Spring naar inhoud

- - - - -

Hoelang kan een kat wegblijven?

• Log in om te reageren
80 reacties op dit onderwerp
kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#61 Geplaatst 23 november 2015 - 09:49

Bedankt aan allen voor de steun... Ik ben ziek van verdriet.. .

Elma
Elma
  • 3 katten

#62 Geplaatst 23 november 2015 - 16:22

Onze eerste kat, Kitty, was 6 maanden oud en ook niet gesteriliseerd (was nog in de jaren 1990). Het was putje winter en ze bleef 3 weken weg. Wij gingen overal zoeken, ook aan de vijvers in de buurt en daar mensen aanspreken. Op een zaterdagnamiddag zat ze plots in de tuin. Pels vol met houtschaafsel en een heel rauwe, schorre stem. Blijkbaar had ze zichzelf per ongeluk opgesloten in één van de houten barakken aan de vijvers en was er iemand zo snugger om toch eens te gaan kijken en is ze toen weggevlucht. Ze had blijkbaar ook heel veel gemiauwd, vandaar haar schorre stem. Toen ze ons zag, sprong ze in mijn man zijn armen en snorde dat het een lieve lust was.
Dit vertel ik om aan die mensen te zeggen, die hun kat is "gaan lopen" dat je moet blijven zoeken. Kitty was 3 weken weg. Wat ze gegeten heeft weet ik niet, maar ze was behoorlijk vermagerd. Maar ze heeft nog 13 jaar vrolijk hier thuis geleefd.
En voor de mensen die met een vangkooi willen werken, die verwijs ik naar mijn treat "Felixproject in Bokrijk". Daar vertel ik je dag per dag hoe we Butler, een verwilderde kater in 4 dagen tijd gevangen hebben. Veel geduld, vooral rustig blijven en de kat observeren. Eerst kooi volledig open laten, zodat hij de kooi kan observeren en zien dat er geen gevaar dreigt. Dan kooi half dicht doen. Kat komt nog snuffelen en eten. Dan kooi klaar maken, maar nog niet opspannen, zodat de kat er helemaal mee vertrouwd geraakt. Wij hadden het geluk dat Butler intussentijd zo'n honger had dat hij niets meer rond zich hoorde en ik heel stilletjes de valplank tegen de opening kon zetten. Mijn man heeft dan het luik in de sleuf geschoven. Dus de laatste stap hebben we kunnen overslaan.
Butler zit nu al meer dan een maand hier in huis, nu blijft de schrik van wat er gaat gebeuren, de dag dat hij "vrij" buiten gaat mogen gaan. Afwachten dus.

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, is de baas. Geplaatste afbeelding

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#63 Geplaatst 02 december 2015 - 15:18

nog steeds niets... wordt er zot van

lilymaya
lilymaya
  • 7.750 berichten

#64 Geplaatst 02 december 2015 - 16:03

Bekijk berichtkelly vandeven, op 02 december 2015 - 15:18, zei:

oh nog altijd niets :(
Ik dacht er gisteren nog aan :(

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 02 december 2015 - 16:57

Bekijk berichtkelly vandeven, op 02 december 2015 - 15:18, zei:

:cry:

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#66 Geplaatst 04 december 2015 - 11:37

Heb je al es in je eigen tuin gekeken...Ik bedoel : onder laaghangende struiken.
Ik weet dat dit loeihard klinkt, maar als ze ziek was kan het zijn dat ze 'thuis' kwam voor haar laatste uren.
Ik geef dit enkel mee omdat ik mijn Ziggy ook zo gevonden heb.
Hoe moeilijk dat ook moge zijn, het 'niet weten' is nog nét iets moeilijker...
Ik hoop nog steeds voor jou dat je haar levend en wel vind...Ik wens jou héél veel moed!

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#67 Geplaatst 11 januari 2016 - 15:39

ze is nooit teruggekomen... ik ben er meer en meer van overtuigd dat er kwaad opzet is... De kat van mijn buurvrouw is ook weg, er zijn kippen en ganzen weg.... twee straten verder ook een kat weg...

lilymaya
lilymaya
  • 7.750 berichten

#68 Geplaatst 11 januari 2016 - 17:28

Dat is vreselijk nieuws Kellyvdv, ze is nu al ongeveer  2 maanden weg, ze had toch al wel terug moeten zijn.
Kan nog altijd maar  de kans wordt kleiner. :cry:
Veel sterkte :hug: :hug:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#69 Geplaatst 12 januari 2016 - 23:18

Het is vreselijk als je moet denken aan kwaad opzet, spijtig zijn er nog altijd mensen zonder geweten ,
veel sterkte :hug:

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#70 Geplaatst 14 januari 2016 - 15:04

bedankt lieve mensjes

Ailure
Ailure
  • 5.409 berichten
  • 1 katten

#71 Geplaatst 15 januari 2016 - 10:46

Heel veel sterkte hiermee.
Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt :(
Mijn kat is al bijna 2 jaar weg... Heb hem nooit meer gezien nadat ik hem die ochtend buiten liet.
En weet dus nog steeds niet wat er gebeurd is. Ik vind dat, bijna 2 jaar later, nog steeds moeilijk om een plekje te geven.

Als je er met iemand over wil praten mag je mij altijd een PB'tje sturen.

