Spring naar inhoud

- - - - -

Jager of stroper

• Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:26

Ik was op weg naar mijn auto (geparkeerd bij een voetbalclubje, waar wel meer mensen hun auto zetten als ze gaan wandelen) en toen zag ik hem. Overduidelijke jagerskledij, geweer over zijn schouder.
Ik dacht dat ik ter plekke wat kréég. Ik bleef hem maar aanstaren, maar mijneer had blijkbaar een klein p*** en een groot ego, want het geweer werd opgespannen. Mijn blik werd nog was woester, ik vond het jammer dat ik geen foon bijhad om de politie te bellen.
Toen ik mensen tegen kwam en met hen bleef kletsen zagen we een konijntje lopen, waarop ik ben gaan gillen : "lopen konijn, lopen, heel hard lopen"
Daarna hoorden we een schot, heb dan "GEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK" gebruld.
Ben dan thuis gaan opzoeken en blijkbaar is het gewoon toegelaten konijnen af te schieten  :(
Maar verdorie, toch niet op een zaterdagnamiddag als er hopen wandelaars passeren? Er was trouwens een wandeltocht vandaag die langs daar liep!! En je mag je geweer toch niet opspannen als er mensen in de buurt zijn?

Stomme jagers!!! Ik haat ze dus he!!

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#2 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:28

arm konijntje :(

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#3 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:36

Ik krijg het van die jagers, hier achter onze tuin in het veld lopen ze ook rond, stropers noem ik hen, het wild aan één kant opjagen en maar afschieten aan de andere kant.
Zo komen ze ook dikwijls op de oude spoorwegbedding juist achter onze tuin en dan durven ze wel eens mikken naar de huizen want in die bermen zitten af en toe wel eens konijntjes en fazanten. Zo heb ik een paar jaar geleden een kat gered van de dood, een paar huizen verder hadden ze een mooie langharige rosse kater, en ze zagen iets bewegen en wouden schieten, ik stond juist aan het raam boven en heb heel hard geroepen en dan heeft hij eindelijk gezien dat het een kat was. Ooit heb ik de politie eens opgebeld omdat ze weer zo kort op de huizen waren en de politie antwoorde maar mevr voor zoiets komen we niet. Ah nee eerst moeten er ongelukken gebeuren. Maar ja in die jagers zitten ook maar al te schietgrage politie mensen tss.
De jacht is dacht ik nog niet gesloten dus ze mogen nog schieten erg genoeg.

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:38

Arm konijntje ja :(
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_midi_*
Guest_midi_*

#5 Geplaatst 20 februari 2010 - 21:48

grrr!!!! watte?!!! en hoogstwaarschijnlijk, jaagt ie niet enkel op konijntjes :s :s :s

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#6 Geplaatst 20 februari 2010 - 22:53

Idioten zijn het om zo kort bij de huizen te gaan, id er moeten eerst ongelukken gebeuren waar kinderen bij betrokken zijn alvorens ze ingrijpen.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 20 februari 2010 - 23:12

O garme dat beestje.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#8 Geplaatst 20 februari 2010 - 23:19

:( :(

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#9 Geplaatst 20 februari 2010 - 23:48

In de Kempen zijn er volgens mij meer stopers dan jagers  Ze lopen elkaar onder de voet . (pang , pang )
Wildbestand in stand houden ? Leer eerst raak schieten zonder dat er half getroffen wild (konijn , bosduif ) daar ergens ligt te creperen .
Fazanten , daar heb ik het nog niet over . Het is verboden om die uit te zetten maar het gebeurd toch , zonder schroom .
Buurvrouw vond ooit de dozen waar die fazantjes inzaten nadat ze een bekende dorpsfiguur deze beestjes had zien loslaten ...bewijs het maar eens als stroper een plaatselijke politievriend is . Eén pot nat !
Te veel vossen ? Onlangs nog slachtpartij onder eenden in Pulderbos .
Sluit uw hoenders op 's avonds . Die vossen hadden echt wel honger in die koude met de sneeuw .

Nee , ik heb genoeg van jagers . Dat "wild" dat hier al z'n stekje vindt jagen ze op te ere van het wildbestand .
Jagers kloegen deze winter dat ze niet mochten jagen wegens de sneeuw . Komaan hé seg , de dieren hebben het deze winter echt wel moeilijk genoeg zonder hen .....

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#10 Geplaatst 21 februari 2010 - 02:45

Bah, hou niet van zulke mensen :evil: !
Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 21 februari 2010 - 10:55

Jagers moeten op 200 meter afstand van huizen blijven, als ze in de richting van huizen schieten tenminste. Eigenlijk mogen ze dus in principe met hun rug tegen de muur van een huis staan en zo de andere kant op schieten.
Dat jagers het bestand in evenwicht houden heb ik nooit geloofd.
En vossen pakken soms dieren ja. Maar het zijn de mensen die in hun territorium zijn binnengedrongen en niet omgekeerd. Heel vaak zijn het ook honden geweest, en de vossen krijgen de schuld. Het is trouwens ook een fabeltje dat er vossen moeten geschoten worden om het in evenwicht te houden. Jaarlijks worden er veel meer vossen doodgereden dan dat er eigenlijk natuurlijk zouden moeten sterven om het evenwicht te behouden.
Jagers moeten zich ook aan bepaalde 'seizoenen' houden. En volgens mij moet je het aangeven als je gaat jagen.
Als deze wandeling officieel aangekondigd werd, dan kon je zelfs de politie bellen. Tuurlijk is het dan niet toegestaan om daar dan te jagen.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#12 Geplaatst 21 februari 2010 - 11:13

Het is niet de eerste keer dat ik het aan de stok heb met jagers, ik hou mijn grote mond echt niet tegen dat crapuul.
Er heeft er eens eentje gedreigd dat hij mijn honden zou neerknallen als ik ze niet aan de riem deed, want hij "betaalde elk jaar megaveel geld om te mogen jagen en jullie honden jagen het wild weg" waarop ik antwoordde dat dat de bedoeling was ja ;)
Ik heb daarna de politie gebeld omdat hij gewoon liep te jagen aan het fietspad door het bos.
En vorig jaar was ik foto's aan het nemen en kwamen er ook twee aan met een geweer. Ik zei eerst "nou, jullie hebben andere wapens dan ik"
Maar ik snap toch ook niet dat ze zomaar ergens jagen waar enorm veel volk passeert. Wandelaars, joggers, mountainbikers...
Heb toen mailconversatie gehad met de jachtopziener en blijkbaar is het nog toegelaten daar ook :censored:

dit is voor Nederland, België is wel ongeveer gelijk

Jachtkalender

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 21 februari 2010 - 11:16

Bah....het soort volk waar ik de pips van krijg. :r
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 21 februari 2010 - 11:35

Bij ons op't werk zijn het spiegelglazen en in't weekend gaan ze daar heel vaak stropen. Ze weten dus niet dat er daar 10 man op hun staat te zien terwijl zij rustig hun ding doen.
Mijn vriend heeft toen gemaild naar de politie en ze hebben hem gezegd dat hij daar de volgende keer direct voor moest bellen en dat ze dan een patrouille gingen sturen.

Fairy: Ik geloof zelfs dat je aanzien wordt als stroper als je met je hond losloopt zonder wapens als er velden naast zijn. Al het wild wordt ook opgejaagd door de honden, opgejaagd wild plant zich niet voort, ...

Bewerkt door Spanishke, 21 februari 2010 - 11:39.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 21 februari 2010 - 12:11

Dit doet me denken aan een artikel dat in het GAIA ledenblad stond. Daarin had iemand van GAIA een interview afgenomen, met een jager. De vraag ging als volgt:

GAIA: "Hoe kan je zien dat een kat, een wilde kat is en geen huisdier?"
Jager: "Wel, als het dier 'jaagt' achter alles wat beweegt, is het wild".

:louche:

Dit maakte me zo kwaad. Maar je kan er weinig aan doen.

Ik heb gelukkig nog nooit een jager in actie gezien, of het was zeker ruzie. Wel bleek dat een ex van mij ging jagen, die heb ik dan ook snel aan de deur gezet. Kon mij daar echt niet mee verzoenen.