Spring naar inhoud

- - - - -

Hoelang kan een kat wegblijven?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 19 februari 2010 - 12:14

Omdat het poesje nog maar pas buiten ging is het goed mogelijk dat ze de weg niet direct zal vinden. Blijven zoeken, en vooral bij valavond. Een poesje die je wil laten wennen aan het buitenleven, kan je dit best geleidelijk aan leren, met kleine stapjes, in het begin er bij blijven en als ze terug binnen komt belonen met een snoepje of eten. Als ze gewoon zijn dat ze hun eten krijgen als ze thuis komen, zijn ze vlugger geneigd om niet meerdere dagen weg te blijven. Best is ook om, de poes pas kennis te laten maken met het buitenleven als ze gesteriliseerd is.
Ik hoop dat ze vlug terecht zal zijn en dat ze niet zwanger zal zijn want ze is nog wel heel jong hé. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 21 februari 2010 - 22:08

Als het nog een jong mooi poesje is zonder halsband zit ze misschien bij iemand binnen.Heeft je zus al geflyerd?

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 22 februari 2010 - 16:33

Mijn nicht heeft inderdaad zitten flyeren.  Mailen naar iedereen en resultaat:
Er zouden blijkbaar mensen zijn die haar al gezien hebben dus goed nieuws: ze zou nog rondlopen.  
Ze zetten aan hun voordeur ook eten en blijkbaar zou ze ook aan dat eten komen eten.
Enige probleem: ze hebben ze nog niet kunnen pakken.

Zowel de buren als een aantal mensen in de straat hebben al gezegd dat ze hun kat hebben zien lopen.  
Dus nu moeten ze er alles aan proberen om haar toch terug te krijgen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 23 februari 2010 - 15:00

Ik zou ze zeker geen eten geven buiten, want als ze haar buikje weer vol gegeten heeft, kan ze weer terug op pad uiteraard, zo gaat het veel moeilijker zijn om haar terug naar binnen te krijgen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 23 februari 2010 - 15:32

Dat was ook mijn bedenking, maar voor hetzelfde gaat ze ergens anders eten en dan zie je ze niet meer ...

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 23 februari 2010 - 21:43

Is ze nog niet terug?Is het een schuw katje?

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 23 februari 2010 - 23:57

Minou zat daarstraks blijkbaar in hun voortuin, maar vanaf dat ze erbij proberen te komen loopt ze weg... hoe kunnen ze haar het best vangen?

Ja ze is wel schuw in vergelijking met mijn grietje.

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#23 Geplaatst 25 februari 2010 - 10:03

Lalientje zei:

Minou zat daarstraks blijkbaar in hun voortuin, maar vanaf dat ze erbij proberen te komen loopt ze weg... hoe kunnen ze haar het best vangen?

Ja ze is wel schuw in vergelijking met mijn grietje.

Mss kunnen ze van een asiel in de buurt een vangkooi lenen?? Met een lekker ruikend hapje erin zal ze er wél snel inzitten!

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 25 februari 2010 - 14:28

Ja,dat vind ik ook een goed idee.Als ze schuw is dan wordt het moeilijk om haar met de hand te vangen,maar oef,ze leeft nog,dat is al heel mooi.

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 februari 2010 - 09:48

Inderdaad dat is al mooi !!!

MZ_forever
MZ_forever
  • 8.572 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 28 februari 2010 - 13:16

En? Hoe is het nu met het katje?

Geplaatste afbeelding

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 03 maart 2010 - 12:19

Nog steeds niet thuis ...

Ik hou van mijn kat
Ik hou van mijn kat
  • 115 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 03 maart 2010 - 13:12

Pino is juist 2weken weggeweest.
Hij was uiteindelijk ook hier in de buurt in een tuin,en mijn vriend zag hem lopen.
Ik had dan zijn mandje buiten gezet aan de deur,en kip gekookt .En ook buiten gezet.Hij is er op af gekomen,en zo heb ik hem binnen gekregen.Mss dat je dat ook eens kan doen?
groetjes
Sandy

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 05 maart 2010 - 15:53

Het probleem is dat minou wel altijd in de voortuin zit, maar vanaf dat ze ook maar 1 stap naar haartoe zetten loopt ze weg.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 05 maart 2010 - 17:41

Lalientje zei:

Het probleem is dat minou wel altijd in de voortuin zit, maar vanaf dat ze ook maar 1 stap naar haartoe zetten loopt ze weg.

De meeste poezen gaan weg als je naar hun toe gaat hoor, kan je haar niet met een speeltje of iets lekkers lokken ?
Geplaatste afbeelding