaat.
Vandaar je alles wat nodig is bij een bep ras moet doen om juist die dingen zga uit kunt sluiten. Een kitten verkopen dat pkd heeft is niet meer nodig want dat is er uit te fokken.
Maar giardia, niesziekte,felv, fiv, hcm, pkd, zijn te testen.En zijn overdraagbaar dus. Diarree kan altijd weleens gebeuren. Daarom vraag ook zoveel mogelijk info aan de fokker.Stel een lijstje op met al je vragen want als je zo'n klein kitten ziet dan ben je emotioneel al verkocht.

feroesti zei:

Midas zei:

T' was maar een ingeving omdat er momenteel zoveel mensen zich afvragen waar kan ik bijna 100% zeker een gezond kitten kopen.

Je kan helaas nooit garanderen dat je een bijna 100 procent gezond kitten meegeeft. Ondanks alle testen, vaccinaties,...kan het altijd alnog fout gaan. ( kankers, maagproblemen, allergie, ....)
Als mensen hier een kitten meenemen, wijs ik hen daar wel op. Als fokker kunnen we ze niet doorlichten en kunnen we dus niet weten wat er kan gebeuren, hoe goed we het ook proberen te doen. Een goede garantie is belangerijk, maar het emotionele als er toch iets gebeurt kan je als cattery met die garantie niet wegnemen.
Vandaar soms ook de ene positieve, de andere negatieve reacties bij bepaalde catteryen.

Bewerkt door MissKitty, 22 februari 2010 - 15:18.
Reden van bewerken: quote hersteld

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 18 februari 2010 - 11:53

Chatterie :thumb: Monaliza :thumb: , wel langs de franstalige kant van ons landje, in Waver.
10 jaar geleden 1 van de enige goeie waar we onze karthuizers vonden.
Het was toen ook moeilijker, internet was toen ook nog niet wat het nu is...
Nu kweekt ze geen karthuizers meer, enkel nog british shorthair en scottish fold.

Waar mijn britje vandaan komt is helemaal af te raden, ik ben toevallig bij hen terechtgekomen, het spijt me dat ik niet naar mijn bovenstaande kweker ben teruggegaan...

Bewerkt door haemoglobine, 18 februari 2010 - 12:10.

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#22 Geplaatst 18 februari 2010 - 12:15

Hier mijn lijstje met mijn persoonlijke ervaringen waar ik mijn katten heb gehaald.
Dit is persoonlijk, het wil niet zeggen dat ik die ene cattery fantastisch vond dat een ander dit vind .
een cattery die voor mij persoonlijk slecht was wil nog niet zeggen dat deze cattery slecht is.
Geen duimpjes: slechte ervaring
hoe meer duimpjes hoe beter :d

Cattery Mikmis(Misty): :thumb: :thumb: :thumb:
Cattery bozidara: (Lotte, Cassie, Spencer, Luna & Saphira) :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Cattery chanta Moni :( chanel) :thumb: :thumb: :thumb:
Cattery Ragkoenin: (Leina)
Cattery Pocahontas(Zweden): (Nika & Noa): :thumb: :thumb: :thumb:
Cattery Unreal Ragdolls in Spanje(Nelson): :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Cattery Dollnouveau in US(Macy) :thumb: :thumb:

Ik ben ook al eens bij Cattery Calaquendi geweest en moet zeggen dit is voor mij toch ook :thumb: :thumb: :thumb: , ik heb er geen kat van dus het zouden nog meer duimpjes kunnen worden :d
Ook al een bezoek gebracht bij cattery van Bever, geen kat gekocht voor mij :thumb: maar, ik heb de volwassen poezen niet kunnen zien.
Geplaatste afbeelding

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#23 Geplaatst 08 maart 2010 - 20:59

Cattery Attention I Am waar onze Brit vandaan komt. :thumb: :thumb:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#24 Geplaatst 08 maart 2010 - 21:04

Tja ik denk inderdaad dat het ook persoonlijk is wat de 1 een goede cattery kan vinden vind een ander misschien een slechte

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#25 Geplaatst 08 maart 2010 - 21:10

Klopt, da is wel zo......Dat is met alles zo é. :) Ken je de cattery waar ik het over heb?

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 08 maart 2010 - 23:20

Ik vind dit geen manier om te beoordelen. Zoals anderen al hebben gezegd, dit is subjectief en je kan hier mogelijk slechte reclame maken voor cattery's waar niks mis mee is. Volgens mij is dat niet de bedoeling hier en wordt dat ook door de makers van KS niet gewaardeerd.

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#27 Geplaatst 08 maart 2010 - 23:54

Klopt, daar heb je gelijk in. Wij zijn tevreden over Cattery Attention I Am. :d En we hebben nog goede reactie's gehoord van mensen die daar een kitten kochten.
Bij ons in de buurt, in Ertvelde, is ook een cattery die naar het schijnt goed is en goed gekend is, ook van Brits korthaar.

Guest_fanabe_*
Guest_fanabe_*

#28 Geplaatst 18 maart 2010 - 19:34

Heeft er iemand ervaringen met het bloesemhof te borgloon

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#29 Geplaatst 19 maart 2010 - 14:03

neen kan ik je niet mee helpen , is blijkbaar niet veel info over te vinden ook :s
groetjes vero

Guest_Babs_*
Guest_Babs_*

#30 Geplaatst 29 april 2010 - 19:42

Heeft er toevallig iemand ervaring met Cattery Nefertete (Ruddervoorde)? Graag jullie mening.