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#72 Geplaatst 22 februari 2016 - 16:23

Dank je Ailure. Ik geraak niet gewend aan het gemis. Na onze grote vakantie gaan we een nieuwtje halen maar ik vrees dat ik dat nieuwe poesje steeds zal vergelijken met ons Musti. Ik huil nog vaak in mijn hoekje... Veel mensen begrijpen niet dat je zo een verdriet kan hebben..; 'het is toch maar een kat'. Ze was zoveel meer voor me... Ik draag nu een zilver hartje om men hals met haartjes van haar in, zo heb ik haar toch een beetje bij me.
Vaak hoor ik geluiden en hoop ik dat ze daar is, maar het is telkens weer een illusie... Er staat een boompje in de tuin bij ons waar ze altijd aan krabte, als ik er te lang naar kijk vloeien de tranen opnieuw...

Wat mis ik mijn engeltje

Ailure
Ailure
  • 5.409 berichten
  • 1 katten

#73 Geplaatst 22 februari 2016 - 18:18

Bekijk berichtkelly vandeven, op 22 februari 2016 - 16:23, zei:

Dank je Ailure. Ik geraak niet gewend aan het gemis. Na onze grote vakantie gaan we een nieuwtje halen maar ik vrees dat ik dat nieuwe poesje steeds zal vergelijken met ons Musti. Ik huil nog vaak in mijn hoekje... Veel mensen begrijpen niet dat je zo een verdriet kan hebben..; 'het is toch maar een kat'. Ze was zoveel meer voor me... Ik draag nu een zilver hartje om men hals met haartjes van haar in, zo heb ik haar toch een beetje bij me.
Vaak hoor ik geluiden en hoop ik dat ze daar is, maar het is telkens weer een illusie... Er staat een boompje in de tuin bij ons waar ze altijd aan krabte, als ik er te lang naar kijk vloeien de tranen opnieuw...

Wat mis ik mijn engeltje

Klinkt heel erg bekend. Ik mocht ook eentje adopteren omdat ik zo ontroostbaar was. Maar ik weet nog heel goed: dat katje mocht absoluut niet op mijn Stafke lijken. En ik was ook erg bang dat ik de vergelijking steeds ging maken: "Stafke lag ook altijd zo en hij deed dat ook zo graag." Ik ging er nieuwe voerbakjes voor halen, terwijl mensen dat niet begrepen want ik had er toch nog van Staf. Maar dat was te emotioneel voor mij om een andere kat daaruit te laten eten.

Ik heb nu al anderhalf jaar Sienna bij mij. En ik moet zeggen, ze lijkt helemaal niks op Stafke. Uiterlijk niet, maar ook qua karakter niet. Ik laat haar niet buiten omdat ik nog steeds angst heb haar kwijt te raken na wat er gebeurd is.

Vaak deed ik ook nog mijn ronde om het huis, kijken bij zijn typische slaapplekjes. Maar dat is dan leeg. Hij sprong vaak op het raam van de toilet als hij binnen wou. Telkens ik naar het toilet ging, ging mijn blik ook naar boven of hij niet aan dat raampje zou zitten. Het blijft in je gedachten...

Ik werd in het begin ook niet begrepen door mensen rondom mij. Dat doet nog eens zoveel pijn.
Die gevoelens gaan niet weg maar met de tijd slijt het wel een beetje. En je nieuwe katje zal jou hopelijk ook erdoor heen helpen.
Met Sienna had ik mijn afleiding. Vervanging zijn ze nooit hoor. Je krijgt je katje echt geen 2de keer met een ander te nemen, want je zal zien dat die niet te vergelijken zal zijn.

Nog veel sterkte :hug: Maar de hoop nog niet opgeven hoor, je weet het echt nooit. Ik heb pas nog een verhaal gelezen, een vrouw die haar kitten kwijt was werd gebeld door een asiel. Er was een 16-jarige (!) kat gevonden en de chip stond op haar naam. Dat was haar kittentje dat toen verloren was gelopen. Ook hier op KS al veel gelezen dat ze toch terug kwamen na wat maanden. Het is moeilijk om te horen, dat vond ik ook toen mensen dat tegen mij zeiden, maar geef haar nog niet op :hug: Ik heb dat ook nog niet gedaan. Hij staat nog in mijn banner beneden en in mijn kattenprofielen, want hij is voor mij gewoon niet 'gestorven'. Want ik weet het uiteindelijk nooit zeker...

Bewerkt door Ailure, 22 februari 2016 - 18:25.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 23 februari 2016 - 16:33

Geen "closure" hebben is echt verschrikkelijk :( en dat mensen daar dan zo minnetjes over doen, alsof het niks is... Een diertje is deel van het gezin hé. Dat doet pijn als daar iets mee gebeurt. Dikke knuf  :hug:
Een nieuwe kat in huis gaat je zeker troost bieden, en in begin ga je misschien nog even vergelijken, maar je went wel snel aan nieuwe gewoontes en miauwtjes en knuffels. En dan slijt de pijn een beetje, maar vergeten doe je nooit.

kelly vandeven
kelly vandeven
  • 14 berichten

#75 Geplaatst 24 februari 2016 - 14:44

bedankt lieve mensjes voor de lieve woorden, dat doet deugd :) Het is inderdaad zoveel meer dan maar een kat...

Ik kijk er zo naar uit om terug knuffeltjes en likjes te krijgen... ik hou jullie zeker verder op de hoogte als het nieuwtje er is.

veel plezier met jullie knuffeltjes en tot later

:rub: