Spring naar inhoud

- - - - -

Jager of stroper

• Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 24 februari 2010 - 11:02

Da zullen ze graag horen :LOL:
Ik weet het, ik vind het ook moeilijk om kalm te blijven als ik zoiets zie.
Maar emotioneel reageren maakt de jagers alleen maar sterker.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Lot_*
Guest_Lot_*

#47 Geplaatst 24 februari 2010 - 11:05

ik vind het zielig voor het konijntje maar ik vind het ook nog eens heel gevaarlijk stel je voor dat daar kinderen aan het spelen zijn !

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 24 februari 2010 - 11:36

Vind jagen geen sport tenzij het op kleiduiven gebeurd.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#49 Geplaatst 24 februari 2010 - 12:27

Lot zei:

ik vind het zielig voor het konijntje maar ik vind het ook nog eens heel gevaarlijk stel je voor dat daar kinderen aan het spelen zijn !

Dat fietspad wordt heel druk bereden, ok, minder in het jachtseizoen, maar toch. Ik heb toen met de politie gebeld en misschien heeft hij wel degelijk een jachtvergunning maar hij mag absoluut niet met zijn jeep over het fietspad rijden, laat staan daar uitstappen en z'n geweer laden!!

Guest_modelsaskia_*
Guest_modelsaskia_*

#50 Geplaatst 28 februari 2010 - 13:18

net op het nieuws, over jagen..
ze jagen omdat het schade brengt voor de boeren..
jezus man.. ocharmen die beesten, de beelden zijn niet zo fijn, de volgens in dozen, dood..
Het jagen, doden van de dieren is verdubbeld! :(
Half miljoen voorig jaar gedood :s

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#51 Geplaatst 28 februari 2010 - 13:27

modelsaskia zei:

net op het nieuws, over jagen..
ze jagen omdat het schade brengt voor de boeren..
jezus man.. ocharmen die beesten, de beelden zijn niet zo fijn, de volgens in dozen, dood..
Het jagen, doden van de dieren is verdubbeld! :(
Half miljoen voorig jaar gedood :s

En de vogelbescherming zei ook dat deze duiven waar ze nu op schieten (houtduiven dacht ik?) niet de duiven zijn die de schade aanbrengen aan gewassen binnen een tijdje. Deze duiven trekken binnen een week of 2 weg naar Oost-Europa. Dus de reden om de duiven af te schieten klopt ook nog eens niet...

Hier in het bos hoor ik ook vaak schieten, vorige week weer erg dichtbij. We schrokken ervan. Snoet kwam snel binnen gelopen. Ik vraag me toch af of dat allemaal mag, een bos waar mensen gaan wandelen en dan dat schieten. Ik blijf zelf ook niet altijd op de paadjes als ik ga wandelen... stel je voor dat je eens een jager tegenkomt...

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#52 Geplaatst 28 februari 2010 - 14:52

Gewoon de politie bellen en als het mag, zeggen dat je je niet veilig voelt!

En inderdaad, ze zeggen dat het voor het behoud is van de natuur, maar vaak schieten ze dan de verkeerde dieren dood.

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#53 Geplaatst 28 februari 2010 - 22:57

- Buurvrouw schrikt zich een hoedje als ze een stilstaande auto voorbijfiets waar ineens een geweerloop uit het raampje verschijnt . Mevrouw had geluk dat jager niet schoot toen ze passeerde....
- Andere buurvrouw ziet dezelfde jager wat rondhangen in de buurt (velden) en plots lopen er de volgende dag een hoop jonge fazantjes rond . De doos waar ze waarschijnlijk hadden ingezeten lag nog in de berm .
- Loslopende jachthonden in het bos vliegen op een ook loslopende teckel van een wandelaar . De wandelaar had op voorhand geroepen of de honden iets zouden doen . Jachthonden tuimelen met gezinsteckel de beek in . De jagers lachen : hun honden dachten dat die bruine teckel een eekhoorn was ...
- Jagers begeven zich in het bos van de buren waarvan ik zeker weet dat die mensen geen jagers op hun grond willen . Ik ga ernaar toe en schijt ze uit (ja ,af en toe kan ik heel kwaad worden) . Ze druipen af :"maar mevrouwke , waar maak jij je druk over ." Ze waren wel weg , wat betekend dat ze daar niks te zoeken hadden .
- Ik laat 's morgens de paarden naar de weide lopen . De dieren schrikken zich een hoedje want achter de veldschuur staan 2 jagers tussen de krulkolen ?! Wat als die een schot lossen net als de paarden passeren ?....

Allemaal verhalen van jagers met vergunning .....

Ik heb mijn conclusie over jagers al lang getrokken !!!

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 01 maart 2010 - 00:32

Daar moeten wel eens ongelukken van komen :trance:

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#55 Geplaatst 01 maart 2010 - 10:47

Nog eentje; Buurvrouw staat in haar paardenweide nabij een bosje . Ze hoort een schot en de hagel komt uit de lucht op haar hoofd gevallen (?!) .

Ja, straf dat daar nog nooit ongelukken van zijn gekomen !

Wij zijn allemaal makkelijke dorpsmensen , de politie is nog nooit opgebeld . Meestal is die politie ook bevriend met die jagers .

