Spring naar inhoud

- - - - -

Hoelang kan een kat wegblijven?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#1 Geplaatst 18 februari 2010 - 14:49

Mijn nicht had een tijdje geleden een heel jong katje geadopteerd.  Ik schat dat het nu rond de vier à vijf maand moet zijn.
Ze heeft haar kat de hele tijd binnengehouden en de keren dat het buiten katje toch pertoeval buiten geraakte ging het dadelijk terug naar binnen.

Gisterenmorgen is haar katje naar buitengelopen en tot op heden is het nog niet niet terug.

Is dat normaal?  Hoelang kan een katje wegblijven... zou het nog terugkomen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 18 februari 2010 - 14:52

Als het de eerste keer is dat ze echt alleen naar buiten gaat blijven ze soms wel wat langer weg omdat alles nieuw is en ze komen zoveel geuren tegen. Is hij of zij gecastreerd/gesteriliseerd?
Want de poezenperiode is in aantocht en dat kan wel eens gevaarlijk zijn om het af te bollen op zoek naar een vriendje of vriendinnetje.
Zeg dat ze vooral blijft roepen en rammelen met eten of kommeke mss is ze zo ver nog niet en komt ze door het geluid wel terug.

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#3 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:03

Neen ze is nog niet gesteriliseerd ...  da's minder eh ... ze is ook nog niet krols geweest dus zou ze dan al zwanger kunnen worden?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:19

Ja dat kan spijtig genoeg gebeuren, zeg tegen je vriendin dat ze zeker blijft zoeken zodat ze zo snel mogelijk terug thuis komt, mss heeft ze bang en zit ze gewoon ergens onder of ergens in. Kan ze de straat op of kan ze alleen in de tuinen achter de huizen?
Heeft ze bang van vreemde mensen? Zou toch eens in de buurt op onderzoek uitgaan.

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#5 Geplaatst 18 februari 2010 - 15:38

Ze heeft bang van vreemde mensen, want toen wij binnenkwamen kroop ze altijd onder tafel om haar te verstoppen.   Ze is volgens mij via de tuin weggelopen maar er zijn wel degelijk straten in de buurt.  En om eerlijk te zijn, 't is echt een mooi katje ... en ze heeft ook geen halsband aan omdat ze die steeds zelf uitkreeg... 'k weet niet hoe maar alle :)

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#6 Geplaatst 18 februari 2010 - 16:43

geen idee... figi zit ook altijd buiten, maar als je die roept, is die na enkele minuten toch weer daar...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:22

Mss best flyers maken en die in de brievenbussen doen in de buurt, en zelfs mss eens gaan aanbellen met de buren.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:55

Vooral blijven zoeken en buren verwittigen om uit te kijken, misschien is ze ergens opgesloten
Geplaatste afbeelding

my_Minoes
my_Minoes
  • 640 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 18 februari 2010 - 17:59

Ik weet niet hoelang een kat kan wegblijven, dat hangt ervan af denk ik  maar een vriendin haar poes was meer als een week weg, toen besloot ze maar een nieuwe kat te kopen, de dag erna kwam haar poes terug. Met een gebroken staart, daarom duurde het wat langer.
Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#10 Geplaatst 18 februari 2010 - 18:29

T'is wel nog een jong beestje,he.Misschien van de schrik de weg niet vinden.Mijn kater die hier nu een dikke twee maaanden is,komt uit het asiel en is 6 jaar lang een appartementskat geweest.Hij is ook eens ontsnapt langs mijn keukenraam,maar we vonden hem een tiental meter verder terug,helemaal ineengedoken van de schrik.Hoop dat ze vlug terugkomt.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 19 februari 2010 - 07:04

Bij vermist/gevonden staan goede tips.

Een kat kan wel eens 24u van huis zijn hoor.
Maar het beste is om te gaan zoeken.

Samantha
Samantha
  • 1.582 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 19 februari 2010 - 08:52

als steed nog bang binnen vreemd zou ik ook niet kat naar buiten zou ook vreemden loop  ver weg en dat nog jong laten gaan
mag wel buiten gaan maar om 1uur terug komen en dan ander dag nog roepen als die kent weg is ooke
ik hoop dat terug kom :cathiss

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:12

Wij hadden vroeger een kater die buiten mocht, en die bleef soms een week weg. Is maar 2 x gebeurd hoor :( maar ik was dan al aan het huilen omdat ik dacht dat iemand em meegenomen had of dat hij platgereden was...

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:58

Toen Zwartje nog jong was, is hij een paar keer meerdere dagen weggebleven. Nu kan hij nog steeds in de zomer een nacht niet thuis komen ofzo (ligt ie meestal gewoon vijf meter verder weg te pitten maar kan ik hem niet zien).

Het helpt wel om thuis komen aan iets positiefs te binden. Zwartje krijgt altijd lekkers als hij thuis komt, en dat weet hij goed genoeg ;)

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#15 Geplaatst 19 februari 2010 - 10:25

'k heb haar jullie tips teruggegeven, ze is nog niet terug :(