Spring naar inhoud

- - - - -

allergie

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#1 Geplaatst 10 februari 2009 - 12:54

hey
jullie weten dat thor een megaallergie heeft he
maar de laatste maanden allee welgeteld 2 heeft hij daar geen last meer van
vroeger kon hij geen sheba eten zonder weken onder de blaren en kloven te staan en nu niets meer
oma had hem een potje sheba gegeven uit de winkel (terwijl ik gaan werken was en van niets wist :evil: )dat ze blijkbaar gekregen had en niets jong , hij eet da zo graag dat ik hem er ook al eentje gegeven heb :oops:
hij eet nu vis , snoepjes , koekjes , brokjes en niets
maar toen ik hem had en die ellende begon zij de fokster van zn pa dat het ook kon zijn van zn spuiten tegen de katteziekte en zo
ik ben daar niet op in gegaan , maar straks is dat toch zo en volgende week krijgt hij zn herhaling  , zie dat dat weer zo is
hebben jullie dat nog gehoord dat ze allergische reakties op spuiten krijgen die heel lang meegaan ?
de dierenarts vond dat raar maar zegt ook geen nee ,
kweet nie , maar vind wel raar van een kat die niets mocht eten naar ene die nu alles kan eten of is da die rc 33 die zorgt dat zn buikje beter marcheert

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 10 februari 2009 - 15:04

Ik kan je geen antwoord geven, maar het is alleszins goed nieuws dat hij terug alles kan eten, hopelijk blijft dit zo.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#3 Geplaatst 10 februari 2009 - 15:26

ik heb wel eens gehoord van een kat die geen vaccin mocht krijgen, omdat hij zo'n last had van allergie. maar ik vrees dat ik niets van de details weet.

misschien het eerst eens even voorleggen bij de DA? voor je gaat? Kan hij er al eens over peinzen ;)

(fijn je hier trouwens terug te zien :) )

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 10 februari 2009 - 15:27

Ik heb er ook nog nooit van gehoord, heb je dit al eens opgezocht op het internet?

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#5 Geplaatst 10 februari 2009 - 19:49

nee ik vind daar niets van terug
maar een voedselallergie of contactallergie kan toch zo maar niet verdwijnen ofwel ?
kheb wel schrik se nu , maar ja ik zal het zien eens hij zn spuitjes gekregen heeft he
ik ben er al eentje verloren aan de kattenziekte , geen 2 se :cry:
ik ben blij terug te zijn , en jullie hier ook weer te zien

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 10 februari 2009 - 20:09

Zou hij er mss uitgegroeid zijn zoals bij sommige kinderen. Mijn 2 zonen hadden bij de geboorte een koemelkallergie, dus zijn ze groot gebracht met sojamelk. Nu zijn ze 13  en 16j en hebben ze daar al jaren geen last meer van. Zou dat met de poezen ook kunnen mss.  

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#7 Geplaatst 10 februari 2009 - 20:31

een allergie kan idd komen en gaan

het immuunsysteem reageert om een onbekende reden met die stof. als er een bepaalde parameter extra aanwezig was de vorige keer (die er nu niet is), kan het zijn dat het immuunsysteem dus nu niet reageert op iets waar het de vorige keer is op tilt geslagen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 10 februari 2009 - 23:41

Ik heb nog nooit van zo'n reactie op een vaccin gehoord..
Al bij al goed dat Thor het nu zo goed doet hé!

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 11 februari 2009 - 20:29

Zoveel te beter hè :thumb:
Ik heb echter ook nog nooit van zo'n reactie op een vaccin gehoord.

Ik heb al wel iets soortgelijks meegemaakt.
Iin het begin dat we Ninna hadden, kon ze echt niks verdragen van natvoer, brokjes.  Alleen op hyperallergene - natuurlijke brokjes deed ze het goed, van de rest kreeg ze diarree.  Toen ze een tijdje op hyperallergene brokjes leefde, probeerde we af en toe een ander merk brokjes onder de hyperallergene te doen en wonderwel geen diarree.  Ook kan ze nu alle soorten natvoer verdragen.  Toch blijf ik als hoofdvoer de hyperallergene brokjes geven en overdrijf ik niet met de rest.
Je weet maar nooit, of ze het niet terugkrijgt.
Geplaatste afbeelding

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#10 Geplaatst 11 februari 2009 - 20:37

Goed dat Thor het zo goed doet nu!!!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 11 februari 2009 - 20:39

Ja, zeker niet slecht dat hij er vanaf is! Hopelijk blijft het zo natuurlijk maar het lijkt er wel op hé...

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#12 Geplaatst 12 februari 2009 - 08:41

Een allergie kan inderdaad opeens opkomen en enkele jaren later terug verdwijnen, allè bij een mens toch, misschien dat het bij poezels ook kan.
Ze hebben me ooit eens wijsgemaakt dat je bloed om de zoveel jaar "vernieuwt" en dat zou daarmee te maken kunnen hebben!
Geen idee of het waar is...

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#13 Geplaatst 12 februari 2009 - 08:53

bij mij was da zo alleen toen ik ging samenwonen met mn vriend had hij een duitse herder en dan heb ik mn allergie vlug en mega teruggekregen
ik hoop dat het gedaan is echt waar , het is zo leuk hem eens te kunnen verwennen met een snoepje :love3:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 12 februari 2009 - 09:26

Bij de mens heeft het idd te maken met een soort "resetting" van u immuunsysteem.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#15 Geplaatst 19 februari 2009 - 01:59

Hopelijk heeft hij die allergie nu overwonnen dan he :)