Spring naar inhoud

- - - - -

Hoelang kan een kat wegblijven?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 07 mei 2010 - 10:19

Ik zou er toch eens mee bij de DA langsgaan als ze zo lang rondgezworven heeft is ze misschien toch zwanger en dan heeft die pil niet veel zin...
Geplaatste afbeelding

Lalientje
Lalientje
  • 376 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 07 mei 2010 - 12:15

Joloka zei:

Da's goed nieuws. Maar zouden ze haar niet beter laten steriliseren?

Ja misschien wel maar die keuze is niet up to me!

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 07 mei 2010 - 12:29

Fijn dat ze terecht is.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 08 mei 2010 - 15:31

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Amelie
Amelie
  • Geband lid
  • 18.859 berichten

#50 Geplaatst 12 mei 2010 - 14:55

:thumb: :thumb: :thumb:

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#51 Geplaatst 20 november 2015 - 09:48

Mijn lieve schat Musti is nu al 12 dagen vermist. In de 10 jaar dat ze bij ons is, is ze niet één keer weggebleven. Overal hebben we staan roepen, geflyerd en geluisterd of we hoorden miauwen uit de garages of stallen bij onze buren. Niets...

ze was de dagen voor haar verdwijning heel zenuwachtig en wilde absoluut buiten. ze was ook terug aan het jagen, de zaterdag (een dag voor haar verdwijning) was ze maar één minuut buiten en kwam met een vogel terug.

ik ben wanhopig en zo verdrietig.

ze sliep met ons, ging zelfs mee naar de wc, was de laatste maanden verliefder dan ooit op ons. Nog nooit gaf ze zoveel knuffeltjes... .

Een buurman zegt haar gezien te hebben op dag 9 van haar verdwijning, dat is maar 4 huizen verder... Waarom komt ze dan niet terug naar huis. Hij is er zo zeker van dat zij het is, dat ik blijf hopen.
Maar in 10 jaar is ze niet één keer weggebleven... .

Bijgevoegde thumbnails

• musti.jpg

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#52 Geplaatst 20 november 2015 - 10:12

Bekijk berichtkelly vandeven, op 20 november 2015 - 09:48, zei:

Mijn lieve schat Musti is nu al 12 dagen vermist. In de 10 jaar dat ze bij ons is, is ze niet één keer weggebleven. Overal hebben we staan roepen, geflyerd en geluisterd of we hoorden miauwen uit de garages of stallen bij onze buren. Niets...

ze was de dagen voor haar verdwijning heel zenuwachtig en wilde absoluut buiten. ze was ook terug aan het jagen, de zaterdag (een dag voor haar verdwijning) was ze maar één minuut buiten en kwam met een vogel terug.

ik ben wanhopig en zo verdrietig.

ze sliep met ons, ging zelfs mee naar de wc, was de laatste maanden verliefder dan ooit op ons. Nog nooit gaf ze zoveel knuffeltjes... .

Een buurman zegt haar gezien te hebben op dag 9 van haar verdwijning, dat is maar 4 huizen verder... Waarom komt ze dan niet terug naar huis. Hij is er zo zeker van dat zij het is, dat ik blijf hopen.
Maar in 10 jaar is ze niet één keer weggebleven... .
ik kan me voorstellen hoe verdrietig je bent :(
Ik hoop écht voor jou dat ze snel terug thuis is.
12 dagen is wel lang.
Waar heeft je buurman ze dan gezien? Ik lees net 4 huizen verder,  misschien kan je daar dan toch nog eens aanbellen?
Als ze niet terugkomt moet ze toch wel ergens bij iemand  zitten.
Of er moet iets gebeurd zijn. Ik hoop écht voor jou dat dit niet het geval is :(
Ik duim voor jou.

Bewerkt door lilymaya, 20 november 2015 - 10:31.

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#53 Geplaatst 20 november 2015 - 10:36

ik hoop zo dat ze terugkomt. Ik heb bij iedereen aangebeld en gevraagd me meteen te bellen als ze haar opmerken...
ik voel me zo machteloos...

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#54 Geplaatst 20 november 2015 - 10:38

Bekijk berichtkelly vandeven, op 20 november 2015 - 10:36, zei:

ik hoop zo dat ze terugkomt. Ik heb bij iedereen aangebeld en gevraagd me meteen te bellen als ze haar opmerken...
ik voel me zo machteloos...
vind het zo erg voor je :hug: :hug: :hug:

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#55 Geplaatst 20 november 2015 - 10:43

ik hoop net zoals op de forums die ik continu doorlees dat ze terugkomt...
Waarom zouden al de anderen terug komen maar mijn schatje niet...
Probeer me eraan op te trekken, maar elke dag zakt mijn hoop weg...
bedankt voor je medeleven lilymaya

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#56 Geplaatst 20 november 2015 - 16:46

Eén van mijn middelen om een poes naar huis te lokken is : met een twijg over je gras slepen van links naar rechts.
Een paar minuten per keer - als ze binnen die tijdspanne niet komt is ze niet binnen gehoorsafstand.
Als je poes binnen gehoorafstand is, kan ze dit geluid normaal niet weerstaan.
Doe dat verschillende keren per dag tot en met 's avonds.
Dit lukt hier werkelijk áltijd.
Musti was zenuwachtig, kan het zijn dat ze zich ziek voelde? Soms verstoppen poezen zich als ze ziek zijn.
Ik ben gewoon hardop aan het denken Kelly want ik weet écht écht en oprecht hoe jij je nu moet voelen.
(heb al 28 jaar poezen en heb zo al één en ander meegemaakt)
Zoals eerder geschreven : mijn Casper is es 2 weken weggebleven en kwam graatmager terug aan mijn achterdeur
gewandeld. Nog een (misschien rare) raad : probeer Musti es met je hart naar huis te denken.
Poezen hebben vaak een spirituele band met hun 'mens'. De poes van mijn avatar staat in een mum van tijd
aan mijn deur als ik hem 'thuis denk'. Bij mijn Haike heb ik dat voor het eerst ontdekt en die band is bijzonder sterk.
Verklaar mij gerust voor gek...als je Musti hierdoor maar thuis krijgt...
Ik wens jou veel moed en vooral hoop ik dat je binnen kort goed nieuws hebt!

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#57 Geplaatst 21 november 2015 - 01:18

Het is die onzekerheid die aan je knaagt, je weet niet hoe of waar, ik hoop dat ze snel terug komt :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 21 november 2015 - 11:35

Ik zou wel niet enkel voortgaan op wat men zegt. Zeker ook op andere plaatsen zoeken.

Wij zijn onze lieve meid verloren. Ik hoop dat jij meer geluk hebt, maar onze buurman zei dat hij haar in de namiddag gezien had. Dus ik enorm opgelucht. Bleek dat ze achteraf de nacht ervoor gestorven was....

Hopelijk zit ze ergens vast. Mensen komen minder in hun tuin nu. Dus nog een keer flyeren?

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#59 Geplaatst 23 november 2015 - 08:48

Ga ik zeker doen, dat opnieuw flyeren. ik denk continu aan haar, heb al gebeden, geroepen, alle mogelijke geluidjes gemaakt waar ze normaal op afkomt... .

Waar zit mijn lieveling toch... .

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#60 Geplaatst 23 november 2015 - 09:40

Oh nog altijd niets :(  
Ik blijf duimen voor je dat ze snel terug mag komen