Spring naar inhoud

- - - - -

Jager of stroper

• Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Guest_Simon Says_*
Guest_Simon Says_*

#31 Geplaatst 21 februari 2010 - 14:12

Het grootste probleem, is dat mensen nogal snel zagen over vossen. Hun vuilzak is opengebeten... Hun kippen zijn doodgebeten...

Als mensen die daar in de streken wonen, hun dingen beter beschermen, hoeven de vossen niet dood.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 21 februari 2010 - 14:22

Ik vind vossen ook echt prachtdieren en bij mijn ouders in Berlare/Overmere zitten er ook nog een paar die niet worden afgeschoten en ook daar lopen jagers.

Cleis, waar in Lokeren zaten die dan juist? Weet je dat? Was dat dan in het verloren bos of aan het industrieterrein bij Treffin, Ambuma, Van Gansewinkel of meer aan het industrieterrein van de Weverslaan of richting Waasmunster op? Vraag het mij gewoon af, ik ben geboren in Lokeren, heb daar 15 jaar gewoond en nooit een vos gezien.

Vuilzakken worden ook vaak opengepikt door duiven, het hoeft daarom niet altijd een vosje te zijn :(

Bewerkt door Spanishke, 21 februari 2010 - 14:23.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#33 Geplaatst 21 februari 2010 - 14:40

Katten zijn eigenlijk nog de grootste boosdoeners als je kapotte vuilzakken ziet! Gelukkig heb ik daar als vegetariër geen last van, mijn vuilzakken laten ze altijd gerust. 8)

Die vossen zaten aan het Molsbroek. Op korte tijd zouden ze daar alledrie gedood zijn. Ik spreek wel van een paar jaar terug, of er nu ondertussen nieuwe zijn, weet ik eigenlijk niet.

Ik heb meer dan 24 jaar in Lokeren gewoond, nooit 1 vos gezien. Zelfs niet als ik 's avonds de padden ging overzetten aan het Molsbroek en toen moesten er normaal gezien wel nog een paar zitten. Jammer is dat. Ik zou graag eens een vos zien, maar ik denk dat weinigen dit geluk maar hebben.

Wel hoorde ik dat er in Overmere/Berlare een teveel aan vossen zou zijn. Een vriend van mij is zo zijn hond verloren. Een pipo had vlees met gif in gelegd in een bos waar veel mensen komen wandelen met hun hond en zijn hond had dit opgegeten. Zijn prachtige, doodbrave rottweiler heeft een verschrikkelijke doodstrijd geleden, voor de dierenarts hem uit zijn lijden verlost heeft. Zelf hebben noch ik, noch die vriend daar ooit één vos gezien.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 21 februari 2010 - 14:53

In het Melsbroek? Dat is toch een natuurreservaat? Ik ken een vriendin die daar dichtbij woont en die heeft ook nog nooit een vos gezien...
Werden er teveel vogels gevangen door die vossen dan? Want het is daar een beschermd gebied voor vogels dacht ik...?

Verschrikkelijk verhaal van die hond. Zelf gaan wij daar ook vaak wandelen, was dat aan't Broeck? of meer aan de bewoonde kant?
Ik weet vooral dat we genoeg verwittigd worden dat als je hond losloopt, ze er kunnen op schieten tijdens het jachtseizoen... maar een vos heb ik daar ook nog nooit gezien.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#35 Geplaatst 21 februari 2010 - 18:16

Je geeft dus toe ongelijk te hebben xD

hu?

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#36 Geplaatst 21 februari 2010 - 19:01

Spanishke zei:

In het Melsbroek? Dat is toch een natuurreservaat? Ik ken een vriendin die daar dichtbij woont en die heeft ook nog nooit een vos gezien...
Werden er teveel vogels gevangen door die vossen dan? Want het is daar een beschermd gebied voor vogels dacht ik...?

Verschrikkelijk verhaal van die hond. Zelf gaan wij daar ook vaak wandelen, was dat aan't Broeck? of meer aan de bewoonde kant?
Ik weet vooral dat we genoeg verwittigd worden dat als je hond losloopt, ze er kunnen op schieten tijdens het jachtseizoen... maar een vos heb ik daar ook nog nooit gezien.

Ja, dat is een natuurreservaat. Was dan ook het werk van stropers.. De juiste reden weet ik er ook niet van.

Waar juist die vriend met zijn hond gaan wandelen was, weet ik niet. Ik ken Berlare niet zo goed.

Op een loslopende hond mogen ze toch niet schieten?

