Spring naar inhoud

- - - - -

Teken

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#46 Geplaatst 06 mei 2010 - 16:33

Ik had al gemerkt dat er veel teken zijn. Ondanks een pipetje frontline neemt Snoet regelmatig een teek mee naar huis. Ook Sam had er een, terwijl hij al ongeveer een week niet buiten was geweest :s .

Bah vieze beesten!

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#47 Geplaatst 06 mei 2010 - 17:53

De "flubber" zal ik het maar noemen is eraf gevallen, dat was dan kop en lijf zeker???
Maar er zit nu een verharding op die plek en er zijn wat rode minuscule puntjes te zien, lijkt me dat het korstjes zijn, kan dat?
Zijn dat de pootjes wat je nog ziet?
Gaat die verharding van alleen weg of moet ik de DA laten komen?
'k Heb het net even ontsmet met alcohol en ik weet niet: doe ik nu goed of niet?
Sorry voor m'n bezorgdheid en m'n vragen maar het is echt en echt de allereerste keer dat ik dit meemaak. :o
En ik vind het goor, brrrr....

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 07 mei 2010 - 12:11

kiki zei:

Maar er zit nu een verharding op die plek en er zijn wat rode minuscule puntjes te zien, lijkt me dat het korstjes zijn, kan dat?
Zijn dat de pootjes wat je nog ziet?
Gaat die verharding van alleen weg of moet ik de DA laten komen?

Volgens mij is het vrij normaal dat er een verharding is op de plaats waar de teek gezeten heeft. Je kan wel best de plek waar de teek gezeten heeft een tijdje in de gate houden. Dan ben je er zeker van dat er geen rode plek rond komt, want dat kan wijzen op de ziekte van Lyme.
Je mag zeker niet de teek ontsmetten met alcohol als die er nog in zit. Dan laten ze al hun gif uit. Als hij eruit is, mag je het wondje natuurlijk ontsmetten.

Geplaatste afbeelding

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#49 Geplaatst 08 mei 2010 - 11:26

mensen, zoals ik al eerder heb gezegd, de frontline werkt niet meer!! ook teken worden op den duur resistent tegen middelen, zoals nu gebleken bij frontlline. dus is t logisch dat je kat nog tegen houd.
gebruik nu eens een ander middel.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 08 mei 2010 - 15:22

Hier nog steeds geen teken gezien, zelfs niet bij de honden, en ze lopen toch dagelijks door het hoge gras en de bossen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 08 mei 2010 - 15:27

Diezelfde collega had gisteren zelf een teek opgemerkt aan haar oksel... ze heeft hem uitgetrokken met een tang, maar de poten zijn blijven steken, het zou volledig beginnen infecteren zijn en ze had een branderig gevoel, ze kon pas 's avonds naar de dokter, want die van wacht zou toegesmeten hebben voor zoiets belachelijks :gek:
Spijtig dat zoiets nog altijd zo fel onderschat wordt, het is iets kleins, maar kan wel iets groots worden..

Die collega is van Limburg, misschien dat het daar wat erger is?

Bewerkt door Spanishke, 08 mei 2010 - 15:29.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#52 Geplaatst 08 mei 2010 - 15:32

Mijn katten hebben dit jaar nog geen teken gehad en ze krijgen elke maand een tipetje.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#53 Geplaatst 08 mei 2010 - 20:37

azime zei:

mensen, zoals ik al eerder heb gezegd, de frontline werkt niet meer!! ook teken worden op den duur resistent tegen middelen, zoals nu gebleken bij frontlline. dus is t logisch dat je kat nog tegen houd.
gebruik nu eens een ander middel.

Ik ben al een dik jaar overgeschakeld op Stronghold daarna drie maanden Cyclio, voorgeschreven door de dierendermatologe, en nu ben ik Advocate aan 't gebruiken maar blijkbaar is er geen enkel middel afdoend tegen teken.
Misschien worden teken en andere parasieten wel resistent tegen al deze middelen.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 08 mei 2010 - 22:20

Waarom zou frontline niet meer goed zijn??

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#55 Geplaatst 08 mei 2010 - 22:42

dolfjeweerwolfje zei:

Waarom zou frontline niet meer goed zijn??

Omdat veel insecten op den duur resistent worden voor een bepaald gif, wanneer dat vaak gebruikt wordt. Dat is bij bacterien en antibiotica ook zo.

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#56 Geplaatst 08 mei 2010 - 22:58

Mijn da zei ook dat er niet veel helpt tegen teken. Ik heb bij de poes van mijn pa frontline combo gezet en ze zijn er allemaal afgevallen. Het teken seizoen is heel vroeg begonnen en wij wonen aan een oude spoorwegbedding en daarachter allemaal veld dus hebben de teken vrij spel. Mirco onze hond heb ik een anti vlooien en teken halsbandje aangedaan, want met die grassen hier achter allemaal. :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 09 mei 2010 - 08:29

Tinne zei:

Omdat veel insecten op den duur resistent worden voor een bepaald gif, wanneer dat vaak gebruikt wordt. Dat is bij bacterien en antibiotica ook zo.

Ja, oke,maar toch...

btw: een teek is geen insect :) . Het heeft 8 poten, een insect maar 6.
Een teek behoort tot de spinachtigen.
Wel is het zo dat de indeling van het lichaam veel minder zichtbaar is dan bij spinnen. Ale, er is gewoon geen duidelijke scheiding.

Guest_VeganCatgirl_*
Guest_VeganCatgirl_*

#58 Geplaatst 10 augustus 2010 - 22:11

bah gisteren zo'n grote teek verwijderd bij Ayla

het deed blijkbaar wel pijn, want ik mocht er met moeite het tekentangetje ronddraaien!

bah!!

Eleonora
Eleonora
  • 390 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 11 augustus 2010 - 01:03

Mijne Ninja komt ook altijd thuis met teken, soms wel 20-30 teken.
Dat is dan heel plezant om die er allemaal af te halen hoor :louche:
Dat is eigenlijk altijd geweest bij hem, dat hij met teken thuis kwam. Lucky of Tijger hebben in totaal maximum 5 teken gehad... samen geteld dan nog. We hebben al een halsbandje geprobeerd maar dat vind hij helemaal niet leuk en hij kreeg ook wat last aan zijn nek er van dus die hebben we vlug weg gegooid, maar met zo'n pippetjes werkt het ook niet goed :cry: en ik zou mijn schatje zo graag willen helpen met teken vrij te zijn.

Geplaatste afbeelding