Spring naar inhoud

- - - - -

honden

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 20 februari 2010 - 19:47

PeggyJ zei:

.....maar vraag niet om een kakje op te rapen hé, want dat vind hij vies :trance: . Wel ik doe al zoveel hier in huis en de tuin, dus ik verplicht hem om dagelijks de hondenpoep in de tuin op te kuisen hoor.
Hihihi, je hebt een gehoorzame man Peggy. :LOL:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 20 februari 2010 - 19:54

Roosje zei:

Hihihi, je hebt een gehoorzame man Peggy. :LOL:

Dat moet ook hoor, anders :zweep: :zweep: :zweep:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#33 Geplaatst 21 februari 2010 - 08:51

In de Kempen wonen vrouwen met ballen!! :a

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#34 Geplaatst 21 februari 2010 - 10:13

Fairy zei:

hum, jouw man heeft blijkbaar niet veel kaas gegeten van hondenopvoeding, jammer, heel jammer.
Het allereerste wat ik mijn honden afleer is springen tegen mensen, want ik word daar heel heel woest van. Ik ben ooit zo eens "besprongen" door een pup, maar dan wel in Berner Sennenformaat die uit het water kwam. Ik heb toen aan de eigenaresse gevraagd of ze al dan niet een reservebroek dan wel een haardroger bij had, want ik kon daar écht niet mee lachen.
En mijn honden krijgen 1 keer per dag eten, 's avonds en verder niks, nada.
Dus ik denk dat een ernstig gesprek met je wederhelft zeker nodig is.

toch vreemd dat vele mensen hun hond slechts één keer per dag eten geven, is dat uit pure luiheid omdat ze geen tijd hebben om ze uit te laten nadien voor de behoefte? Een hond mag twee maal per dag eten, trouwens beter voor de spijsvertering en vooral bij grote honden kan zo'n grote portie op de maag wegen, een maagkanteling is nooit veraf en dodelijk, ik hoop dan dat je de hond voldoende laat rusten als hij net een halve kilo vlees of zo binnen heeft.
Ik hou ook niet van honden die opspringen, maar bij pups is dat nogal onvermijdelijk dat ze toch wel ns proberen, het is de bedoeling dat je dan kordaat reageert, natuurlijk, iemand die geen hond gewend is of een kleine hond kan hiervoor wel kwaad zijn en daar heb ik alle begrip voor. Onze rott is een oversociale beest en wil iedereen begroeten, tot mijn grote ergernis, enige wat je daaraan kan doen is afleren met correcties en de hond kompleet gaan negeren. Van mij mag ze niemand bespringen, wat je zelf niet graag hebt moet je niet toelaten bij iemand anders, ook samen aan hetzelfde touw trekken bij de opvoeding van je hond, het is net alsof je een kind opvoed en de hond heeft serieus wel door wat mag en niet mag.
@ jubel , ik zelf was ook geen hondenliefhebster, het is zo dat de hond wel weet bij wie hij moet zijn, maar nu ze er is, zie ik ze ook wel graag, al is het zo dat mijn man ook meer geduld heeft met der. Hier zijn duidelijke regels afgesproken, nikki is vooral gericht op mijn man, hij gaat ermee trainen, hij ruimt grotendeels de troep op, alhoewel dat ik ook men deel doe, maar gelukkig doet hij het zonder morren, hij gaat veel wandelen met der en gelukkig allemaal uit vrije wil en verstand. De poezels zijn voor mijn rekening al altijd geweest, de hond heeft men man gewild met volle verstand en daar moet hij dan ook zen verantwoordelijkheid voor oppakken.

Bewerkt door mightycats, 21 februari 2010 - 10:14.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 21 februari 2010 - 10:17

ik hou van alles wat maar dierlijk is.
alle soorten en maten van dieren

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 21 februari 2010 - 18:45

mightycats zei:

toch vreemd dat vele mensen hun hond slechts één keer per dag eten geven, is dat uit pure luiheid omdat ze geen tijd hebben om ze uit te laten nadien voor de behoefte?

Hier krijgen de honden ook maar enkel 's avonds hun eten hoor. Het is zeker geen luiheid om hen uit te laten, maar het is ons zo wel verteld op de hondenschool dat het beter is om een hond enkel 's avonds eten te geven, juist omdat ze overdag actief zijn en na een maaltijd meer kans hebben op een maagkanteling. Als ze nog puppy zijn krijgen ze uiterard meermaals per dag hun eten, maar dit hebben we daarna afgebouwd naar 1 maaltijd per dag.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#37 Geplaatst 21 februari 2010 - 20:08

hier krijgen ze ook maar 1 maal per dag eten
de puppy's krijgen ook meermaals per dag
vind dit goed zo
ze eten ook niet heel gulzig

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#38 Geplaatst 21 februari 2010 - 22:09

toch vreemd dat vele mensen hun hond slechts één keer per dag eten geven, is dat uit pure luiheid omdat ze geen tijd hebben om ze uit te laten nadien voor de behoefte?

WTF...
discuteren is één ding, mensen beschuldigen is een ander.
Denk je dat een hond in het wild een ontbijtservice heeft of zo?
Een pup krijgt meerdere maaltijden per dag, dat wordt stelselmatig minder tot die hond alleen nog 's avonds eet, zoals de meeste honden al eeuwen doen.

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#39 Geplaatst 21 februari 2010 - 22:51

Fairy zei:

WTF...
discuteren is één ding, mensen beschuldigen is een ander.
Denk je dat een hond in het wild een ontbijtservice heeft of zo?
Een pup krijgt meerdere maaltijden per dag, dat wordt stelselmatig minder tot die hond alleen nog 's avonds eet, zoals de meeste honden al eeuwen doen.

ik beschuldig niemand , khad het over mensen in het algemeen omdat ik dat nog hoor en al nogthans al gelezen heb en gehoord dat het ook anders kan en mag.... ik stelde iets vast... hoe je dat opneemt das natuurlijk wat anders ...in het vervolg zal ik zorgvuldiger zijn in mijn woordkeuze, waarvoor men excuzes ....

Bewerkt door mightycats, 21 februari 2010 - 22:53.

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#40 Geplaatst 22 februari 2010 - 22:42

ik zal wel niet geliefd worden hier maar ik ben meer een hondenpersoon dan een kattenpersoon :d ik houd heel erg veel van mn poezels en zou ze nooit en te nimmer weg doen, maar ik ben meer van de honden.
en dan staffordshire bull terriers in t bijzonder :LOL:
ik sport met ze op competitie niveau en ben elke dag ruim 2 uur bezig met ze. heerlijk in t bos zonder gezeur.
volgend jaar hoop ik mijn eerste nest te kunnen presenteren :LOL: :LOL:

t is wel iets dat je met zn tween afspreekt vind ik, en niet een al t werk laten doen. hier in huis hebben we tot nu toe allebei een hond onder onze hoede, mijn man de grote en ik de sbt.

zonder het teamwork zou het echt niet lopen hier.
katten zijn meer van de knuffels, en dat zou ik ook niet kunnen missen, maar vind de activiteit van een hond helemaal t einde

fokken is dan weer een verhaal apart, ik zou nooit kruisingen fokken of met honden die niet gezond zijn in wat voor optie dan ook.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 23 februari 2010 - 11:52

azime zei:

ik zal wel niet geliefd worden hier maar ik ben meer een hondenpersoon dan een kattenpersoon :d

Ik ben ook net iets meer hondenmens dan kattenmens ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#42 Geplaatst 23 februari 2010 - 11:53

Ines zei:

Ik ben ook net iets meer hondenmens dan kattenmens ;)

ik ben het gewoon van vroeger al een hond te hebben, figi ken ik pas sinds rik, dusjah...

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#43 Geplaatst 23 februari 2010 - 14:40

Er is toch niks mis mee om een voorkeur te hebben :) Diversiteit en verschillende smaken maakt de wereld boeiender!

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 23 februari 2010 - 15:34

Fairy zei:

toch vreemd dat vele mensen hun hond slechts één keer per dag eten geven, is dat uit pure luiheid omdat ze geen tijd hebben om ze uit te laten nadien voor de behoefte?.

Voor een hond is het juist helemaal niet goed als je ze vaak voert. Als je een hond brokken voert en hij eet een grote hoeveelheid zou ik wel 2x per dag voeren in verband met een maagtorsie. (niet-geperste brokken zwellen op in de maag) Mijn hond eet maar 4 keer per week (rauw, zelfsamengesteld), en ik ben alles behalve lui. ;)

Ik houd wel erg van honden trouwens en was altijd meer een honden- dan een kattenmens. Maar ik ben inmiddels toch echt wel een ontzettend kattenmens geworden.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_azime_*
Guest_azime_*

#45 Geplaatst 26 februari 2010 - 00:04

in de natuur eten ze ook niet elke dag.
een van mijn honden stond vroeger ook op rauw en die kreeg ook twee dagen per week niets, zn vastdagen zeg maar. hij zag en ziet er nu nog uit om door een ringetje te halen, alleen meneer wou geen vers meer, dus maar brok. geef wel twee keer per dag nu, heb een grote hond.