Spring naar inhoud

- - - - -

info over herpesvirus

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#16 Geplaatst 01 april 2011 - 11:05

raisa1987 zei:

Hallo allemaal,

Ik ben Raisa en ik ben nieuw hier.
Ik kwam hier via google terecht.
Ik was info aan het zoeken over het herpesvirus bij de kat.
Sinds zaterdag loopt er veel speeksel uit de mond van 2 van mijn katten, later deze week zag ik dat ze niet meer deden eten en drinken
en dat ze wondjes in hun mond hebben sommige tot bloedens toe, ook hadden ze uitdrogingsverschijnselen.
Ik ben met ze naar de dierenarts geweest en die denkt dat het het herpervirus is, maar wee dit nog niet zeker.
De katten hebben allebij vocht bijgezet gekregen antibiotica en een spuitje voor de pijn.
Ik moet nu afwachten en morgen of zaterdag weer terug.
Bij mijn kater hebben ze ook bloed afgenomen, omdat hij de laatste tijd erg vermagerd is willen ze hem toch ook nog op andere dingen testen, dar krijg ik zaterdagochtend de uitslag van.
Ik voel mij zo machteloos en weet totaal niet wat ik van het herpesvirus moet verwachten.
Ik heb wel wat info gelezen op internet.
Maar vraag mij af of ik mijn katten hieraan ga verliezen?
Misschien dat een van jullie me wat info of raad kan geven?
B.v.d

Groetjes Raisa

wondjes in de mond is meestal calici

je moet ze dwangvoeren en vragen aan de DA voor pijnstillers dan gaan ze zelf weer eten

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 01 april 2011 - 18:36

Nahs zei:

wondjes in de mond is meestal calici

je moet ze dwangvoeren en vragen aan de DA voor pijnstillers dan gaan ze zelf weer eten

Ja klopt! dat had Casper ook, heel zijn tong zat vol dikke bloedrode bobbels, Alleen bleef hij wel eten, het is een echt vechtertje... DA verstond niet dat hij bleef eten met zo'n pijnlijke tong. Herpes zit meestal op het oog zei ze... Dik rood oog met etterige uitvloeing.. Da gaf aan hem een spuitje met antibiotica en 4 dagen later waren de bobbeltjes verdwenen, het herpes op zijn ogen moet hij nu zelf overwinnen... Keert ook terug als hij zich in stresstoestenden bevindt....
Geplaatste afbeelding