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#37 Geplaatst 21 februari 2010 - 22:19

Echt gebeurd : Bekende taverne in Mol/Lommel, we zeggen en schrijven het jaar 2007. Man met labrador bezoekt voor zoveelste maal bekende taverne en labrador wordt die dag 10 jaartjes oud. Man zegt tegen uitbaatster van bekende taverne dat hij z'n hond wil verwennen die dag en dat hij een lekker hapje mag. Waarop uitbaatster heel samenzweerderig vertelt dat er nog een stukje reebout in de koelkast ligt. (het is wél zomer...)
"Ah?" zegt man, "hoe kom je nu dan aan reebout?"
"wel, er komen hier een paar mannen he, en die vragen wat ik graag zou hebben, en dan gaan ze naar de overkant (Bleekerheide) en brengen mij de volgende dag wat ik wil."
Labrador heeft die dag geen reebout gegeten, gewoon een stukje biefstuk.

Dit verhaal heeft die man mij in de Sahara verteld en hij was echt geschokt door het feit dat stropers daar hun gangen gaan.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#38 Geplaatst 23 februari 2010 - 19:35

HLN België - Jagers veroordeeld voor plaatsen van vossenstrop (1071421)

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 23 februari 2010 - 20:11

Je aan de regels houden als jager is niet de kwestie. De ganse kwestie is of jagen wel uberhaupt nodig is. Dus je kan je als jager nog zo goed aan de regeltjes houden, het blijft jagen, een door de mens uitgevonden 'ontspannend' tijdverdrijf.
Geen enkele jager is ermee begonnen om het evenwicht in stand te houden. Het begint met graag schieten, het natuurlijk bestand in evenwicht houden is een uitgevonden excuus.

Bewerkt door Joske, 23 februari 2010 - 20:49.

Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#40 Geplaatst 23 februari 2010 - 20:45

Joske for president!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#41 Geplaatst 24 februari 2010 - 08:33

cleis666 zei:

Joske for president!

I second that!

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#42 Geplaatst 24 februari 2010 - 08:56

kweet het is erg van de jagers!
Hoor en zie het genoeg in wachtebeke ja puyenbroek en vooral de zondag terwijl daar mensen met hun kinderen gaan spelen!
ok het is niet op het domein zelf maar aan de overkant!

overlaatst liepen ze in mijn straat, ben buiten gegaan en heb gevraagt wat ze kwamen doen omdat er veel katten bij ons rond lopen en ze zeiden gwn afschieten van die katten!
heb hen gwn geantwoord zullen we nog wel eens zien!
ik ben heel kwaad binnen gelopen telefoon genomen en politie gebeld!
ja hoor ze mochten eens niet in mijn straat zijn ze moesten op puyenbroek blijven! voor fazanten af te schieten wat ook zielig is!
de politie is dan geweest en met sirene!
ook is een schoolke dicht in de buurt die de zondag regelmatig iets doen dus wat voor zicht geeft dat niet naar de kinderen????

ben dan naar mijn buren gerend heb het haar vermeld en daar zat 1 van mijn katten rap naar huis er mee!
maar sinds dien laat ik mijn katten in het weekend niet buiten!
tenzij ik thuis ben dan kunnen ze eens in de tuin!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#43 Geplaatst 24 februari 2010 - 09:04

Ik weet niet of jullie het Hallerbos kennen? Waar in de lente al die boshyacinten bloeien en onwaarschijnlijk veel volk wandelt. Wel, onze Kris Peeters wou dat openstellen voor de jacht :trance: :trance: :trance:

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 24 februari 2010 - 09:53

mel en pieter zei:

overlaatst liepen ze in mijn straat, ben buiten gegaan en heb gevraagt wat ze kwamen doen omdat er veel katten bij ons rond lopen en ze zeiden gwn afschieten van die katten!
heb hen gwn geantwoord zullen we nog wel eens zien!
ik ben heel kwaad binnen gelopen telefoon genomen en politie gebeld!

Ik denk dat veel jagers heel bot reageren omdat ze door allerlei mensen worden benaderd die heel boos en emotioneel reageren. Waarschijnlijk voelt het voor hen ook aan als reacties van mensen die er niets van weten, waardoor zij zich boven hen stellen.
Het kan geen kwaad om wat meer door te lezen over de jacht, dan weet men tenminste over wat men spreekt en kan men de jagers meer op gelijke voet benaderen.

Met louter emotionele reacties geraakt men niet ver en vergroot men alleen maar het gelijk en de vooroordelen van de jagers tegenover 'de gewone mens'.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#45 Geplaatst 24 februari 2010 - 10:12

Dat is wel zo Joske, ik weet bv. dat er aan de Maatheide (industrie in Lommel) gejaagd mag worden op konijnen omdat er een overpopulatie is en ik kan daar begrip voor opbrengen. Maar als ik dan zo'n jeep zie komen aanrijden over het fietspad en die vent stapt uit en spant zijn geweer op terwijl ik daar 3 m verder sta met mijn honden, dan is dat begrip over.
Dan denk ik, daar is weer ene met een klein p...