Spring naar inhoud

- - - - -

honden

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#1 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:21

even voorop stellen, ik ben een echte kattenmens, en hou niet van honden.
Mijn man is een dierenmens en vind alles geweldig, vandaar ook zoveel katten, en mijn partner zit ook gerust catterysites af te speuren. Dit even ter zijde.
Afijn we hebben 2 van die blafdingen op 4 poten, we hadden er 3 vader en zoon newf, vader hebben we 3/4 jaar gehad toen hij stierf aan de gevolgen van hartproblemen en had vermoedelijk een tumor in zijn gewricht. En dan Spikey een htk hond, vanaf het begin mag ik dat beest al niet. Maar ze worden oud. Spikey heeft nu als geschatte leeftijd 12 jaar, kan ook gerust al ouder zijn, jonger in ieder geval niet, en Donar de newf is 6 jaar.
Nu zit mijn man alweer overal te zoeken naar nog een blafdinges :s
Gelukkig dan wel een herplaatser en geen pup meer, sorry maar die vliegt er echt liniarecta eruit.
en wat krijg ik ineens te horen.
Er staat hier een herplaats teef ( clumberspaniel, eigenwijze krengen). Dus mijn 1e reactie als het maar wel op kosten van de huidige eigenaar ( en tevens fokker) gecastreerd wordt. Mot geen loopse teven hebben en zeker met een dominante reu als Donar.
Wat krijg ik te horen, dat kan ik niet vragen en is toch leuk een nestje puppies argggggggggggggggggggggg NEE NEE NEE
Ik wil al geen honden, laat staan een nest puppies.
En dan de combi, Donar een newf van 75 kilo, bovenop zo'n clumber, wat zullen ze wegen max 45 kilo.
Daarbij Donar heeft HD en ectropion, daar wil je gewoon niet mee fokken.
Bij de katten hebben we alles zo voor elkaar en dan wil die bij de honden dit :trance: :trance:
Tja genoeg tegenargumenten heb ik al opgenoemd, en er wordt heerlijk overheen gewuifd.
Weet er nog iemand goede argumenten waar ik mee kan komen.
asiels e.d. is hij van op de hoogte.

BTW momenteel is Spikey naar de d.a., daardoor zit mijn man ook te kijken naar een nieuwe, want hij wil er 2 houden in ieder geval, grrrrrrrr
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#2 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:30

Hihi je bent echt geen hondenmens hé! Ik hou wel van honden maar zou persoonlijk ook zo geen grote loebas moeten hebben, liever kleine knuffels :)
Maarja je kan je man dit niet ontzeggen hé? Vind je puppies niet schattig dan? Zo die slungelige poten en puppy oogjes! Cute! Ik moet wel zeggen dat als je een grote hond deftig eten wil geven dat dit wel een een pak meer kost als een kat, die eten nogal wat weg!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:34

Sorry, geen argumenten want ik hou enorm van honden :love2:
Maar ik begrijp je echt wel!!! Ik hoop dat je man wat begrip toont voor jou mening hierover... een newf is al een enorm groot beest, ik denk als je zo eentje in huis hebt dat dat wel al genoeg is! Ik denk zelfs dat van mijne vriend zo een grote hond niet in huis zou mogen... :onzeker:

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:39

fokken met honden is zoveel anders dan fokken met katten.

Je kunt natuurlijk roepen dat ALS je dit al zou willen doen, dat het eenmalig is en dat het dan wel op de juiste manier moet.
Net zoals bij de katten.

Dus met kennelnaam, lid van vereniging enzo. Laat hem er zich maar in verdiepen.
Dan ziet hij wat het allemaal kost en wat de enorme verschillen zijn met katten fokken. Tegen de tijd dat je zover bent dat hij genoeg ervan weet om eventueel te kunnen gaan fokken, dikke kans dat hij niet meer wil ;)

succes!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#5 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:41

sneeuwwitje zei:

Hihi je bent echt geen hondenmens hé! Ik hou wel van honden maar zou persoonlijk ook zo geen grote loebas moeten hebben, liever kleine knuffels :)
Maarja je kan je man dit niet ontzeggen hé? Vind je puppies niet schattig dan? Zo die slungelige poten en puppy oogjes! Cute! Ik moet wel zeggen dat als je een grote hond deftig eten wil geven dat dit wel een een pak meer kost als een kat, die eten nogal wat weg!

ja hartstikke schattig.............................. bij een ander.
Donar was als pup een draak.
Mijn man had nachtdienst, Donar jankte de boel bij elkaar en daarnaast zeikte hij ook het huis onder. Dus ik 'sliep' benee, mijn man kwam 's morgens thuis, ging naar bed en sliep. En ik mocht weer de dag beginnen, zonder slaap 's nachts.
en maar elke zoveel uur met hem naar buiten om het kreng zindelijk te krijgen.

Na een week ging het beter, ik liep inmiddels op mijn tandvlees.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#6 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:45

Ik ben een echt kattenmens, maar een newfie daar smelt ik echt voor :love3:
Alleen zo jammer dat er zoveel ziektes in het ras zitten en dat ze eigenlijk niet zo heel oud worden :(

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 19 februari 2010 - 09:47

jubikelcats zei:

ja hartstikke schattig.............................. bij een ander.
Donar was als pup een draak.
Mijn man had nachtdienst, Donar jankte de boel bij elkaar en daarnaast zeikte hij ook het huis onder. Dus ik 'sliep' benee, mijn man kwam 's morgens thuis, ging naar bed en sliep. En ik mocht weer de dag beginnen, zonder slaap 's nachts.
en maar elke zoveel uur met hem naar buiten om het kreng zindelijk te krijgen.

Na een week ging het beter, ik liep inmiddels op mijn tandvlees.

Oooh nee, hatelijk! Kan me voorstellen dat je gek werd! :trance:
Mijn broer heeft vorig jaar een border collie gekocht, die was onmiddellijk zindelijk. Zo'n slimme honden! dat is ongelofelijk! Maar zo is dus niet elke hond/ras...
En volgens mij is da ook wat typisch mannen, zij willen dan wel een hond en de vrouw kan ervoor opdraaien. Want ons mama mag nu ook voor die collie opdraaien... :roll: bij mijn tante en nonkel hetzelfde verhaal

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 19 februari 2010 - 10:30

Hier een hondengek dus geen tegenargumenten om geen hond te houden.

Geplaatste afbeelding

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#9 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:20

oeie ja gewoon eens goed praten met je partner
en wij hebben ook newfie's we hebben er 9
nog nooit geen problemen gehad
ze zijn zo lief

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:26

dauwke zei:

oeie ja gewoon eens goed praten met je partner
en wij hebben ook newfie's we hebben er 9
nog nooit geen problemen gehad
ze zijn zo lief

Heb jij 9 newfies????? Ben nu wel heel benieuwd naar foto's en meer verhalen :LOL:

Jij moet fortuinen uitgeven aan hondeneten denk ik dan :LOL:

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#11 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:28

Smitten Kitten zei:

Heb jij 9 newfies????? Ben nu wel heel benieuwd naar foto's en meer verhalen :LOL:

Jij moet fortuinen uitgeven aan hondeneten denk ik dan :LOL:

kzal  zo meteen eens een topic openen over de hondjes
en foto's plaatsen

Bewerkt door dauwke, 19 februari 2010 - 11:28.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:42

WOW NEGEN! ik kijk ook uit naar foto's! :LOL:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#13 Geplaatst 19 februari 2010 - 11:59

ja...euhm mijn chi heeft er 6 maand over gedaan eer ze helemaal zindelijk was...maar gelukkig deed ze het op puppytrainer doeken (nu nog steeds als ik eens te lang wegblijf maar vind dat niet erg...eigen schuld!) maarja als je gaat gaan werken is het niet mogelijk om er elk uur mee buiten te gaan hé! Geduld is een schone gave niet? :ha

Bewerkt door sneeuwwitje, 19 februari 2010 - 11:59.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 19 februari 2010 - 12:28

sneeuwwitje zei:

ja...euhm mijn chi heeft er 6 maand over gedaan eer ze helemaal zindelijk was...

Een kleine hond is meestal moeilijker zindelijk te maken. Bij onze maltezer heeft het ook enkele maanden geduurd, onze labrador was dan weer op een weekje zindelijk.

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#15 Geplaatst 19 februari 2010 - 12:32

ook ik heb geen tegen argumenten ik heb zelf 4 honden :)