Op de grond van mijn ouders komen geen jagers meer .
Sinds een aantal jaren behoord hun grond tot het jachtgebied van een jager die ze daar nooit te zien krijgen maar die een bepaalde oppervlakte nodig heeft om volgens de regels te kunnen jagen . Die jager komt om de zoveel jaar aan de deur met de vraag of hij de grond van mijn ouders als jachtgebied mag behouden . Er worden dan papieren getekend .

Volgens die jager mag er buiten hem niemand daar jagen (hij komt daar zelf nooit maar heeft wel die opp. nodig ) . Als er toch andere jagers verschijnen dan bellen mijn ouders die man op en komt die ,als hij kan , onmiddelijk om die andere jagers te ...verjagen . Dat is 1 keer gebeurd en  sindsdien geen amateuristische jagers meer op onze grond .

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#56 Geplaatst 03 maart 2010 - 15:57

Met het ene kwaad het andere verjagen :LOL:
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Karolien_*
Guest_Karolien_*

#57 Geplaatst 03 maart 2010 - 16:26

Even kort, mijne vriend is jager! ik haat hem dus niet! ge moet de groen manne op hun klote geven als het gaat over wild dat aangeschoten is en niet direct dood is want vroeger schoot met is 't nu lood en aangezien dat het niet goed was voor de natuur om met dat te schieten hebben ze mar besloten ander materiaal in de cartouche te steken wat de reden geeft waarom het wild niet direct sterft! Wildbeheer, mijne vent schiet niks dat niet geschoten mag worden! ja wildbeheer is nodig. Kleiduiven is geen jacht! En al degene die het erg vinden dat kleine onschuldige konijntjes worden doodgeschoten worden dan vanaf nu vegetariër en gaan maar is in een slachthuis zien hoe daar de koe die elke dag op vele hun bord ligt word gedood! Hier mogen ze bijvoorbeeld 1 ree, 1 bok en 1 kits schieten en dat word zelfs dikwijls niet geschoten . Vind ge dat er te veel geschoten worden zal het aan de stropers liggen want de jagers kunnen in belgië bijna niets schieten omwille van dat! en dan nog iets als er ne jager richting huis of wandelpaden schiet die bewandelt worden geef hem aan! is hij zenne akt kwijt want ge moet een serieuze testen afleggen. Jager kunt ge niet zomaar zijn. Als er niet gejaagd word begint iedereen te zagen van de konijnen vreten menne salade op in den tuin. Allez ik ben een dierenvriend, k hem 2 honden, een paard, 2 katten, ganzen kiekens en als ge mijne vent ne slechte vind da was wel degene die konijnen van nen dag oud uit de nest pakte omda ze uitgestoten werden door de moeder en met de fles heeft groot willen brengen.

@Ria: als er ne geweerloop uit nen auto komt is 't meestal ne STROPER en gene jager want ne goede jager weet dat hij dan zijne act kwijt is als hij dit doet.

Ik vind dat als men jager is en wilt zijn de regels moet volgen die hij aangeleerd krijgt tijdens de cursussen en de tests anders bent ge u geweer niet waard. Ik kan daar uren over doorgaan, maar 't zijn ni alleen jagers 't zijn meestal de stropers maar swijlen maken ze de eerste wel zwart en ik denk ook uit de grond van mijn hart en dat heeft mijn kortelings overleden nonkel mij altijd ingepeperd. Hou van een dier zoals een dier niet zoals een mens. Ik heb voor mijn pas overleden pony alles gedaan maar ik heb mij daar niet blut aan betaald omdat ik wist dat ze het niet ging halen en dan meer afzag dan dat ik haar direct liet inslapen. Terwijl anderen zich er dan blauw aan betalen en dat het beest meer afziet, is dat dan liefde (ik zeg niet dat dat hier gebeurd he)Ik ben dierenvriend maar ge moet niet naief zijn. Ik weet dit is een gevoelig onderwerp maar bekijk altijd een situatie van 2 kanten en 't is ni omda 1 jager zich belachelijk gedraagd en de regels niet volgt dat ze het allemaal doen! Voila en vuur nu maar af maar das mijn mening. Uiteindelijk sterven er in Haiti en Chili mensen aan veel erger dingen en dan wij maken ons druk om een konijn. sorry. Hier komen mijn beesten niks te kort

Guest_Karolien_*
Guest_Karolien_*

#58 Geplaatst 03 maart 2010 - 16:27

cleis666 zei:

Gewoon de politie bellen en als het mag, zeggen dat je je niet veilig voelt!

En inderdaad, ze zeggen dat het voor het behoud is van de natuur, maar vaak schieten ze dan de verkeerde dieren dood.

men word bekeurd als dit gebeurd!

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#59 Geplaatst 15 juli 2010 - 08:54

Sinds 3 dagen loopt er hier een jager op nog géén 100 meter van mijn deur. Deze morgend om 8u heb ik hem de eerste keer gehoord, en om 20u s'avonds hoor ik hem nog!!!! Dan is mijn vraag, op wat zit die vent toch constant te schieten???????

Het spijtige aan de zaak is, dat ik al een aantal dagen mijn 2 zwerfmeisjes niet méé zie :( En wolf, het langharige zwerfmeisje slaapt in een schuur niet ver daar vanadaan :cry:

En dat er blijkbaar nu géén jacht mag gehouden worden!!!!!!!!

Bewerkt door griffel1977, 15 juli 2010 - 08:59.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 15 juli 2010 - 09:12

Ik wilde juist zeggen, het jachtseizoen is toch al eventjes voorbij :onzeker:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag