Spring naar inhoud

- - - - -

honden

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Guest_midi_*
Guest_midi_*

#16 Geplaatst 19 februari 2010 - 13:12

tja... weet ook niet wat zeggen... je hebt nu eenmaal mensen die dol op honden zijn, hoor daar ook bij... maarja... niet iedereen dus... misschien het er nog eens goed over hebben?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 19 februari 2010 - 18:43

Ik ben ook altijd een hondenmens geweest tot ik de poezen leerde kennen :LOL: . Wij hebben nu nog wel 3 honden, maar waarschijnlijk komt er geen nieuwe hond als onze honden overleden zijn, toch zeker de eerste jaren niet, en dan ook zeker geen klein ras meer. Onze Maltezer is ondertussen bijna 14 jaar, terug onzindelijk, dement en zeurt de oren van mijn hoofd, ik heb er momenteel echt ook mijn buik van vol, ook al zie ik haar nog graag. De andere 2 honden zijn voor hun 10 jaar nog heel vitaal.
Gelukkig heb ik mijn man wel kunnen overtuigen om hierna zeker een tijdje geen hond meer te nemen. Zal ik onze Maltezer anders eens een weekje brengen :lachen: , misschien lukt het haar om je man van gedacht te laten veranderen.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#18 Geplaatst 19 februari 2010 - 19:42

dan moet mijn man geen nachtdienst hebben en ik gewoon normaal werken.
Dan mag het gerust van mij :lachen:

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#19 Geplaatst 19 februari 2010 - 20:29

Ik heb ook geen argumenten want ben een echte hondengek :)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik had vroeger een hekel en zelfs schrik van katten :d
Nu ben ik ontdooid en zou er gerust nog eentje willen en wie weet komt dat bij jouw ook wel ;)
Een nestje zou ik wel uit zijn hoofd zetten tenzij hij het op de juiste manier doet en niet gaat kruisen :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#20 Geplaatst 19 februari 2010 - 22:05

Ik heb nog een lieve herplaatsing voor je man, deze dame is 8,5 jaar en zoekt dringend met spoed een nieuw thuis..

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door brithany, 19 februari 2010 - 22:08.

Geplaatste afbeelding

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#21 Geplaatst 19 februari 2010 - 22:06

brithany zei:

Ik heb nog een lieve herplaatsing voor je man, deze dame is 8,5 jaar en zoekt dringent met spoed een nieuw thuis..

Geplaatste afbeelding

wat een lieverd!!! zou hem zelf zo willen meenemen :s

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 19 februari 2010 - 23:58

Deze is niet van mij heeee, want is herplaats mij beesten niet haha..
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#23 Geplaatst 20 februari 2010 - 00:16

Sorry hier ook een kattenvriend en een hondenvriend, ik vind wel dat je een beetje hard bent, een hond is ten eerste al geen kreng. Krengen zijn dode veedieren. Jij hebt toch ook je hobby waarom mag je man dan geen honden hebben? Mss wel raadzaam dat hij er niet mee gaat fokken daar hij de nacht werkt en den dag slaapt.
(En laat de bakken kritiek nu maar komen :) )

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#24 Geplaatst 20 februari 2010 - 10:15

Een Clumber Spaniel is aandoenlijk schattig, maar ik zou toch zeker niet fokken met haar en zeker niet met een Newfie, er zijn al genoeg honden op de wereld, niemand zit te springen om kruisingen.
Ik vind dat niet zo'n onredelijke eis om haar te steriliseren, maar dan niet op kosten van de vorige eigenaar he!

En hier was de nieuwe pup echt niet gewenst, maar ik heb mijn zin doorgedreven en mijn man is er gelukkig op slag verliefd op geworden. Het scheelt wel dat wij allebei thuis zijn, als je man nachten doet, vind ik het niet zo goed dat hij je met de zorgen voor een nieuwe hond zou opschepen.

En honden zijn geen krengen, krengen zijn idd dode dieren (hoewel mensen krengen kunnen zijn in mijn ogen :) )
De ene hond is natuurlijk al wat liever dan de andere (en aantrekkelijker). Ik had ook een hekel aan de hond van mijn ene  buurvrouw en vond de maltezers van de andere schattig.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 20 februari 2010 - 10:58

catherine zei:

Jij hebt toch ook je hobby waarom mag je man dan geen honden hebben?

Ik vind ook wel dat een man zijn hobby mag hebben, maar dan moet hij er ook zelf mee bezig zijn. In het geval van Jubikelcats wordt zij opgezadeld met de hobby van haar man want hij doet nachtdiensten.
Mijn man wil ook alleen maar de leuke kanten van de dieren, er mee gaan wandelen, spelen, maar vraag niet om een kakje op te rapen hé, want dat vind hij vies :trance: . Wel ik doe al zoveel hier in huis en de tuin, dus ik verplicht hem om dagelijks de hondenpoep in de tuin op te kuisen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#26 Geplaatst 20 februari 2010 - 11:59

PeggyJ zei:

Ik vind ook wel dat een man zijn hobby mag hebben, maar dan moet hij er ook zelf mee bezig zijn. In het geval van Jubikelcats wordt zij opgezadeld met de hobby van haar man want hij doet nachtdiensten.
Mijn man wil ook alleen maar de leuke kanten van de dieren, er mee gaan wandelen, spelen, maar vraag niet om een kakje op te rapen hé, want dat vind hij vies :trance: . Wel ik doe al zoveel hier in huis en de tuin, dus ik verplicht hem om dagelijks de hondenpoep in de tuin op te kuisen hoor.

PCS en dat is echt iets wat mij enorm stoort

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_Bie_*
Guest_Bie_*

#27 Geplaatst 20 februari 2010 - 12:21

Ik ben kattenliefhebber én hondenliefhebber, maar toch zou ik in jouw geval ook geen nieuwe hond nemen. Natuurlijk, je man mag graag honden zien en een hobby hebben enzo eh, maar als jij er dan voor moet zorgen, dan heb jij het laatste woord ;)
Zomaar een teefje bij een reu zetten (allebei niet gesteriliseerd/gecastreerd) lijkt mij een heel slecht idee... Als het teefje loops is zal je de reu niet tegen kunnen houden. En als ze dan gedekt wordt door zo'n grote reu, dan kan het zijn dat het teefje letterlijk 'scheurt' omdat de puppies te groot zijn...
Veel succes met het overtuigen (of een compromis vinden) met je man!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#28 Geplaatst 20 februari 2010 - 16:38

Nou inmiddels is mijn man gelukkig zover om geen teef te nemen.
Hij had het er vanmorgen al over met de eigenaar waar die teef nu is, dat ze dan evt geholpen zou moeten komen.
Tja en dan hoor je dingen, waar echt mijn oren van gaan stuiteren en ik echt helemaal zoiets heb van NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Die teef schijnt dus HD C/D gratie te hebben, maar er is wel een nest mee gefokt.
Moeder van die hond heeft HD in graad C en gewoon doorfokken, want er zijn geen regels binnen de vereniging.
Of te wel mensen worden op hoge kosten gejaagd.
Mensen, mensen, mensen waar gaan we heen :trance:

Ik heb even duidelijk gemaakt dat hij maar zelf gaat halen en ohwee als ik er hinder van heb.
Er zal een 1 duidig afspraak moeten komen, dat is er niet.
Spikey is een springer, bij mij niet, hij mot het ook niet wagen, bij mijn man wel, dat mag van hem, met gevolg dat hij het ook bij visite doet, tot zeer grote ergenis van mij.
Maar Spikey doet het niet alleen, maar de Newf Donar ook. Er zijn dus genoeg mensen tegen de muur aan geduwt door hem :cry:
Het eten, een hond hoort zijn eten direct op te eten en niet een gehele dag laten staan. Hier blijft het staan, ik haal hem weg en mijn man plaatst de bak terug :(
Er zal een hoop moeten gebeuren, zoniet, gaat die hond direct weer terug, en komt er nooit maar dan ook nooit een hond meer. Aan hem nu de keuze.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#29 Geplaatst 20 februari 2010 - 18:05

hum, jouw man heeft blijkbaar niet veel kaas gegeten van hondenopvoeding, jammer, heel jammer.
Het allereerste wat ik mijn honden afleer is springen tegen mensen, want ik word daar heel heel woest van. Ik ben ooit zo eens "besprongen" door een pup, maar dan wel in Berner Sennenformaat die uit het water kwam. Ik heb toen aan de eigenaresse gevraagd of ze al dan niet een reservebroek dan wel een haardroger bij had, want ik kon daar écht niet mee lachen.
En mijn honden krijgen 1 keer per dag eten, 's avonds en verder niks, nada.
Dus ik denk dat een ernstig gesprek met je wederhelft zeker nodig is.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#30 Geplaatst 20 februari 2010 - 18:43

Daarin is helaas mijn man niet tot rede vatbaar :(