Spring naar inhoud

- - - - -

Teken

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 02 april 2010 - 18:51

Nathalie zei:

Maar ik denk toch dat je al die teken zal moeten verwijderen? Zo'n middelen voorkomen wel teken of doden ze misschien als ze al op de kat zitten, maar die vallen er dan niet uit denk ik.

Teken laten uiteindelijk zelf los hoor, maar uiteraard is het beter als je ze eerder kan verwijderen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 02 april 2010 - 22:36

PeggyJ zei:

Teken laten uiteindelijk zelf los hoor, maar uiteraard is het beter als je ze eerder kan verwijderen.

Ook als ze dood zijn door de frontline?
Nu bij onze Snoet kan ik ook niet overal controleren en verwijderen, dus die teken zullen dan ook wel altijd uitvallen na een paar dagen? Op haar kop en nek kunnen we wel voelen en weg doen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 02 april 2010 - 22:43

Je kan altijd zo'n teken tangetje kopen. Toen onze Rambo last had van teken in zijn nek en op zijn staart hebben we die zo verwijderd. Ondertussen is het alweer even geleden dat hij nog een teek heeft gehad. Die tangetjes verkopen ze in zowat elke dierenwinkel denk ik. De DA heeft ze ook.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 02 april 2010 - 23:05

Tinne zei:

Je kan altijd zo'n teken tangetje kopen. Toen onze Rambo last had van teken in zijn nek en op zijn staart hebben we die zo verwijderd. Ondertussen is het alweer even geleden dat hij nog een teek heeft gehad. Die tangetjes verkopen ze in zowat elke dierenwinkel denk ik. De DA heeft ze ook.

Ik had eerst een tangetje, maar dat werkte niet goed, was altijd maar een deel van de teek uit of bloed/wondjes. En nu had ik een tekenhaakje, gekregen van Lies, en dat werkt super! De teek komt er gewoon zo mee uit en ik kon het alleen i.p.v. dat iemand Snoet moest vasthouden en iemand de teek pakken.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 02 april 2010 - 23:07

Dat haakje werkt inderdaad super. Dat heb ik ook. Ik kon alleen even niet op de naam komen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 03 april 2010 - 13:41

Nathalie zei:

Ook als ze dood zijn door de frontline?

Ja hoor ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 03 april 2010 - 14:08

PeggyJ zei:

Ja hoor ;)

Ok, dat is wel fijn :)

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#23 Geplaatst 03 april 2010 - 14:59

Ik gebruik elke maand een tipetje en als ik er toch nog een zou zien doe ik die weg met een tekentang

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#24 Geplaatst 03 april 2010 - 21:41

Tinne zei:

Dat haakje werkt inderdaad super. Dat heb ik ook. Ik kon alleen even niet op de naam komen.

denk dat je de o'tom bedoelt een groen haakje, is ideaal.
heb me laten vertellen dat een paar druppels tea tree olie ook tegen vlooien en teken werkt, maar zelf nog niet geprobeerd

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#25 Geplaatst 04 april 2010 - 09:36

azime zei:

denk dat je de o'tom bedoelt een groen haakje, is ideaal.
heb me laten vertellen dat een paar druppels tea tree olie ook tegen vlooien en teken werkt, maar zelf nog niet geprobeerd

ja o'tom heet het haakje.

Tea tree zou niet goed zijn voor katten dacht ik.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 04 april 2010 - 16:48

Lies zei:

ja o'tom heet het haakje.

Tea tree zou niet goed zijn voor katten dacht ik.

Nee inderdaad, Tea Tree was giftig dacht ik ook.

Het haakje is echt super hoor :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 08 april 2010 - 18:12

Nu komt Snoet ook al met teken thuis, zo vroeg al op het jaar! En al serieus grote teken!
Straks een pipetje frontline combo geven. En nog een teek verwijderen, krijg ze maar niet te pakken.

Kimiej
Kimiej
  • 246 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 17 april 2010 - 09:42

Ik heb er al 5 bij Smi'tje weggehaald deze week :(
op zijn kopje, er zat zelfs een hele kleine op zen oor.
Zeker een half uur moeten sukkelen eer ik die eruit had.

Ha en ik vind dat zo vies. Ik voel dan erna altijd vanalles kriebelen bij mezelf :)

Kimiej
Kimiej
  • 246 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 17 april 2010 - 13:16

Heb nu Frontline op ze allebei gedaan. En nu probeert Tux er de hele tijd aan te lekken :( En nu ben ik weer ongerust dat ik dat niet hoog genoeg gedaan heb.

Katten, je hebt er evenveel zorgen mee als kindjes(denk ik)

En men vriend maar zeggen dat ik overdrijf :(

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 17 april 2010 - 13:23

Is het gelukt Catherine??? Zijn alle teken verdwenen??