Spring naar inhoud

- - - - -

honden

• Log in om te reageren
67 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#46 Geplaatst 03 april 2010 - 18:35

Even een update.
Inmiddels hebben we een clumber spaniel pup :onzeker:
Vandaag moesten we richting Rotterdam. Die pup, Rudolf, moest mee, want ja je kan hem niet thuis laten.
Echter het volgende probleem heeft zich momenteel aangediend. Ik heb astma, wanneer ik in de keuken kom en tevens ook het andere gedeelte van ons huis, waar de honden zitten, werd ik iedere keer al meer benauwd.
We waren nog niet goed en wel op de snelweg en de benauwdheid, hoesten, dichte neus en brandende ogen kwamen opzetten, onderweg medicijnen genomen en in ieder geval 3 keer gestopt, frisse lucht en de hond uit de auto.
Bij de 1e stop ook pijnstillers genomen wegens een opzettende koppijn. Over 3 weken wordt ik getest op allergie, ik vrees dat ik inmiddels een hondenallergie heb. Ik heb al tegen mijn man aangegeven dat wanneer er uit de uitslagen kom dat ik een honden allergie heb ik voor de pup dan wel de komende jaren medicijnen zal slikken. Donar de newf is 8 jaar, die heeft niet het eeuwige leven meer, mijn man wil daar dan weer een nieuwe hond voor terug.
Inmiddels heb IK het hem verboden. Er komt geen nieuwe hond er meer bij.
De longarts werd volledig gek toen ik vertelde het aantal dieren ( 22 katten, 2 honden, eenden, ganzen en kippen) Dus de allergie test die wordt dan ook op katten, honden, pluimvee, grassen, pollen, bomen, huisstofmijt, gevogelte en meer van dat soort troep. Op de katten reageer ik niet, Cassie ligt op de dag tegen mijn gezicht aan, Shad ligt 's nachts boven mijn hoofd, ik slaap vanwege mijn astma wel halfzittend, maar ik wordt niet extra benauwd.
Zo ie zo had ik wel al voordat ik naar de LA ging een aantal beslissingen ook genomen met betreft de katten.
Maar dat dit nu eruit komt op deze manier met de honden, had ik eigenlijk niet verwacht.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#47 Geplaatst 03 april 2010 - 18:40

helaas liggen de allergieen voor honden en katten zeer dicht bij elkaar karin. En is de kans groot dat je ook voor de katten op een gegeven moment een allergie ontwikkeld. Het hoeft natuurlijk niet ;) maar het kan wel.

En inderdaad, er zijn goeie medicijnen voor. Dus ik kan me voorstellen dat je voor de huidige dieren dan ervoor kiest om die te gebruiken. En dat je dan kiest om in ieder geval geen honden (waar je het sterkst op reageert) meer nieuw in huis te nemen.

Succes met je test!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#48 Geplaatst 03 april 2010 - 19:16

ik ben een kleine 20 jaar geleden wel al getest op allergie, alleen voor katten, die was brandschoon, voor honden niet, we hadden geen honden. Kwam ook niet direct met honden in aanraking.
Ik weet wel allergie kan je opbouwen. Ik weet wel, wanneer er uit kom, dat ik allergisch ben ook voor de katten, dan vrees ik wel dat ik stop ook met fokken. Fokken om alleen maar te verkopen, doe ik niet. Ik vind de kittens en katten geweldig. Prachtig om ze te zien opgroeien, maar als mijn gezondheid er aangaat :(
Eerst maar de testen afwachten.
En een bekkie hier dichttimmeren, Rudolf is al de hele avond aan het blaffen :onzeker: en aan het klieren :onzeker:

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#49 Geplaatst 03 april 2010 - 19:34

Gezondheid gaat voor alles Karin, je moet nog langer mee dan vandaag he! En dan liefst nog een beetje plezierig leven leiden ;)

Ik ben ook ooit getest, een jaartje of ehm, 26 geleden ofzo. Kan het wel nog een keer doen, maar dan mag ik 48 uur mijn medicatie niet gebruiken. Dat gaat 'm niet worden dus. Ik weet zo ook wel waar ik wel en niet op reageer ;)

En gelukkig werken mijn medicijnen perfect, anders had ik ook een probleem hier :s

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#50 Geplaatst 03 april 2010 - 20:03

jij heb ook astma?
bij mij is de astma inmiddels 18 jaar gelee ontdekt.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#51 Geplaatst 03 april 2010 - 20:08

Ik hou ook wel van honden, maar net daarom vind ik dat je man niet mag fokken met een hond die HD heeft. Dat hij ééntje wil bijnemen, kan ik goed begrijpen. Dat is iets dat jullie moeten uitvechten :d . Dat hij ermee een nestje wil, vind ik absoluut niet kunnen!

Edit: ondertussen gezien dat je man al een nieuw pupje heeft. Is natuurlijk niet fijn voor jou als je er allergisch op reageert. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen...

Bewerkt door Mieke'tje, 03 april 2010 - 20:18.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#52 Geplaatst 03 april 2010 - 20:08

Ja, allergisch astma. kwam opzetten toen ik 11 was en is nooit meer weggegaan.

Ik kreeg 'vroeger' altijd elk half jaar een aanval. Kon er de klok op gelijk zetten. Elk half jaar gingen we naar de dokter, ik kreeg een injectie (ben er zelfs een keer voor bij hem thuis geweest hihi dat was het snelste, bij mijn zus achterop de fiets omdat mijn moeder niet thuis was net op dat moment :s )

Op mijn 18e heb ik in het ziekenhuis gelegen ervoor, was ook niet grappig, lag op de longafdeling tussen allemaal oude mensen, vloerbedekking op de grond :s

Sinds ik op mezelf woon gaat het beter (vanaf mijn 21e) en sinds ik mijn medicijnen heb die ik nu heb gaat het nog veel beter.

Volgens de ha heb ik het best in heftige mate, vind het zelf nog wel meevallen. Er zijn mensen die het erger hebben en ook niet zo goed op de medicijnen reageren als ik.

En ach, ik weet niet beter he :)

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#53 Geplaatst 03 april 2010 - 21:10

Dat is het ook met recht Wendy, je weet gewoon niet beter en het is een onderdeel van je geworden ;)

Je hebt het vroeger ook flink te pakken gehad, goed dat je nu andere medicijnen heb, waar je wel op reageert.
Je hebt allergische astma zeg je, hoe zit het met de katten? Of ben je voor hun niet allergisch ;) Heb je ook problemen met het weer, of evt met rokers in de omgeving?

Ik heb zelf afgelopen winter een K** winter gehad, in ruim 3 mnd, maar liefst 4 prednison stootkuren gehad, wegens benauwdheid en piepen en hoesten.
Dus vond het zelf maar eens tijd worden voor bezoek aan LA.
Begin gediagnosticeerd met milde astma, afgelopen december een longfunctietest welke uitkwam op onstabiele astma. Afgelopen vrijdag uitslagen van diverse testen, kan nog geen goede diagnose stellen, meer onderzoeken te gaan. thorax ct, allergietest, sinus p X-ray en dan de allom bekende histamine provocatie test ( of te wel hoe krijg je snel een astma aanval :( ) De laatste test heb ik een kleine 20 jaar gelee ook gehad en reageerde ik ook op, dus zal nu ook :s
Heb sinds december nieuwe medicijnen, Symbicort, erbij. Hier reageer ik zeer slecht op. Ik krijg hier dwars door heen aanvallen door, dus mag lekker meer ventolin gebruiken. Het is allemaal zo geweldig goed voor je lichaam hihihi

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#54 Geplaatst 03 april 2010 - 21:48

ja het is vooral goed voor je lichaam! En je longen, die vinden het ook errug fijn....

Volgens mijn laatste longfunctietest had ik de longfunctie van een 70 jarige :s was niet zo leuk om te horen. Maar het is sterk verbeterd, volgens mij dan. Moet nog een nieuwe test laten doen. Dit jaar weer. Vorig jaar is het er niet van gekomen, moet eigenlijk elk jaar, maarja. Eerst was dat apparaat stuk, toen was zij (praktijkassistente) met vakantie, toen was ik ziek, daarna zij en daarna vond ik het niet meer nodig. Dit jaar weer ;)

ik ben zwaar allergisch voor katten trouwens :LOL: zou je niet zeggen, maar het is wel zo.

Ik gebruik nu eigenlijk maar drie dingen:
symbicort ter preventie (slaat bij mij gelukkig heel goed aan! sinds ik dit heb scheelt me dat zeker een berg op mijn bricanyl (is ventolin maar dan ander merk))
Bricanyl dus, voor de acute hulp
en mijn antihistaminicum waar ik niet meer zonder kan, Telfast. Is merknaam, maar ik vraag hier specifiek om. Heb wel eens ander merkloos spul gehad, maar dat werkte niet zo goed. Dacht dat het aan mij lag, maar toen ik het de apotheker zei gaf ze aan dat het vaker voorkomt, dat je dan op een of andere manier op een van de hulpstoffen beter reageert dan bij dat merkloze spul.

Sinds ik Telfast gebruik heb ik een stuk minder last, maar het is niet helemaal weg.

Ik ben vatbaarder voor kou, mijn longen zijn uiteraard mijn zwakste plek dus alles slaat daar op. Mijn man rookt, maar vanaf dat het weer mooi weer wordt verban ik het roken naar buiten, want ik merk toch dat ik er meer last van heb.
Cavia's komen dwars door mijn medicatie heen, konijnen ook, maar minder.
Veren heb ik eigenlijk geen last (meer) van, ik slaap op een veren kussen met goede tijk speciaal daarvoor.
Ik heb niet echt een goeie winter achter de rug, beetje kwakkelig, veel last gehad. Maar nu met de nattigheid is het wat erger.
Hooikoorts heb ik minder last van nu ik telfast heb.
pfffff ik kan boeken volschrijven hierover.

Maar volgens mij gaat het nu helemaal niet meer over honden :oops:

We kunnen prive nog even doorkletsen? Of een nieuw topic maken? Het is natuurlijk wel jouw topic, maar het is wel heel erg :off: ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#55 Geplaatst 03 april 2010 - 21:54

Pfff, moeilijke situatie hoor . Jij poezenmens en anti hond plus allergisch voor hond .
Jou man hondenzot zonder meer . Een reu en een teef daar komen zeker puppies van als je verder niks onderneemt . Verdorie , als je zelf voor alles moet zorgen (eten geven,uitlaten , poep en plas opkuisen) , ik zou niet in je schoenen willen staan . Kan me voorstellen dat je ook nog voor het hele huishouden instaat .
Jij bent niet anti-hond maar bent het wel beu dat manlief enkel de mooie kant van honden houden wil genieten . Poezen zijn net iets makkelijker (kattenbakken enzo) .
Soit , als jij letterlijk ziek wordt van honden dan moet jou man daar rekening mee houden en misschien op termijn kiezen voor anti-allergische hondenrassen . Die zijn er heus ! Niet alledaags maar wel echte honden .

Maar ondertussen zit je daar wel met een Clumber en een Newfie ....sterkte . De honden kunnen het niet helpendat ze er zijn .....

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#56 Geplaatst 03 april 2010 - 22:06

Geen tegenargumenten hier, ook wij hebben een hond. Overigens eentje die nooit zindelijk is geweest (we hebben haar gekregen toen ze 2 was) en het ook nooit zal worden, ze heeft volgens de DA niet altijd de controle over haar blaas. Tsja, dat nemen we er bij.

Guest_rietje_*
Guest_rietje_*

#57 Geplaatst 04 april 2010 - 10:55

ik heb zelf 3 shiahuas zou ze niet kunnen missen maar vond poezen ook wel lief

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 04 april 2010 - 13:27

Hey Ginnie,
Ik heb ook allergisch astma en had zo'n twee serieuze aanvallen per jaar, tot ik begon met singulair te nemen.
Ik denk dat ik nu ongeveer 10 jaar geen echte aanvallen meer gehad heb.
Zyrtec (antihistaminicum) staat ook bijna dagelijks op mijn slikprogram

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#59 Geplaatst 05 april 2010 - 00:46

ik ben nu denk ik ook zo'n 10 jaar aanval vrij. Nog wel af en toe de 'gewone' dingen, maar een echte aanval heb ik al lang niet meer gehad.
Singulair neem ik niet, maar in de symbicort zit natuurlijk ook een onstekingsremmer.
We zien wel wat ze bedenken bij de volgende longfunctietest :)

Ik merk wel dat er meer en meer mensen zijn die zich niet laten leiden door de allergie/astma. Dat is fijn! Je hoeft je hele leven allang niet meer helemaal overhoop te gooien.

Hopelijk komen er zo wat minder mensen die 'allergie' aanvoeren als middel om van de diertjes af te komen!

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#60 Geplaatst 05 april 2010 - 11:28

Persoonlijk vind ik het niet geheel offtopic ;)
Van mij mag er in dit topic wel verder gegaan worden.

Nog even over de clumber pup, het is een reu, en 2 reuen te samen, fokt erg moeilijk, er komen hier dus gelukkig geen jonge halfwas puppies, of ongeteste oid.

Betreft de medicatie, naast de symbicort, gebruik ik ook nog eens 2 maal dgs, oplopend naar 4 maal dgs ventolin en ook voor de nacht singulair. Overgehouden na mijn 1e flinke astma aanval.

Wendy, slapen bij jou ook katten in de slaapkamer?
Je zegt dat je allergisch ben voor de katten, hoe reageer je op de katten en op een show?

Hoe ziet een allergische astma aanval eruit? Kan je het vergelijken met een normale astma aanval?

@ Ria, je slaat volledig de spijker op zijn kop.